Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

17.10.2005 23:10

no nyt sanokaa joku joka on kokeillu ja saanu toimimaan että saako peeveeseen kierrosmittarin ja miten?!?!?! täytyykä siinä olla akku josta se repii sen vitun virran jne.!!?!?!?!?!?!?!!!!!!

17.10.2005 23:13

SuzukiPV666 kirjoitti:no nyt sanokaa joku joka on kokeillu ja saanu toimimaan että saako peeveeseen kierrosmittarin ja miten?!?!?! täytyykä siinä olla akku josta se repii sen vitun virran jne.!!?!?!?!?!?!?!!!!!!


Toimiihan se, mutta ainakin kaverin pv:ssä heittelee kierrokset vaikka pitää tasasena kaasua.

Ei se akku oo pakollinen, jos otat 6V virrantasaajan pois ja tasasuuntaat vaihtovirran tasavirraks ja vielä regulaattorilla pidät jännitteen 12 voltissa. :p

17.10.2005 23:18

no nyt sanokaa joku joka on kokeillu ja saanu toimimaan että saako peeveeseen kierrosmittarin ja miten?!?!?! täytyykä siinä olla akku josta se repii sen vitun virran jne.!!?!?!?!?!?!?!!!!!!

18.10.2005 12:54

JesseV kirjoitti:Eiköhän se runko toimi yhtä hyvin johtona kuin suora johto akun miinus-napaan, joten aika sama..


Siis mitä?... Jos ny mr.nobody tekis niinku mä tos sanoin niin pitaas ainaki toimia... ja justiin tällästä tää motot netis... Joku sanoon ohjeet, sitte tulee joku ja sanoo,että *se vois periaatteessa tomia näin ku pistät... mutta ei varmasti mutta periaatteessa*.

18.10.2005 13:04

timmyy kirjoitti:
JesseV kirjoitti:Eiköhän se runko toimi yhtä hyvin johtona kuin suora johto akun miinus-napaan, joten aika sama..


Siis mitä?... Jos ny mr.nobody tekis niinku mä tos sanoin niin pitaas ainaki toimia... ja justiin tällästä tää motot netis... Joku sanoon ohjeet, sitte tulee joku ja sanoo,että *se vois periaatteessa tomia näin ku pistät... mutta ei varmasti mutta periaatteessa*.


Äläs ny mua quotee..

18.10.2005 13:24

timmyy kirjoitti:
JesseV kirjoitti:Eiköhän se runko toimi yhtä hyvin johtona kuin suora johto akun miinus-napaan, joten aika sama..


Siis mitä?... Jos ny mr.nobody tekis niinku mä tos sanoin niin pitaas ainaki toimia... ja justiin tällästä tää motot netis... Joku sanoon ohjeet, sitte tulee joku ja sanoo,että *se vois periaatteessa tomia näin ku pistät... mutta ei varmasti mutta periaatteessa*.
Tein just niinkun sanoit ja heitti ku mikäkin.

18.10.2005 13:29

Mr. Nobody kirjoitti:
timmyy kirjoitti:
JesseV kirjoitti:Eiköhän se runko toimi yhtä hyvin johtona kuin suora johto akun miinus-napaan, joten aika sama..


Siis mitä?... Jos ny mr.nobody tekis niinku mä tos sanoin niin pitaas ainaki toimia... ja justiin tällästä tää motot netis... Joku sanoon ohjeet, sitte tulee joku ja sanoo,että *se vois periaatteessa tomia näin ku pistät... mutta ei varmasti mutta periaatteessa*.
Tein just niinkun sanoit ja heitti ku mikäkin.


jaha.. missä kohdassa se nappula on säädetty siä.onko se 4.5 vai 6 kohdassa.

mulla se on 4:sessa

18.10.2005 18:45

Mahtaiskohan jollain olla semmosta videoo missä toi mittari toimis kunnolla, kun en kertaakaan oo viä semmosta nähny.

18.10.2005 18:46

kaikki oon kokeillu. nelosella oli tyhjä käynnillä jo puoles välissä. 5 ennenkö vaihdetta vaihto nii oli lopus ja 6 ei toiminu oleenkaa. tasa kierroksilla heittelehti oli sitten 4 tai 5. toimiiko sulla muka ihan moitteettomasti ettei tasakierroksilla heitä? paljonko se kiertää mittariin?

19.10.2005 13:09

JesseV kirjoitti:
SuzukiPV666 kirjoitti:no nyt sanokaa joku joka on kokeillu ja saanu toimimaan että saako peeveeseen kierrosmittarin ja miten?!?!?! täytyykä siinä olla akku josta se repii sen vitun virran jne.!!?!?!?!?!?!?!!!!!!


Toimiihan se, mutta ainakin kaverin pv:ssä heittelee kierrokset vaikka pitää tasasena kaasua.

Ei se akku oo pakollinen, jos otat 6V virrantasaajan pois ja tasasuuntaat vaihtovirran tasavirraks ja vielä regulaattorilla pidät jännitteen 12 voltissa. :p

ootko sä saanu toimii sillei vai? kerro ihmees mitä täytyy ostaa ja miten se kokonaisuudes toimii!!

19.10.2005 15:28

SuzukiPV666 kirjoitti:
JesseV kirjoitti:
SuzukiPV666 kirjoitti:no nyt sanokaa joku joka on kokeillu ja saanu toimimaan että saako peeveeseen kierrosmittarin ja miten?!?!?! täytyykä siinä olla akku josta se repii sen vitun virran jne.!!?!?!?!?!?!?!!!!!!


Toimiihan se, mutta ainakin kaverin pv:ssä heittelee kierrokset vaikka pitää tasasena kaasua.

Ei se akku oo pakollinen, jos otat 6V virrantasaajan pois ja tasasuuntaat vaihtovirran tasavirraks ja vielä regulaattorilla pidät jännitteen 12 voltissa. :p

ootko sä saanu toimii sillei vai? kerro ihmees mitä täytyy ostaa ja miten se kokonaisuudes toimii!!


Meinattiin kaverin kanssa tuo tehdä, mutta ei oikeen löydy tarpeeks suurta virtaa kestävää 12V regulaattoria. Kun H4 on 55W ja näin ollen virta on reilu 4A. Tasasuuntaushan onnistuu laittamalla diodin ja konkan.

Mutta akku me siihen hommattiin sitten tota mittaria varten.

19.10.2005 15:43

Nyt tilasin kiekkamittarin ja tulee varmaan lähipäivinä, minkä väriseen johtoon laitan sen johdon mikä menee puolalle mistä se ottaa ne kiekat?

19.10.2005 18:00

mr.nobody. Nyt en osaa sitte sanoa mika siinä on ku itsellä tosiaan se ei väpäta ollenkaa..

19.10.2005 21:45

tuntsa ss kirjoitti:
peppade kirjoitti:Joo, mulla on kierrosluku mittari tunturi ss. Ostakaa biltemasta kieroslukumittari kärjelliseen sytykseen ja pistäkää toinen johto maihin ja toinen kärkiin. VOILÁ!


kai toi toimii..:)


:D Siis mikä johto toi "kärkiin" on :D Siis se sytytyspiuha vai miikä??

Ku ajattelin jos jossain vaiheessa pv:seen laittas tommosen..

19.10.2005 23:03

Nilzi kirjoitti:
tuntsa ss kirjoitti:
peppade kirjoitti:Joo, mulla on kierrosluku mittari tunturi ss. Ostakaa biltemasta kieroslukumittari kärjelliseen sytykseen ja pistäkää toinen johto maihin ja toinen kärkiin. VOILÁ!


kai toi toimii..:)


:D Siis mikä johto toi "kärkiin" on :D Siis se sytytyspiuha vai miikä??

Ku ajattelin jos jossain vaiheessa pv:seen laittas tommosen..
Öhöm.. Eli kärjelliseen sytytykseen noi ohjeet. Ja sun Pv:ssäs tuskin on kärjellistä sytkää ellei sitä oo valmistettu ennen vuotta 1982 ;)