Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

13.3.2009 0:13

Jep jep, mut tiiättekös pitääkö magneetin olla ihan oma paketin mukana tullu vai käykö iha normi ynpyrä magneetti vaikka jääkapin ovesta?

13.3.2009 16:37

nippuside kirjoitti:Jep jep, mut tiiättekös pitääkö magneetin olla ihan oma paketin mukana tullu vai käykö iha normi ynpyrä magneetti vaikka jääkapin ovesta?

Mikävaan magneetti käy, mutta kannattaa kokeilla et on tarpeeks voimakas.

14.3.2009 1:43

mitäs lukemaa ootte laittannu kalibroidessa 21 tuumaselle vanteellle,, mä en tiä sit johtuuks se magneetist vai vääräst kalibroinnist et ei ota mitää lukemaa?

17.3.2009 11:21

mites mul on tälläne sigman joku öö" mittari malli gg:s ni tuntuu et näyttää liia hitaasti nopeude ja väärin:D ajoin varmaa 75 ni näytti et 60 ja kylsen perse tuntumal huomaa

24.3.2009 16:01

Pitäs toho derbii laittaa sigma, niin onko kaikki sigmat samallaisia, vai onko erikseen mopoihin ja polkupyöriin? Kun yritin kesällä joskus laittaa polkupyörän sigman mopoon, mutta eka ongelma tuli siinä että pinnat oli liian paksut sille jutulle mikä pinnoihi kiinnitetää.. Eli onko jossai mittareis sit isommille pinnoille tarkotettuja niitä mitälie onkaa... :P
Täytyy se kalibrointi kattoo sitte myöhemmin kun oon hommannu ite mittarin..

24.3.2009 17:09

pearl_ex kirjoitti:Pitäs toho derbii laittaa sigma, niin onko kaikki sigmat samallaisia, vai onko erikseen mopoihin ja polkupyöriin? Kun yritin kesällä joskus laittaa polkupyörän sigman mopoon, mutta eka ongelma tuli siinä että pinnat oli liian paksut sille jutulle mikä pinnoihi kiinnitetää.. Eli onko jossai mittareis sit isommille pinnoille tarkotettuja niitä mitälie onkaa... :P
Täytyy se kalibrointi kattoo sitte myöhemmin kun oon hommannu ite mittarin..

Jossain oli ainakin ns. ''moottoripyörä'' sigma. Tiedä sitten miten eroaa tavallisesta sigmasta. Ton anturin voi patentoida esim. rautalangalla kiinni :D

24.3.2009 17:29

Anturi siihen etupumppuun ja joku magneetti jarrulevyyn tai jotain :D

24.3.2009 19:08

Joo sain sen laitettua kiinni nyt ja toimii, ja kalibrointi näyttää olevan aika hyvin jo valmiina, kun hukkaputki kiinni ja 14/70 ja kulkee 53 tasasella ;)

26.3.2009 21:53

Noniin nyt pitäs ruveta kalibroimaa sit tota sigmaa. Eli lähtökohtina se, että mittarissa on 2 nappia, ja olen hukannut käyttöohjeet, enkä osaa käyttää tota yhtään :lol: Mut jos opettelisin jotenki amistelemalla käyttämään tota, ni mites se kalibrointi sitte onnistuu, ihan oon alottelija täs lajis :P

E: kun tossa on niinkun yks tommonen näppäin, ja se tarkottaa niinkun että next, eli siirry kellosta trippi mittariin, kelloon, sekunttikelloon, ja sit tossa on neljäntenä tommonen ihme merkki, mikähän toi on, tossa on niinkun M kyljellään? ja sen päällä lukee 602? Oon siis käyttäny tätä mittaria aikonaan polkupyörässä. Ettei tohon lukemaan kuulu säätää vanteen ympärysmittaa tms?
Ja sit tossa on toinen nappi, muokkaa nappi oikeastaan. Niin millä kohalla, trippimittari, kello, sek kello, vai toi ihme M kyljellään kohalla ku painaa muokkaa, niin tapahtuu itse kalibrointi, että nopeusmittari näyttäisi oikeaa?? Osaisko joku neuvoo..

30.3.2009 14:02

gps 80kmh suoral ja sigmaan 72kmh et mitä vittua.D

30.3.2009 19:21

Neuvokaas ny joku ton sigman kalibroimisessa, kun ottaa patterin pois ja pistää käyntiin, niin ekana tulee valinta että kmh, vai mph, no valitsen että kmh. Sitten syötä siihen luvun 2030, eli etupyöräni halkaisijan milleinä, sitten seuraavaksi pitää syöttää joku viisinumeroinen luku, ja alareunassa vilkkuu sen symbooli M (kyljellään)
Luen tässä jonkun muun sigman käyttöohjeita, niin ymmärrän sentään jotain tästä systeemistä :roll:
Revin ton irti mum vanhasta fillarista, niin siinä kohassa oli luku 602, että joku siitä läheltä se luku pitäisi olla, mutta mikähän luku siihen pitää laittaa?

30.3.2009 19:44

Se kyljellään oleva M (=kreikkalaisten aakkosten sigma) tarkoittaa kokonaismatkamittaria. Paristonvaihdon yhteydessä matkamittari tietysti nollautuu ja tähän kohtaan on tarkoitus laittaa paljonko kilometrejä oli kertynyt ennen paristonvaihtoa.

30.3.2009 20:01

Jari_M kirjoitti:Se kyljellään oleva M (=kreikkalaisten aakkosten sigma) tarkoittaa kokonaismatkamittaria. Paristonvaihdon yhteydessä matkamittari tietysti nollautuu ja tähän kohtaan on tarkoitus laittaa paljonko kilometrejä oli kertynyt ennen paristonvaihtoa.


Noniin kiitos sinulle, joku sentään vastasi ;)

E: Noniin sain sen nyt toimimaan, näyttää aikalailla oikeeta nopeutta, täytyy viel oottaa huomiseen että pääsen sulalle suoralle tielle tesmaan huiput, eiköhän ton satasta pitäis mennä ku on derbissä tk, 21mm kassu, piperi ja 14/53 välit :roll:

31.3.2009 20:21

Miten sais 08 deeteeseen ton, ööh, systeemin lähemmäks toisiaan kun pitää olla korkeintaan sen ½cm päässä toisistaan? Ja tietääkö kukaan DT R 08 mallin renkaan ympärysmittaa milleinä? Kyseessä siis Sigma BC 1200

31.3.2009 21:56

Hapokas kirjoitti:Miten sais 08 deeteeseen ton, ööh, systeemin lähemmäks toisiaan kun pitää olla korkeintaan sen ½cm päässä toisistaan? Ja tietääkö kukaan DT R 08 mallin renkaan ympärysmittaa milleinä? Kyseessä siis Sigma BC 1200

Tee joku rautalanka amistelu, et saat magneetin lähemmäs. Vaihtoehtoisesti hanki tehokkaampi magneetti. Ei sen renkaan mittaaminen ole niin vaikeeta, ettei sulta onnistuis ;)