Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

30.1.2008 14:41

atriarkka kirjoitti:"mitä helv.. ai että dieselkoneessa ei ole sytytys tulppia ! syön kyllä moponipenkin jos löyät dieselmoottorin missä ei oo sytystulppia eikä sytkäpuolta!!!!

miten sew muuten sen pensan polttas ??? ilmallako "

nykyinen diesel moottori toimii puristuksen avulla... imu tahdin aikana sylinteri imee kuten kaikki tietää, puristus tahdin aikana mäntä puristaa ilman kuumaksi ja hetkeä ennen työ tahtia ruiskutus yksikkö ruiskuttaa sylinteriin ja pots pots.. kone toimii.. mutta asiasta mandariiniin ja niin poispäin... en ole mikään sähkö teknikko niin käykö Bilteman mittari Sendaan ja miten kytketään ???

Näinhän se on, joten se moponpenkki tuli syötävien listalle :P. Dieselissä on kyllä tulpat, mutta ei sytytystulpat, vaan hehkutulpat. Kipinää ne ei iske, eikä kipinällä seosta dieselissä sytytetä.
"miten sew muuten sen pensan polttas ??? ilmallako"
Huom!. Siinä ei siis polteta bensiiniä. :)
http://fi.wikipedia.org/wiki/Dieselmoottori

30.1.2008 18:13

-Zone- kirjoitti:
atriarkka kirjoitti:"mitä helv.. ai että dieselkoneessa ei ole sytytys tulppia ! syön kyllä moponipenkin jos löyät dieselmoottorin missä ei oo sytystulppia eikä sytkäpuolta!!!!

miten sew muuten sen pensan polttas ??? ilmallako "

nykyinen diesel moottori toimii puristuksen avulla... imu tahdin aikana sylinteri imee kuten kaikki tietää, puristus tahdin aikana mäntä puristaa ilman kuumaksi ja hetkeä ennen työ tahtia ruiskutus yksikkö ruiskuttaa sylinteriin ja pots pots.. kone toimii.. mutta asiasta mandariiniin ja niin poispäin... en ole mikään sähkö teknikko niin käykö Bilteman mittari Sendaan ja miten kytketään ???

Näinhän se on, joten se moponpenkki tuli syötävien listalle :P. Dieselissä on kyllä tulpat, mutta ei sytytystulpat, vaan hehkutulpat. Kipinää ne ei iske, eikä kipinällä seosta dieselissä sytytetä.
"miten sew muuten sen pensan polttas ??? ilmallako"
Huom!. Siinä ei siis polteta bensiiniä. :)
http://fi.wikipedia.org/wiki/Dieselmoottori


kylla mina tieta... kuletus puolella oon koulussa niin kyllä se pitäs erottaa benetto ja tisu toisistaan... lievää ajatus katkoa voi joskus olla :D

30.1.2008 18:13

-Zone- kirjoitti:
atriarkka kirjoitti:"mitä helv.. ai että dieselkoneessa ei ole sytytys tulppia ! syön kyllä moponipenkin jos löyät dieselmoottorin missä ei oo sytystulppia eikä sytkäpuolta!!!!

miten sew muuten sen pensan polttas ??? ilmallako "

nykyinen diesel moottori toimii puristuksen avulla... imu tahdin aikana sylinteri imee kuten kaikki tietää, puristus tahdin aikana mäntä puristaa ilman kuumaksi ja hetkeä ennen työ tahtia ruiskutus yksikkö ruiskuttaa sylinteriin ja pots pots.. kone toimii.. mutta asiasta mandariiniin ja niin poispäin... en ole mikään sähkö teknikko niin käykö Bilteman mittari Sendaan ja miten kytketään ???

Näinhän se on, joten se moponpenkki tuli syötävien listalle :P. Dieselissä on kyllä tulpat, mutta ei sytytystulpat, vaan hehkutulpat. Kipinää ne ei iske, eikä kipinällä seosta dieselissä sytytetä.
"miten sew muuten sen pensan polttas ??? ilmallako"
Huom!. Siinä ei siis polteta bensiiniä. :)
http://fi.wikipedia.org/wiki/Dieselmoottori


kylla mina tieta... kuletus puolella oon koulussa niin kyllä se pitäs erottaa benetto ja tisu toisistaan... lievää ajatus katkoa voi joskus olla :D

3.3.2008 22:00

mistä sais kytkentäkaavion et sais ledin mittariin ja se villkkuu kun noin 8000rpm?

5.3.2008 16:55

Pistetääs nyt tuokin : http://www.kolumbus.fi/juha.niinikoski/ ... revctr.htm

9.3.2008 14:23

Mitenkähä toi kiekkamittari onnistus suzukiin(s1)?
Jos joku tietää nii laittakaa ohjeita!:)

9.3.2008 17:39

-Zone- kirjoitti:
atriarkka kirjoitti:"mitä helv.. ai että dieselkoneessa ei ole sytytys tulppia ! syön kyllä moponipenkin jos löyät dieselmoottorin missä ei oo sytystulppia eikä sytkäpuolta!!!!

Näinhän se on, joten se moponpenkki tuli syötävien listalle :P.

Otas sitte videoo ja pistä youtubee siitä penkin syömisestä :)

10.3.2008 14:10

Viesti poistettu.
Viimeksi muokannut JariVV päivämäärä 14.3.2008 8:55, muokattu yhteensä 1 kerran

10.3.2008 19:57

Voisitteko antaa hyviä ohjeita 4-tahti mopon kierroslukumittarin tekoon kuvien kera(ei ole akkuu eikä tule)? Ei jaksa lukea kaikkia sivuja läpi![/img]

16.3.2008 21:27

http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?t=48465
Voiko tuota soveltaa minarelliin? :D Ja antaako muutkin kaks tahtikoneet yhden sykäyksen ?

17.3.2008 20:22

Kun derbissähän on paikka mittaristossa kierrosluku mittarille, ja kyllähän jossain myydään ihan kierrosluku mittareita niin miten niiden asentaminen onnistuu??
Mihin tulee johdon toinen pää??

24.3.2008 22:26

Hal0 kirjoitti:http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?t=48465
Voiko tuota soveltaa minarelliin? :D Ja antaako muutkin kaks tahtikoneet yhden sykäyksen ?

24.3.2008 22:29

Hal0 kirjoitti:http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?t=48465
Voiko tuota soveltaa minarelliin? :D Ja antaako muutkin kaks tahtikoneet yhden sykäyksen ?


voit laittaa tuon minarelliisi

24.3.2008 22:40

Kuinka johtojen kanssa kun riejusta ei löydy akkua`?

25.3.2008 0:39

Niin onnistuukos kiekka mittarin asentaminen tommoseen vanhaan tunturiin jossa ei tietenkään ole akkua tai cdi:tä? Vois olla ihan kätevä välityksia ja seoksia säätäessä..