Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

12.10.2005 14:24

Miten saan kierroslukumittarin derbi x tremeen ??????????????

12.10.2005 22:58

http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?t=48465 Tossa kierroslukumittari pvseen, vissii derbis erilaine cdi boksi.

13.10.2005 14:49

Mihin johtoon toi vihree johto tulee ko cdi boksissa on neljä johtoo eikä viittis mennä kokeilee

13.10.2005 22:11

Noniin tuli juuri laitettua toi bilteman mittari pv:seen. Mutta mistä johtuu että kierrokset heittelee n. 3krpm edestakas kokoajan vaikka pitää kierroksia tasasena?

Virtalähteenä testihetkellä toimi akkulaturi...

13.10.2005 22:15

johtusko laturista ? koska se antaa vaihto virtaa

13.10.2005 22:18

Antaa vai? :O

14.10.2005 15:55

Onko kukaan saanut tota bilteman mittaria toimiin kunnolla pv:ssä? Ettei se tasakierroksilla heittele. Lukemathan varmaan näyttää puolet vähemmän.

14.10.2005 16:34

Mihin johtoon se vihree johto pitää tunkee cdi boksissa ???????

14.10.2005 16:46

[quote="Mr. Nobody"]Onko kukaan saanut tota bilteman mittaria toimiin kunnolla pv:ssä? Ettei se tasakierroksilla heittele. Lukemathan varmaan näyttää puolet vähemmän.[/quote

mina edelleenki.. kuinka saakelin vaikia se on ymmartaa?..

14.10.2005 17:52

Ei mun kaverilla ainakaan toiminu. Se laitto vihreen puolan johtoon ja akkuun pun. + musta -. Mopossa oli 6v sähköt ja kärjellinen sytytys, akku kyllä oli 12v. Autossa mittari kyllä toimi. Tarvis vaan ittelle laittaa jos sen sais toimii. Siinä on kans 6v sähköt ja kärjellinen sytytys. Mitä tarvis tehä että toimis?

14.10.2005 20:37

eikö se vihree johto pidä laittaa katkojan kärkiin mutta derbissä sitä ei sinne ainakaan saa

16.10.2005 11:29

Mr. Nobody kirjoitti:Ei mun kaverilla ainakaan toiminu. Se laitto vihreen puolan johtoon ja akkuun pun. + musta -. Mopossa oli 6v sähköt ja kärjellinen sytytys, akku kyllä oli 12v. Autossa mittari kyllä toimi. Tarvis vaan ittelle laittaa jos sen sais toimii. Siinä on kans 6v sähköt ja kärjellinen sytytys. Mitä tarvis tehä että toimis?


ei se ny noin toimi.... vihree puolan johtoon, punanen akun+ napaan.. musta runkoon ja sitte akun - navasta runkoon ... ja lataa akku

16.10.2005 13:14

Eiköhän se runko toimi yhtä hyvin johtona kuin suora johto akun miinus-napaan, joten aika sama..

17.10.2005 22:55

Jarod Parker kirjoitti:Jos se käy kärjelliseen sytkään se mittari niin kyllä se silloin toimii. Mittarinhan voi kalibroida käyttämällä sitä ohjelmaa joka laskee kierrokset välityssuhteesta ja nopeudesta. Tekee vaan uuden taustan niinku joku sano.

nii tuol on yks topikki mis se oli laittanu bilteman kierrosmittarin peeveesee ni se sano et se tarvii ottaa akust virtaa sit ni sehan on sit helppo jos on akku...

17.10.2005 23:01

slobo kirjoitti:
juhopa kirjoitti:
slobo kirjoitti:Minä tein soliferiini kierroslukumittarin. Toimii hienosti, näytää luvun kahella 7-segmentti näytöllä. Teen siitä sivun kunhan jaksan ja ehdin. (kuva gallerias)
Mihin asti toi näyttää? 9900rpm?


19900rpm asti, kun menee yli 99 niin se aloittaa alusta 00 = 10000rpm. Tämä toimi Soliferissa PVssä ja Sendassa kun kokeiltiin. Tarvii vain laittaa johdot etuvalopuolaan.

mistä sä sellasen segmenttinäytön oot hommannu? paljo sellane maksaa`?