Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

9.8.2005 22:09

Kyllä nyt tiesin et googlettamalla juu, muttaku niitä sivuja ei tuu sitte yks eikä kaks....

9.8.2005 22:18

tomppa90 kirjoitti:googlaa:googleta ;) karvanopat:missä niitä teho änäreitä myydään? esimerkiksi halvalla


tarkotin tolla tehoänärillä esim. metrakitin RK änkkäriä (39e) jota myydään emc:llä tai metrakitin oval (69e ja carbon 84e) änkkäriä jota myös myydään emc:llä.

sitten on näitä kaikenmaailman kahdenkympin suoravirtaus änkkäreitä jotka kanssa ajaa asiansa.

kyllä niitä sitten myydään tehoputkiin sopivia äänenvaimentajia missä tulee se paisuntakammion väliputki mukana mutta ne on jo sika kalliita.

Tuo RK änkkäri on hyvä ja suht koht halpa jos itse on niin käsi ettei pysty tekemään hyvää.

9.8.2005 22:26

Jerekar kirjoitti:Kyllä nyt tiesin et googlettamalla juu, muttaku niitä sivuja ei tuu sitte yks eikä kaks....


Sahaat vanhasta pakoputkesta alkukäyrän pois tai ostat siihen sopivan alkukäyrän.

Teet siihen paisuntakammion (kai sulla on jotain hajuu miten se paisari tehään ;) ?)

Teet putkesta joko alakautta menevän tai yläkautta (vaikeampi).
Jos teet yläkautta niin tarviit luonnollisesti pidemmän paisarin ja änärin välisen putken.

Sitten vaan änäri perään.

Aika paskasti selitetty, mut se onki niin perkeleen vaikee selittää, tuostakin jäi monta kohtaa pois. Jos sulla on joku mopoista tajuava kaveri ja jolla on ideaa niin 2 hyvää käsiparia ei oo ikinä tälläsissä hommissa haittana. :)

10.8.2005 11:24

onnizk kirjoitti:
karvanopat kirjoitti:
Jerekar kirjoitti:Kyllä nyt tiesin et googlettamalla juu, muttaku niitä sivuja ei tuu sitte yks eikä kaks....


Sahaat vanhasta pakoputkesta alkukäyrän pois bla bla bla blaa, bla bla bla blaa........ Jos sulla on joku mopoista tajuava kaveri ja jolla on ideaa niin 2 hyvää käsiparia ei oo ikinä tälläsissä hommissa haittana. :)


eiköhän aleta tekemään :D vai mitä sanot JereKar? :D

Koulussa vois alkaa väsäämään.
Mutta tarkotin lähinnä noita mittoja, että mimmoset pitääs olla, tarkotus ois tehä kohtuu hyvin vääntävä putki.

10.8.2005 11:27

Siis kun ootte sanonut etttä se rakennus villa käy, Onko se sitä mitä seinien toiselle puolella pistetään koska meillä on sitä :)

10.8.2005 12:15

Mul on gallerias itsetehdyt tuplaputket. Yksinkertaisesti : iso putki, pieni putki sisään, hitsaa päädyt ja putken kii ja se on siinä ja sit tein toisen samanlaisen ja yhdistin ne

10.8.2005 12:31

Jerekar kirjoitti:
onnizk kirjoitti:
karvanopat kirjoitti:
Jerekar kirjoitti:Kyllä nyt tiesin et googlettamalla juu, muttaku niitä sivuja ei tuu sitte yks eikä kaks....


Sahaat vanhasta pakoputkesta alkukäyrän pois bla bla bla blaa, bla bla bla blaa........ Jos sulla on joku mopoista tajuava kaveri ja jolla on ideaa niin 2 hyvää käsiparia ei oo ikinä tälläsissä hommissa haittana. :)


eiköhän aleta tekemään :D vai mitä sanot JereKar? :D

Koulussa vois alkaa väsäämään.
Mutta tarkotin lähinnä noita mittoja, että mimmoset pitääs olla, tarkotus ois tehä kohtuu hyvin vääntävä putki.


Kysyppä kalpilta. se tietää varmasti

8.12.2005 21:13

Mäki ajattelin tota omaa putkea tehä ja nyt on onkelma, et kui paljon teen siihen reikäputkeen reikiä ja paljon sitä villaa käytän, Käryääkö teräsvilla?

9.12.2005 2:38

ManaBoi92 kirjoitti:Mäki ajattelin tota omaa putkea tehä ja nyt on onkelma, et kui paljon teen siihen reikäputkeen reikiä ja paljon sitä villaa käytän, Käryääkö teräsvilla?


Teet n. 1 millin reikiä sentin välein, teräsvilla ei käy koska syttyy melkeen heti palamaan. Sukkahousut toimii paremmin.

9.12.2005 3:18

tWinTurbo kirjoitti:
ManaBoi92 kirjoitti:Mäki ajattelin tota omaa putkea tehä ja nyt on onkelma, et kui paljon teen siihen reikäputkeen reikiä ja paljon sitä villaa käytän, Käryääkö teräsvilla?


Teet n. 1 millin reikiä sentin välein, teräsvilla ei käy koska syttyy melkeen heti palamaan. Sukkahousut toimii paremmin.


No minkä ite oon huomannu erinomaiseks "reikäputkeks", oon laittanu änäriin rullalle semmosta vanhaa itikkaverkkoo, ei muovista tietenkää vaa teräksistä. Siin on tiheessä paljon pienii reikii, kestää villat hyvin sisällä ja vaimentaa helvetin hyvin.

"tWinTurbo". Oliks tuo viestis joku vitsi vai mikä?
Se teräs villa ei todellakaa pala änäris, se kestää siel pitkää, mut sen vaimennuskyky ei oo parhaasta päästä. Ite oon käyttäny ihan tavallista lasivillaa, vaimentaa hyvin mut kesto ikä ei oo kovin pitkä.

Ja sukkahousut.... voi helvata.... viesteistäs päätellen käytät niitä hyvinkii paljo, mut et änärissä...

9.12.2005 10:12

eiköhän 1 mm reijät ole jo hieman liian pieniä, 6mm reijät on aika hyviä, itse käytin 8 mm reikiä, kun viimeiksi tein äänenvaimentimen, mutta haitta puolena noissa ylisuurissa (8mm) reijissä on villan nopea "kuluminen" vaimennusteho puolestaan aika hyvä, mitä suuremmat reijät.

mutta että 1mm reijät, vieläkin hieman hymyilyttää :P

Re: Äänenvaimentimen teko

9.12.2005 14:01

TeSSu -01 kirjoitti:siis miten tehään itse änäri?

Muokkasin otsikon ja siirsin threadin oikealle alueelle
Vauhtiviivatarra



Itse teen juuri äänen vaimenninta rosterista. Kohta on valmis ja kuvia tulee.

9.12.2005 16:42

Tuollaisen tein suorasta pellistä. Mutta se sai nyt väistyä Yamahan vaimentimen tieltä..

9.12.2005 18:09

Höylä kirjoitti:eiköhän 1 mm reijät ole jo hieman liian pieniä, 6mm reijät on aika hyviä, itse käytin 8 mm reikiä, kun viimeiksi tein äänenvaimentimen, mutta haitta puolena noissa ylisuurissa (8mm) reijissä on villan nopea "kuluminen" vaimennusteho puolestaan aika hyvä, mitä suuremmat reijät.

mutta että 1mm reijät, vieläkin hieman hymyilyttää :P

Ainii et ku sul on tollane 2-tahti kone nii onko sil välii et onko 2- vai 4-tahtinen ku tota änkkää tehää?