Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

21.9.2009 20:19

eli am6:sessa 74cc pytty, turbokit, 26mm mikuni.
Aattelin tehä ton boostbottlen. Viittiskö joku osaava laskee mulle ne mitat? Ite oon sillä ohjelmalla koittanu niin monet kerrat laskee vaan en osaa.

21.9.2009 22:11

Pearl kirjoitti:eli am6:sessa 74cc pytty, turbokit, 26mm mikuni.
Aattelin tehä ton boostbottlen. Viittiskö joku osaava laskee mulle ne mitat? Ite oon sillä ohjelmalla koittanu niin monet kerrat laskee vaan en osaa.

pitää tietää boostbottlen tilavuus ja letkun halkaisija, että voisi laskea sopivan letkun mitan oikeille kierroksille.

22.9.2009 7:36

xxn0lifexx kirjoitti:
Pearl kirjoitti:eli am6:sessa 74cc pytty, turbokit, 26mm mikuni.
Aattelin tehä ton boostbottlen. Viittiskö joku osaava laskee mulle ne mitat? Ite oon sillä ohjelmalla koittanu niin monet kerrat laskee vaan en osaa.

pitää tietää boostbottlen tilavuus ja letkun halkaisija, että voisi laskea sopivan letkun mitan oikeille kierroksille.

No mutta eikös noitten sylinterin tilavuuden ja kaasarin koon mukaan lasketa se pullon tilavuus ja letkun pituus/paksuus ?

22.9.2009 16:23

Pearl kirjoitti:
xxn0lifexx kirjoitti:
Pearl kirjoitti:eli am6:sessa 74cc pytty, turbokit, 26mm mikuni.
Aattelin tehä ton boostbottlen. Viittiskö joku osaava laskee mulle ne mitat? Ite oon sillä ohjelmalla koittanu niin monet kerrat laskee vaan en osaa.

pitää tietää boostbottlen tilavuus ja letkun halkaisija, että voisi laskea sopivan letkun mitan oikeille kierroksille.

No mutta eikös noitten sylinterin tilavuuden ja kaasarin koon mukaan lasketa se pullon tilavuus ja letkun pituus/paksuus ?

http://viritetty.com/2t/kamaa/Xls/Boost ... ulator.xls tossa on taulukko mite se lasketaa.

22.9.2009 17:19

Joo mä oon nähny ja kokeillu tota taulukkoo 2 vuoden ajan ja 30 kertaa muttakun ei luonnistu. Jos koittas vielä kerran.
Noniin enään ei toimi tällä uudella koneella koko ohjelma...... :x
Pitäs johonki outlookin paskoihin alkaa kirjautumaa yms paskaa.

25.9.2009 20:25

Pistänkö pullon postissa vai tuutko hakee, paljon tarvit rahaa mukaa et joku asentaa sen sulle?


Itkupotkuraivarit ku joku ei tee sulle kaikkee valmiiks? Alota vaik lataamalla openoffice...

25.9.2009 22:03

KonZa^^ kirjoitti:Pistänkö pullon postissa vai tuutko hakee, paljon tarvit rahaa mukaa et joku asentaa sen sulle?


Itkupotkuraivarit ku joku ei tee sulle kaikkee valmiiks? Alota vaik lataamalla openoffice...

Iisisti.
Ehkä jätän tekemättä koko pskan ku aiheuttaa päänvaivaa liikaa, ja ei siitä kummiskaa mitää hyötyä ole.

5.10.2009 19:44

mietin tässä kun luin näitä hommia että, auttaako tuo tehdas tekoinen boost bottle yhtään mitään vai onko vain silmänkoriste?mitä eroa on M.A.S.C.I viton tehoboosterilla ja boost bottlella ja auttaako masci mitään mopossa??

5.10.2009 20:51

tuqezo kirjoitti:mietin tässä kun luin näitä hommia että, auttaako tuo tehdas tekoinen boost bottle yhtään mitään vai onko vain silmänkoriste?mitä eroa on M.A.S.C.I viton tehoboosterilla ja boost bottlella ja auttaako masci mitään mopossa??


Näitä on kysytty arviolta 203,5 kertaa

5.10.2009 21:59

tuqezo kirjoitti:mietin tässä kun luin näitä hommia että, auttaako tuo tehdas tekoinen boost bottle yhtään mitään vai onko vain silmänkoriste?mitä eroa on M.A.S.C.I viton tehoboosterilla ja boost bottlella ja auttaako masci mitään mopossa??

Tiivistettynä:
MASCI Vito - Paskaa
Tehasvalmisteinen boost bottle - Täyttä paskaa

Osta jos haluat jännän näköisiä vempeleitä mopoosi, älä tehosta kuvittele ja hakunappi on ruudun oikeassa yläkulmassa.

6.10.2009 10:07

kossusukka kirjoitti:
tuqezo kirjoitti:mietin tässä kun luin näitä hommia että, auttaako tuo tehdas tekoinen boost bottle yhtään mitään vai onko vain silmänkoriste?mitä eroa on M.A.S.C.I viton tehoboosterilla ja boost bottlella ja auttaako masci mitään mopossa??

Tiivistettynä:
MASCI Vito - Paskaa
Tehasvalmisteinen boost bottle - Täyttä paskaa

Osta jos haluat jännän näköisiä vempeleitä mopoosi, älä tehosta kuvittele ja hakunappi on ruudun oikeassa yläkulmassa.


sen takiahan mie sitä kysyin ettei tule turhaa ostosta kun kerran tästäkin tuotteesta on aika ristiriitasia kokeiluja, kuten vaikka oma kaverini osti stage 6 ja väittää kiven kovaan että "vittu että tuopii tehoa ja paljon. kyllä nyt jääpii sinunki mopo kiihytyksissä ja huipuissa" ja jos tähän mennään niin TIEDÄN vitun hyvin kyllä mistä nuita romuja löytyy. mutta olin vähän itsekkin miettinyt tätä asiaa ja tulin siihen tulokseen ettei niistä kyllä apua ole mutta jos on niin tosi vähän, ja päätin vielä kysyä teidän mieli pidettä asiasta. kiitos ja kumarrus.

6.10.2009 12:06

tuqezo kirjoitti:... mitä eroa on M.A.S.C.I viton tehoboosterilla ja boost bottlella ja auttaako masci mitään mopossa??

macsi ja boostbottle herkentää kaasua. kääntäessä kaasuu se ottaa saman tien kierroksia ja poistaa "miettimisajat". macsissa se säiliön tilavuus muuttuu eri kierroksilla eli macsin hyöty ylettyy pidemmälle ku normi BB:n. kiihtyvyys luultavasti paranee ja huiput tuskin nousee.

7.10.2009 14:28

xxn0lifexx kirjoitti:...macsissa se säiliön tilavuus muuttuu eri kierroksilla...

Kannattaa muistaa, että energiaahan ei synny tyhjästä. Tuo säiliön tilavuusmuutos vaatii energiaa ja se otetaan juuri siitä seoksen liike-energiasta, jota yritetään moisella rakkineella ylläpitää. Eri kohtaan kammenkulma-asteissa vain, mitä se normaalisti tapahtuu. Homma on siis hankalasti ristiriidassa itsensä kanssa.

Hyvä ohjenuora moottorin virityksessä tahtoo olla sellainen, että mitä helpommin toimenpide on suoritettavissa, sitä vähäisemmäksi myös jää sen vaikutus. Sylinterin kanavistoon ja huuhtelusuuntauksiin perehtyminen ja huolellinen toteutus antaa lähes aina enemmän vastinetta, mikä jokin yksinkertainen pullo imujärjestelmässä. Työmääräkin on kyllä huomattavasti suurempi.

15.11.2009 16:47

Onko kukaan tehny mopoon kunnolla mitoitettua BB:tä ja todennut sen todellakin auttavan. Aika ristiriitaisia mielipiteitä tässä topicissa. Vois ehkä keväällä kokeilla :)
E: Ja vähentääkö bensankulutusta?

15.11.2009 20:29

Heh, aika hauska kysymys. Topicissa mennään sivulla 24, joten aiköhän jo usealla ole jonkinmoisia kokemuksia boost bottleista. Tuskin täällä ihan pelkkiä joutavia ollaan turistu. ;)