Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

drd proohon

6.11.2008 19:50

Niin olen miettinyt erillisen kiekkamittarin laittoo drd proohon -07 ,koska vakio mittarin näyttö on rikki. Mitä mittaria suosittelisitte ja miten asennus toteutetaan? :)

6.11.2008 20:15

VOI V*TUN IDIOOTTI! Montakohan kertaa mainittu, mittarin saa Biltemasta, asennusohjeet Motowikistä/muualta netistä ja luetunymmärtämistä ja oma-aloitteisuutta voit kasvattaa siellä yläasteella! Mikä helvetti siinä on ettei voi mitään lukea itse..?

7.11.2008 16:51

Veli-Vihannes kirjoitti:VOI V*TUN IDIOOTTI! Montakohan kertaa mainittu, mittarin saa Biltemasta, asennusohjeet Motowikistä/muualta netistä ja luetunymmärtämistä ja oma-aloitteisuutta voit kasvattaa siellä yläasteella! Mikä helvetti siinä on ettei voi mitään lukea itse..?

Ehkä hän ei halua bilteman kiekkamittaria, ja ajatteli kysyä että mistä muualta saa kieroslukumittareita? Eikös nämä aiheet ole juuri sitä asioista kysymistä varten? Veli-Vihannes voi ajatella vähän mitä kirjoittaa...

7.11.2008 18:03

Ihan ajatuksella kirjoitin, ja väitämpä että muutamaa muutakin tämän foorumin henkilöä suututtaa(kiltisti sanottuna), joka taas johtuu jatkuvasta kyselystä ja oma-aloitteisuuden puutteesta. Ja kuinka monella uudella mopopojalla on varaa/mielenkiintoa ostaa esim. Koso tai muu kalliimpi kierroslukumittari?

Tupla kiekat!!!

8.11.2008 14:41

Niin kokeilin tollasta 4,6 ja 8 sylinteriseen tarkotettuu mittarii ja kytkin mangneeton (+) johtoon. Mittari näytti tupla kierrokset. onko tietoa mistä johtuis? Oletin ensin että se olisi näyttänyt puolet liian vähän!

kitaco

8.11.2008 18:59

Onkohan kukaan kokeillut tätä kitaco kierroslukumitaria http://www.minimotoracing.fi/uutuudet.html

no voi vi***

8.11.2008 23:12

Jaa hokasin just että eihän se mitta asteikko riitä mihinkään (4000 rpm) jos siihen vaihtaa taustan. :s Ootteko ratkassu tätä mitenkään?

10.11.2008 13:57

peksa93 kirjoitti:Niin kokeilin tollasta 4,6 ja 8 sylinteriseen tarkotettuu mittarii ja kytkin mangneeton (+) johtoon. Mittari näytti tupla kierrokset. onko tietoa mistä johtuis? Oletin ensin että se olisi näyttänyt puolet liian vähän!


Sulla taitaa olla 2-Tahtinen mopo, mittari on varmasti auttamatta tarkoitettu 4tahtikoneille, 2-tahti kun sytyttää joka kierroksella, 4t vain joka toisella. Vaihdat vain mittarin taustan ;)

10.11.2008 18:38

Pistin itelle kärkkäisen kierroslukumittarin (29e) ja oli aivan helppo asentaa kun vain seurasi ohjetta. Siinä oli myös vaihtoehdot 4,6 vai 8 sylinteriä niin pistin 8 sylinterin vaihtoehdon ja sitten näytti oikein.

Sinä on myös taustavärin vaihtomahdollisuus 7 väriä!

Katsokaa galleriasta kuvia ja nettimotossa on myös video
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.ph ... w=@update=
Pistäkää kommenttia!!

Nettimotossa siinä videossa se viisari nousee myöhässä mutta todellisuudessa se ei tee niin!!

10.11.2008 20:04

mist sait ja riittikö muka ku laitoit et 8 sylinterille?

10.11.2008 21:48

kärkkäiseltä kyyllähän tuo näytti aivan oikein

10.11.2008 22:27

Jaa että näytti muka oikein! :lol: Vähän eri tavalla naukuu noilla kierroksilla mitä mittarisi näytti kaasua käännettäessä..

10.11.2008 22:39

ziikappa uuestaan ja kuuntele tarkkaan vähä huono ku myöhässä nousee tossa videossa

11.11.2008 17:07

Kerro sitten miksei kukaan muu ole kääntänyt esim. Bilteman kierroslukumittarista asentoa 8-sylinteriseen, vaan on tehnyt uuden mittarintaustan ja käyttänyt 4-sylinteristä asentoa? Voin vastatakin, siksi että mittari kusee jos tekee niinkuin sinä..

11.11.2008 21:46

Riippuu mistä signaali otetaan. Tietyissä kärjettömissä signaali tulee moneen kertaan. Suzukissani samaa juttua KOSO:n f1 mittaristolla, sai laittaa 12 syl ja 2-t asentoon ennen kuin alkoi näyttämään oikein! Se pitikin muuten todentaa jossain välissä, ei ole vaan saanut aikaiseksi.