Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

27.3.2009 21:32

Pisaramaisia muotoja kannattanee kokeilla...

28.3.2009 2:17

Aivan niin. Niin kauan kun mopon nopeus pysyy alisoonisissa lukemissa, on pisaran muoto paras mahdollinen.

28.3.2009 11:01

EVP kirjoitti:Aivan niin. Niin kauan kun mopon nopeus pysyy alisoonisissa lukemissa, on pisaran muoto paras mahdollinen.

Alisoonisissa?

28.3.2009 13:55

=aliäänisissä.

28.3.2009 14:36

Erkka kirjoitti:
EVP kirjoitti:Aivan niin. Niin kauan kun mopon nopeus pysyy alisoonisissa lukemissa, on pisaran muoto paras mahdollinen.

Alisoonisissa?


Ei tarvitse välittää, koska tällä palstalla ei mopoja saada kulkemaan edes vapaassa pudotuksessa lähellekään 330m/s.

30.3.2009 21:55

vaikuttaako suuttimen koko kulutukseen ku oon kuullu hiuka ristiriitasta tietoa ?

31.3.2009 9:16

SOLKKU kirjoitti:vaikuttaako suuttimen koko kulutukseen ku oon kuullu hiuka ristiriitasta tietoa ?


jaaha tä on vissii taas sitä pro virittämistä :roll:
käytännössä ei vaikuta mutta mieti nyt hiukan että mihin topiciin laitat tälläiset kysymykset

31.3.2009 16:23

Täällä näin halukasta porukkaa helppiin niin ei sit jaksa ees helvetti kysyä mitään , ps. Toiset ei oo niin PA ku eräät niin on varaa johki parempaan pyttyyn ;)
Viimeksi muokannut Anzka1992 päivämäärä 31.3.2009 19:06, muokattu yhteensä 1 kerran

31.3.2009 17:24

Anzka kirjoitti:
MiXXer kirjoitti:No joo mutta asiaan. Eli derbiin olen laittamassa Hebo Manston Pata Negraa kiinni. Putki viel avoin , koska mahdollisen hyvän putken haluaisin , yläkierroksilla vääntävä? Jos olis mahdollista niin kysääsisin wisecolta et oisko mahdollista saada tarkkaan suunniteltua tehomäntää kyseiselle pytylle ja tiedän , tulee maksaan hunajaa :x Mikähän mahtais olla paras kampiakseli tuohon teholuokkiin? 30mm keihiniä olen ajatellut laittaa kiinni , en usko että se uittaa , vai olisiko vähän pienempi parempi? Hebo lupaa kyseisellä pytyllä 24-28hp , onkohan tuo kuinka realistinen tehomäärä , 80cc rossipyörät kulkeepi samoissa teholuokissa. Kyseisessä pytyssä näyttäisi että kanavat olisi suurinpiirtein -90 lukua :s Tiedä sitten katsoinko väärin , korjatkaa joku jos olen väärässä. Onko sitten kuinka paljon hyätyä kanavien viilauksesta? Tässä nyt olisi muutama kysymys , toivottavasti joku saa selvää tekstistäni ja neuvoo vähäsen :roll:
Nyt mäjähti niin trollahtava viesti, että siitä ansaitsee ihan täydet kymmenen peikkopistettä. Onnea voittajille!

31.3.2009 18:59

Nalle Puch kirjoitti:
Anzka kirjoitti:
MiXXer kirjoitti:No joo mutta asiaan. Eli derbiin olen laittamassa Hebo Manston Pata Negraa kiinni. Putki viel avoin , koska mahdollisen hyvän putken haluaisin , yläkierroksilla vääntävä? Jos olis mahdollista niin kysääsisin wisecolta et oisko mahdollista saada tarkkaan suunniteltua tehomäntää kyseiselle pytylle ja tiedän , tulee maksaan hunajaa :x Mikähän mahtais olla paras kampiakseli tuohon teholuokkiin? 30mm keihiniä olen ajatellut laittaa kiinni , en usko että se uittaa , vai olisiko vähän pienempi parempi? Hebo lupaa kyseisellä pytyllä 24-28hp , onkohan tuo kuinka realistinen tehomäärä , 80cc rossipyörät kulkeepi samoissa teholuokissa. Kyseisessä pytyssä näyttäisi että kanavat olisi suurinpiirtein -90 lukua :s Tiedä sitten katsoinko väärin , korjatkaa joku jos olen väärässä. Onko sitten kuinka paljon hyätyä kanavien viilauksesta? Tässä nyt olisi muutama kysymys , toivottavasti joku saa selvää tekstistäni ja neuvoo vähäsen :roll:
Nyt mäjähti niin trollahtava viesti, että siitä ansaitsee ihan täydet kymmenen peikkopistettä. Onnea voittajille!


nyt tais mennä nallella quotet sekasin koska ton mukaan mä oon trolli :lol:

no jos nyt vaikka anzka laitat ekaks kuvia siitä pytystä ni sit kaikki vois uskookki et sulla on tollanen ;)

31.3.2009 19:07

Mixxer , muista sana PA , taitaa olla sulle tuttu ;>

31.3.2009 19:33

Antska kirjoitti:Kyseisessä pytyssä näyttäisi että kanavat olisi suurinpiirtein -90 lukua :s Tiedä sitten katsoinko väärin , korjatkaa joku jos olen väärässä.

Mistäs päättelet että kanavat on 90-luvun muotoilua?

31.3.2009 21:37

MiXXer kirjoitti:nyt tais mennä nallella quotet sekasin koska ton mukaan mä oon trolli
No niinpä menikin sekaisin, oli nimittäin niin vakuuttava tuo Antskan alkuperäinen viesti. Mutta joo, jos tuollainen pytty tosiaan löytyy ja esitetään ihan oikeita kysymyksiä niin eiköhän jotain vastauksiakin saada (tosin ei välttämättä kovin hyviä sellaisia). Enkä muuten yksiselitteisesti väittänyt kirjoittajaa peikoksi, vaikka annoinkin ymmärtää pitäväni viestiä erittäin trollahtavana... Jos Antska tuomitsin sinut ihan väärin perustein niin valitan aiheuttamaani mielipahaa, mutta että tehomäntä ja vielä viilaa jo valmiiksi 28 hp antavalle koneelle...?

31.3.2009 23:13

Tehomäntääpä hyvinkin..! :)

Eiköhän sitä nyrkkisääntönä vois sanoa, erityisesti tuon teholuokan koneessa, että jos täytyy kysellä MITEN sitä kannattaa viilata, niin se voi olla viisaampi jättää viilaamatta kokonaan. Tai ei välttämättä, jos tuntuu että kulkua on liikaa niin voihan sitä sitten sohaista niin johan meno tasoittuu...

Noo, olihan tuolla toisessa topicissa puhetta 34 hp PV:stä, joten kohtuullisen kovia laitteita alkaa olla liikkeellä...

Gilera smt ja Cdi boxi

2.4.2009 16:01

Elikkä tallissa olis 2008 vuoden Gilera smt ja pientä virii just laitettiin. Ongelmana on tosin Rajoittava CDI-boxi, elikkä pystyykö tuon ohittamaan vai pitääkö ostaa uus? Mikäli pitää ostaa uus laittakaa ihmees linkkejä.