Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

10.5.2008 14:38

Ilmeisesti on vain painamalla. Haarukalla voisi yrittää nostaa.

12.5.2008 20:31

Mietin tuollaisen Biltsun mittarin asentamista X-Raceen. Ajattelin että virran voisiko ottaa töötille menevästä johdosta kun sähkökaaviosta päätellen töötille tulee virta kokoajan virtalukon ollessa käynti asennossa ja töötin kytkin lykkää sen maahan jolloin se soi.
Onko teillä ollut jotain ongelmia näiden mittarien kanssa vai ovatko ne toimineet moitteetta?

12.5.2008 21:19

TunturiPappa kirjoitti:Mietin tuollaisen Biltsun mittarin asentamista X-Raceen. Ajattelin että virran voisiko ottaa töötille menevästä johdosta kun sähkökaaviosta päätellen töötille tulee virta kokoajan virtalukon ollessa käynti asennossa ja töötin kytkin lykkää sen maahan jolloin se soi.
Onko teillä ollut jotain ongelmia näiden mittarien kanssa vai ovatko ne toimineet moitteetta?

mulla jinkku manassa tommonen triscon AG2 mittari sekos n 3minuutin jälkeen asennuksesta ja testauksesta.. kun kierrättelin vapaalla nii toimi ihan hyvin mut sit kun laioitoin ykkösen silmään nii pomppas 16000 ja pysy siellä.. en tiiä mikä tuli mut tommonen vika tulee nyt aina heti kun polkasee. (oisko kellään tietoo miten vian vois korjata?)

13.5.2008 21:43

TunturiPappa kirjoitti:Mietin tuollaisen Biltsun mittarin asentamista X-Raceen. Ajattelin että virran voisiko ottaa töötille menevästä johdosta kun sähkökaaviosta päätellen töötille tulee virta kokoajan virtalukon ollessa käynti asennossa ja töötin kytkin lykkää sen maahan jolloin se soi.
Onko teillä ollut jotain ongelmia näiden mittarien kanssa vai ovatko ne toimineet moitteetta?

16.5.2008 15:14

Tonne 29-sivulle viimeks kirjottelin ja mietin vähän vieläkin sitä kierrosmittaria tohon Sachsiin.. Onko teillä kokemuksia noista tulpan johtoihin kytketyistä viritelmistä. Mitä helpompi ratkaisu olis tarjolla niin tietty sitä parempi... Kierrosmittariin ei tarvitse kesällä välttämättä tarvitse saada valoa. Ja taustan voisi vaihtaa esim. valkoiseksi jolloin näkyisi hyvästi vaikka pimeemmässäkin... 4t kone ja 12V 3Ah akku tietääkseni tuossa. Kuinka pitkät noi bilteman mittarin johdot on kun minulla akku sijaitsee moottorin "takana" ja takarenkaan välissä joten johdon pituus olisi tärkeää. Toki voi niitä pidentääkin vaikka jollain kaiutinkaapelilla tai vastaavalla. Kuvia kehiin minne olette johtonne laittaneet toimivasti. sen tiedän että yks pitää laittaa akun + napaan ja toinen runkoon ja jossain malleissa piti myös valoille tehdä sama. Sitten oli signaalijohto minkä pystyi laittamaan sitten tietääkseni tulpan johtoihin tai magneetoon (??)

16.5.2008 15:51

Mädis kirjoitti:Kuvia kehiin minne olette johtonne laittaneet toimivasti. sen tiedän että yks pitää laittaa akun + napaan ja toinen runkoon ja jossain malleissa piti myös valoille tehdä sama. Sitten oli signaalijohto minkä pystyi laittamaan sitten tietääkseni tulpan johtoihin tai magneetoon (??)


Eli mittarin virran voi ottaa juurikin akun+ ja toinen runkoon ja taustavalon ohjaus parkeilta jolloin mittari valaistuu kun parkit laittaa päälle, signaali otetaan siitä johdosta joka menee cdi:ltä puolalle.

16.5.2008 16:00

^Tommi^ kirjoitti:mulla jinkku manassa tommonen triscon AG2 mittari sekos n 3minuutin jälkeen asennuksesta ja testauksesta.. kun kierrättelin vapaalla nii toimi ihan hyvin mut sit kun laioitoin ykkösen silmään nii pomppas 16000 ja pysy siellä.. en tiiä mikä tuli mut tommonen vika tulee nyt aina heti kun polkasee. (oisko kellään tietoo miten vian vois korjata?)

tähän vastauksia voisko siellä jossain olla sulake joka on pamahtanu rikki??

17.5.2008 9:34

Nyt on Biltsun mittari kiinni! Mikä mahtaa olla kun nappaa vasta jossain 9k tienoilla kiinni?

17.5.2008 15:17

Onko mahdollista saada kierroslukumittari toimimaan Mankissa, jossa on 6V:n sähköt? Vai täytyykö viritellä siten, että mittari saisi 12V? Onko kellään kokemuksia toimivuudesta ja asentamisesta?

17.5.2008 16:04

tapivo kirjoitti:Onko mahdollista saada kierroslukumittari toimimaan Mankissa, jossa on 6V:n sähköt? Vai täytyykö viritellä siten, että mittari saisi 12V? Onko kellään kokemuksia toimivuudesta ja asentamisesta?

et saa toimimaan,hommaa joko oma 12v akku mittarille tai kokonaan 12v sähköt.. ei oo vaikee homma.. ostat 12v jännitteensäätimen ja 12v akun.. ja isket mittarin kii.. kun 6v akulla se saa niin vähän virtaa et sekoo..

17.5.2008 16:38

Millä välillä jännitteen täytyy olla, että 12V:n kierroslukumittari toimii?

18.5.2008 9:01

No mielellään aika lähellä sitä 12V

21.5.2008 21:51

^Tommi^ kirjoitti:
^Tommi^ kirjoitti:mulla jinkku manassa tommonen triscon AG2 mittari sekos n 3minuutin jälkeen asennuksesta ja testauksesta.. kun kierrättelin vapaalla nii toimi ihan hyvin mut sit kun laioitoin ykkösen silmään nii pomppas 16000 ja pysy siellä.. en tiiä mikä tuli mut tommonen vika tulee nyt aina heti kun polkasee. (oisko kellään tietoo miten vian vois korjata?)

tähän vastauksia voisko siellä jossain olla sulake joka on pamahtanu rikki??



Ei siinä ole sulaketta ja ei hän se toimis ilman sulaketta.saako k-mittari liikaa virtaa?

21.5.2008 22:01

Make500 kirjoitti:
^Tommi^ kirjoitti:
^Tommi^ kirjoitti:mulla jinkku manassa tommonen triscon AG2 mittari sekos n 3minuutin jälkeen asennuksesta ja testauksesta.. kun kierrättelin vapaalla nii toimi ihan hyvin mut sit kun laioitoin ykkösen silmään nii pomppas 16000 ja pysy siellä.. en tiiä mikä tuli mut tommonen vika tulee nyt aina heti kun polkasee. (oisko kellään tietoo miten vian vois korjata?)

tähän vastauksia voisko siellä jossain olla sulake joka on pamahtanu rikki??



Ei siinä ole sulaketta ja ei hän se toimis ilman sulaketta.saako k-mittari liikaa virtaa?

kokeilin ilman akkua ja akun kanssa ja kokeilin niinkin että laitoin akun virtajohdot suoraan akkuun nii se mittari nousi 8000 vaikka mopo ei ollut käynnissä.. oisko mahollisesti vastus mennyt tai joku osa mikä ois helppo korvata??apua nyt kun täällä on nii pirun hiljasta.. :d
EDIT. eli ei varmaankaan saa liikaa virtaa.. :D

21.5.2008 22:12

^Tommi^ kirjoitti:
Make500 kirjoitti:
^Tommi^ kirjoitti:
^Tommi^ kirjoitti:mulla jinkku manassa tommonen triscon AG2 mittari sekos n 3minuutin jälkeen asennuksesta ja testauksesta.. kun kierrättelin vapaalla nii toimi ihan hyvin mut sit kun laioitoin ykkösen silmään nii pomppas 16000 ja pysy siellä.. en tiiä mikä tuli mut tommonen vika tulee nyt aina heti kun polkasee. (oisko kellään tietoo miten vian vois korjata?)

tähän vastauksia voisko siellä jossain olla sulake joka on pamahtanu rikki??



Ei siinä ole sulaketta ja ei hän se toimis ilman sulaketta.saako k-mittari liikaa virtaa?

kokeilin ilman akkua ja akun kanssa ja kokeilin niinkin että laitoin akun virtajohdot suoraan akkuun nii se mittari nousi 8000 vaikka mopo ei ollut käynnissä.. oisko mahollisesti vastus mennyt tai joku osa mikä ois helppo korvata??apua nyt kun täällä on nii pirun hiljasta.. :d
EDIT. eli ei varmaankaan saa liikaa virtaa.. :D


ootko asentanut sen mittarin oikein?