Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

17.7.2009 14:29

Ookkei niin olin järkeillytkin, täytyy kattoo miten sen sitten laittaa niihin johtoihin kiinni.

17.7.2009 23:49

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16954
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.17526

Tuossa muutama halpa kierroslukumittari. Huom! Ei postikuluja. :)

Itse ajattelin joskus alemmasta tehdä. Johdot ilmeisesti kaksi johtoa johonkin mistä tulee virtaa, yksi maahan ja yksi johonkin cdi-boksin johtoon, mutta mihin? Samaan kuin rajoitin? Tuleeko valoille tasavirtaa, kun tuo sellaista näyttää haluavan. Vai onko edes vaikutusta millaista virtaa saa?

11.8.2009 18:23

itselläni lähtee gileran kiekka mittarista 2 johtoa... kuuluisiko olla 3? no mutta mihin nuo johdot kuuluvat. olis mukava laittaa se kuntoon :)

12.8.2009 22:18

Mahtaiskohan pv:seen saada viritettyä jonkunnäkösen kierroslukumittarin? Jos saa, onko helppo asentaa ym..

12.8.2009 22:45

Saa viriteltyä, katsoppas tuolta ----> http://www.suzuki-pv.tk/ ja sieltä rakennus ja kierroslukumittari ;)

12.8.2009 22:55

tunman kirjoitti:Saa viriteltyä, katsoppas tuolta ----> http://www.suzuki-pv.tk/ ja sieltä rakennus ja kierroslukumittari ;)

Kiitokset! Aika monimutkaiselta näyttää :/

13.8.2009 19:29

Voiko Dieselin koneelle tarkoitettua kiekkamittaria kärjelliseen sytytykseen?
Diesel ottaa lukemansa laturilta, eli pappiksessa johto tulppajohtoon ajaisi sama asian?

13.8.2009 22:17

Saakos tuohon X-raceen kierroslukumittaria asennettua? Vaikka Xtreme SM:n mittaria?

13.8.2009 23:02

Krg kirjoitti:Voiko Dieselin koneelle tarkoitettua kiekkamittaria kärjelliseen sytytykseen?
Diesel ottaa lukemansa laturilta, eli pappiksessa johto tulppajohtoon ajaisi sama asian?

Muistaakseni tästä oli puhetta tällä foorumilla aikaisemmin ja ainakin väitettiin että ei toimisi :)

14.8.2009 6:19

Krg kirjoitti:Voiko Dieselin koneelle tarkoitettua kiekkamittaria kärjelliseen sytytykseen?
Diesel ottaa lukemansa laturilta, eli pappiksessa johto tulppajohtoon ajaisi sama asian?


Dieselin mittarin toimintaperiaate on hieman erilainen. Mopon koneessa tieto mittarille otetaan puolasta lähtevältä johdolta. Tästä siis saadaan pulssi, jonka mittari tarvitsee. Dieselissähän ei sytytystä ole joten kierrokset luetaan usein laturilta tai sitten erillisellä tunnistimella kampuran päästä. Loppujen lopuksi Dieselin mittarin asentaminen mihin tahansa bensavehkeeseen on aika turhaa touhua, kun myös bensalaitteisiin on saatavana mittareita.

14.8.2009 13:16

Siis kuuluisiko sen ottaa se pulssi tulpanjohdon läpikin? Jos kietoo vain siihen? :nolo:

14.8.2009 14:18

Pappis79 kirjoitti:
Krg kirjoitti:Voiko Dieselin koneelle tarkoitettua kiekkamittaria kärjelliseen sytytykseen?
Diesel ottaa lukemansa laturilta, eli pappiksessa johto tulppajohtoon ajaisi sama asian?


Dieselin mittarin toimintaperiaate on hieman erilainen. Mopon koneessa tieto mittarille otetaan puolasta lähtevältä johdolta. Tästä siis saadaan pulssi, jonka mittari tarvitsee. Dieselissähän ei sytytystä ole joten kierrokset luetaan usein laturilta tai sitten erillisellä tunnistimella kampuran päästä. Loppujen lopuksi Dieselin mittarin asentaminen mihin tahansa bensavehkeeseen on aika turhaa touhua, kun myös bensalaitteisiin on saatavana mittareita.

Ok, eli derbistä voi ottaa tunaan kiekkamittarin? (kärjettömästä kärjelliseen)

14.8.2009 15:14

Jumatuse kirjoitti:Siis kuuluisiko sen ottaa se pulssi tulpanjohdon läpikin? Jos kietoo vain siihen? :nolo:


Tulpanjohtoon sitä ei laiteta. Joku puolalta lähtevä johto se on, mutta ei ole tarkempaa tietoa moposta niin paha sanoa mikä. Tuskin osaisin sanoa vaikka tietäisinkin. Siis ihan liitos pitää tehdä, ei kietomiset riitä...

14.8.2009 21:29

^ Jossain mikroauton mittarissa oli riittänyt, mutta nyt löydettiin oikea johto. Ainakin DERBEISSÄ VIHREÄÄN cdi-boksin johtoon. Koitan omaan betaan tässä joskus. Mittari näytti oikein, kun tausta oli kerrottu kahdella ja sylinteri määrä oli kahdeksassa eikä neljässä? :o Vai kuuluko ollakkin kahdeksassa?

19.8.2009 16:27

mistä tommosii Stage 6 kierroslukumittareita saa ja saako semmosen laitettuu derbi x raceen?