Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

17.7.2009 20:22

-Zone- kirjoitti:
topid kirjoitti:Tehkää joku mulle tupla änärit detsiin :D ei jaksa ite väsätä.

Voin tehdä. Teen sen pringles-purkeista ja maalarinteipistä. Hintaa pidän sillä 300 euroa + suunnittelu ja valmistuskustannukset, jotka tekee arviolta 150 euroa (saa maksaa halutessaan enemmänkin) .. Höh!.. Jaa ei ole vielä hyvä tarjous? Noh, joudut sen sitten valitettavasti itse jaksamaan. ;)

[OT]Käytännöllinen idea, olisi ekologisista materiaaleista tehty. Hittituote näin ilmastonmuutoksen aikana! :lol: Puusta kuoret ja vaimennusmateriaalina vessapaperia! Sisäputkeksi vessapaperirullan pahvi.
[/OT]

16.8.2009 16:07

No kyl mää tosta 300 maksan, jos takaat että on hyvä ;)

16.8.2009 21:13

Mites on, ku aattelin tehä säxään tupla änärit. Eli minkä kokosesta putkesta se välipilli kanttis tehä? Ja vaimentaako Turbokitin änärit paljoa? Annan jollekkii rispektii, jos tekis mulle vaik mallin mitoilla tms :lol:

16.8.2009 21:54

Säxäde kirjoitti:Mites on, ku aattelin tehä säxään tupla änärit. Eli minkä kokosesta putkesta se välipilli kanttis tehä? Ja vaimentaako Turbokitin änärit paljoa? Annan jollekkii rispektii, jos tekis mulle vaik mallin mitoilla tms :lol:

Kannattaa tehdä samankokoisesta kun vakiokin, ei ainakaan pienempää.
Ja Turbokitit ei kauheasti vaimenna, vakioputkella kyllä saattaa tulla aika mukavat äänet.

20.8.2009 20:42

vaimentaisko paljon jos laittais 10mm reikiä täyteen sen sisäputken? ja se olis semmonen 30 cm pitkä ja 1mm pellistä

21.8.2009 8:46

No ei ainakaan liikaa.. Teräsverkolla saa hiljaisimmat äänet.

23.8.2009 20:54

Noniin, tässä joskus teen Superiin itse putken ja ajattelin sitten tehdä siihen itse myös vaimentimen. Miten kannattaisi tehdä jos haluaisin saada äänistä mukavat matalat "pörinät"? :D Tällä hetkellähän mulla on Metran putki ja äänet kyllä miellyttää. Eli kannattaisiko tehdä vaan aikalailla samoilla mitoilla kuin nykyisessäkin putkessa? Paisarin kilinöitähän voi koittaa vaimentaa tekemällä tuhdimmasta pellistä...

24.8.2009 13:24

Möreät äänet saat paksuhkolla änärin sisäputkella, johon on porattu paljon isoja reikiä.

24.8.2009 21:08

kuinka paksua porukoilla on tuo änärin päällynen tai toi :D

26.8.2009 17:48

Onko änärin pituudella/ halkaisijalla väliä? Eli vaikuttaako se mitenkään ääniin, tehoihin yms?

26.8.2009 17:58

RaCeR! kirjoitti:Onko änärin pituudella/ halkaisijalla väliä? Eli vaikuttaako se mitenkään ääniin, tehoihin yms?


Mitä isompi pönttö, sitä enemmän villaa sen sisälle mehatuu, ja sitä todennäköisemmin vaimmennus myös toimii. Reikäputkesakin saa paljon enemmän irti, kun siitä voi tehdä kunnon pituisen.

29.8.2009 10:06

2-t koneissa änäri lasketaan loppupillin pituuteen, eli kannattaa tehdä sellainen että sen pituus ei muutu/lyhenee.

29.8.2009 20:12

Tomppaa_ kirjoitti:2-t koneissa änäri lasketaan loppupillin pituuteen, eli kannattaa tehdä sellainen että sen pituus ei muutu/lyhenee.

Ainoastaan jos äänenvaimennin on kuristava, läpivirtausvaimenninta ei.

29.8.2009 22:47

Mitenkäs siitä päästä voi tehä kartion muotosen? Ei oo mitää sorvia käytös. Saako vaan vääntelemällä? Ajattelin että vois ruveta änkkää väsäämään, ja se loppupilli jäis sen kartion sisälle. 8)

29.8.2009 23:08

kijottakaa googlen hakuun:kvg niin sieltä löytyy