Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

29.7.2008 21:39

-olsku- kirjoitti:pystyykö kierroslukumittaria tekemään itse?? Jos joku tietää yhtään niin olisi apua!


Jos pitää tulla tänne tuota kysymään niin voisin väittää että kannattaa ostaa suosiolla kaupasta. :roll:

29.7.2008 22:06

Kiinnostaisi kyllä itseäkin tietää että miten nuo kierroslukumittarit toimii. :nörtti:

29.7.2008 22:23

Kirjastoon ja selaamaan autoalan sähköoppia. Ei tänne kannata kenenkään samaa tekstiä tarinoida.

29.7.2008 22:50

Eikös nettifoorumeiden päätehtävä ole jakaa tuota tietoa ettei aina tarvitse mennä kirjastoon tunneiks lukemaan. Googlea olen tutkinut, ja löytänyt volttimittariin perustuvan kiekkamittarin http://frost.daug.net/kierroslukumittari.php
Mitäs luulette, onko järkee vai ei?

30.7.2008 4:03

Oisko jotain ohjeita miten PV:een sais tehtyä kierroslukumittarin tai miten saisi tähän ( -> Click ) modattua tämmöisen ( -> Click ) pylväsledinäytön ja vielä niin että 1 sarake on 1000 rpm?

Plan B: 2 tuommoista pylväsledinäyttöä ja että yksi sarake vastaisi 500 rpm.

1.8.2008 11:02

http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=67&t=48465%20

Voi sitä hakuaki käyttää.

3.8.2008 16:50

Tuo on ollut tiedossa jo, siksi lihavoin tuon "tehtyä". Mutta taitaa jäädä mittarin teko kun taitaa olla liian hankalaa minulle ja enkä halua mitään bilteman rumaa mittaria tai mitään muutakaan analogista. :P

11.9.2008 0:39

mitä pitää vaihtaa bilteman mittarii et se näyttäis mopos oikein

11.9.2008 12:56

HG terrorist kirjoitti:mitä pitää vaihtaa bilteman mittarii et se näyttäis mopos oikein

Mun mielestä paras tapa on vaihtaa tausta.kyl sen saa jotenkin mittarin vastuksia muuttamalla mut en tiedä siitä sen enempää.ja eikös se vastusten muuton jälkeen se mittarin neula pompi jotenkin oudosti?

11.9.2008 12:59

huikkoster kirjoitti:Eikös nettifoorumeiden päätehtävä ole jakaa tuota tietoa ettei aina tarvitse mennä kirjastoon tunneiks lukemaan. Googlea olen tutkinut, ja löytänyt volttimittariin perustuvan kiekkamittarin http://frost.daug.net/kierroslukumittari.php
Mitäs luulette, onko järkee vai ei?

Tuota minäkin eilen mietin.meinasin ite sitä jossain vaiheessa kokeilla mutta jos joku muu kerkiää ensin niin kertokaa mullekkin

11.9.2008 17:58

kysyinkii ihmisilt ketkä tietää tosta vastusten vaihdosta ku tuol aikasemmin oli juttuu ku joku oli vaihtan ja se viisari hyppii siihe tahtii ku kierroksetkii

1.10.2008 16:20

Hei eikös noide kaikkie pitäs mennä suoraa mankii?

1.10.2008 21:54

meemeli kirjoitti:Hei eikös noide kaikkie pitäs mennä suoraa mankii?


Terve, ja heipähei. Minä olen niksi-Vihannes ja nyt kerron sinulle, että joudut likaamaan kätesi saadaksesi mittarin näyttämään oikeaa lukeamaa ja kytkettyä/kiinnitettyä sen oikein.

5.10.2008 22:02

Veli-Vihannes kirjoitti:
meemeli kirjoitti:Hei eikös noide kaikkie pitäs mennä suoraa mankii?


Terve, ja heipähei. Minä olen Vihannes ja nyt kerron sinulle, että joudut likaamaan kätesi saadaksesi mittarin näyttämään oikeaa lukeamaa ja kytkettyä/kiinnitettyä sen oikein.


no ole vaikka mikä mutta saaha sitä värkätä jne, mutta miten sen sitte sais
Vili-Vehannes kirjoitti:kytkettyä/kiinnitettyä sen oikein.

6.10.2008 20:47

Tuli vähän epäselvästi; autojen kierroslukumittarit näyttävät puolet liikaa, jolloin paras tapa korjata tämä vika on ottaa mittarin numerotausta irti, skannata se tietokoneella(=saat oikean kokoisen pohjan), muuttaa kuvanmuokkausohjelmalla mitta-asteikon puolet pienemmäksi(samalla voit lisätä taustaan vaikka kivan kukan tai pörriäisen) ja sitten asentaa mittari. Mittarin johdotuksien ohje selvinnee Tietopankin astikkelista, joka käsittelee Bilteman kierroslukumittarin asentamista. Mittarin sijoittaminen jää oman toteutuksen varaan,voit laittaa sen vaikka lampun viereen, päälle, alle..