Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

18.12.2008 21:56

TseiTsei kirjoitti:Hmm. Ajattelin jos suojaan pinnojen alut esim. teipillä, että hioessa ei pinnojen pinta pääse pilalle ja ala ruostumaan. Tietysti helpompaa olisi varmasti hioa, jos ottaisin pinnat pois mutta epäilen pinnoitustaitojani ja pinnoitus ammattilaisella tuo mukavasti lisähintaa. :D
Mistäköhän löydän Ral-sävykartan ?

http://www.colorificioarco.it/imm/prodz/274.jpg
tossa on joku tynkä:)

18.12.2008 22:12

Kiitos ja kumarrus tuosta värikartasta. :)

19.12.2008 18:15

Tässä parempi:
-> http://www.automaalit.net/WebRoot/Gagar ... 2E_net.pdf

20.12.2008 23:49

Semmonen kysymys olis että kun alkukesästä jäi vähän vähemmälle takavanteen pesu niin siihen pääsi ketjujen öljyt syöpymään kii eikä millään meinaa lähtee. Metal Polish ja joku automaalin hionta vaha on testattu mutta ei meinaa lähteä. Että mikä olis hyvä "tökötti" millä sais öljyn irtoo? Kun ei hiekkapaperillakaan viittis alkaa hioo vanteen pintaa.

21.12.2008 12:12

M`` kirjoitti:Semmonen kysymys olis että kun alkukesästä jäi vähän vähemmälle takavanteen pesu niin siihen pääsi ketjujen öljyt syöpymään kii eikä millään meinaa lähtee. Metal Polish ja joku automaalin hionta vaha on testattu mutta ei meinaa lähteä. Että mikä olis hyvä "tökötti" millä sais öljyn irtoo? Kun ei hiekkapaperillakaan viittis alkaa hioo vanteen pintaa.

eikös bensa oo melkee paras liuotin? tai sit voit kokeilla jotain teollisuus liuotinta jos saat jostain käsiis...

21.12.2008 12:21

makke122 kirjoitti:
M`` kirjoitti:Semmonen kysymys olis että kun alkukesästä jäi vähän vähemmälle takavanteen pesu niin siihen pääsi ketjujen öljyt syöpymään kii eikä millään meinaa lähtee. Metal Polish ja joku automaalin hionta vaha on testattu mutta ei meinaa lähteä. Että mikä olis hyvä "tökötti" millä sais öljyn irtoo? Kun ei hiekkapaperillakaan viittis alkaa hioo vanteen pintaa.

eikös bensa oo melkee paras liuotin? tai sit voit kokeilla jotain teollisuus liuotinta jos saat jostain käsiis...


Tinnerilläkin voisi lähteä.

21.12.2008 18:59

Tinneriäkin testattiin mutta ei lähteny :ss vois hankkia kaikennäkösii mahdollisii tököttejä ja sitten vaan hinkkausta, hinkkausta ja hinkkausta. Kyl se nyt varmaan joskus se lika irtoo

22.12.2008 1:52

Itse olen tehokkaimmaksi todennut SRC:n. Eli tuossa aineessahan on myös liuottava puhdistusominaisuus, joten sillä pitäisi aika hyvin irrota. Mutta kokeile nyt ensiksi noita raskaimpia liottimia mutta jos ei meinaa auttaa, niin karhunkielellä tai hienolla hiekkapaperilla lähdet kiillottelemaan. ;)

22.12.2008 2:27

TseiTsei kirjoitti:Itse olen tehokkaimmaksi todennut SRC:n. Eli tuossa aineessahan on myös liuottava puhdistusominaisuus, joten sillä pitäisi aika hyvin irrota. Mutta kokeile nyt ensiksi noita raskaimpia liottimia mutta jos ei meinaa auttaa, niin karhunkielellä tai hienolla hiekkapaperilla lähdet kiillottelemaan. ;)

Tarkotitkos SCR:llä CRC:tä:
http://www.crcind.com/csp/web/ProdDisp. ... AUTOMOTIVE ?

:P

22.12.2008 13:40

Kannattas varmaan testii asetonii.

22.12.2008 15:53

PoikaneV kirjoitti:Tarkotitkos SCR:llä CRC:tä:
http://www.crcind.com/csp/web/ProdDisp. ... AUTOMOTIVE ?

:P


Oho. Hieman jo väsytti, eli korjaan CRC.

22.12.2008 16:02

Wurthin metallinpuhdistusainetta kannattaa kokeilla, meillä ainakin koulussa sitä on. Ainakin vanhasta ruohonleikkurista lähti kivasti kaikki paskat pois kun pestiin tolla aineella. :)

26.12.2008 4:52

Eli, Gillen vanteet ajattelin kultasiks maalauttaa tossa lähellä sijaitsevassa tuotemaalauksessa. Sitä vaan että onko jollain sitä kokemusta erilaisista maaleista, että miten se normaali ruisku pysyy vai pitäiskö se olla sitten pulverimaalauksella? Ja millasia hintoja niillä pulverimaalauksilla on, tietty kaikilla paikoilla omat hintansa, mut suunnillee? :D

26.12.2008 16:15

Kyllä se maali kummallakin maalausmenetelmällä pysyy. Tuokin riippuu niin paljon pohjatöistä.
Joka tapauksessa kestävämmäksi on kehuttu tuota pulverimaalausta.
Halvimmillaan maksaa 10€/vanne. Tuohon siis ei sisälly mitään pinnojen suojauksia ja pohjatöitä, jotka kannattaakin tehdä itse. ;)

26.12.2008 20:37

Usein siinä vain käy niin, että jos itse tekee pohjat niin ne on tehty niin perseelleen, että maalari joutuu kuitenkin tekemään ne itse uudelleen :D