Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

3.11.2004 21:32

Ja MänTä voiskin laittaa sitten ohjeita että miten toi tausta muutetaan kiitooos... ;)

3.11.2004 21:46

No tuohan olis aika hemmetin siisti tuning, laittas PV:seen, asteikko 16trpm asti :P Jos tuo nyt tosissaan toimii kärjettömässä yksisylinterissessä kaksitahtisessa, niin tuohan on pakko-ostos! :D

3.11.2004 21:51

mutta eikös toi bilteman mittari ainaki toimi 12voltin jännitteellä? ja tunassahan on 6 voltin järjestelmä...

3.11.2004 22:24

jomppe, se on tietääkseni lähinnä polttimoa varten se 12v. Voin tietenkin vilkaista josko on jotain tekemistä asian kanssa(ohjeista). Asteikossa vain vaihdetaan numeroiden arvoja, eli 1 -> 2, 4 -> 8 jne. Elikäs skannaat sen mittarintaustan ja korvaat uudella :)

3.11.2004 23:23

Aivan helppoa. Laitoinpa Tunaan tappiinviilatun 50 pytyn ja 16 mm mikunin niin kiertää enemmän kun mun kevari.

4.11.2004 22:54

toimiiko toi tunturi tiger aquassa?

4.11.2004 22:59

Jofa kirjoitti:toimiiko toi tunturi tiger aquassa?

Toimii. Ostamaan jo!

4.11.2004 23:19

MänTä kirjoitti:Siis jos nelarissa on neljä tahtia, ja ne käydään kahdessa kierroksessa läpi. Silloinhan kone sytyttää kerran kahdessa kammen kierroksessa, kun sylintereitä on neljä ja ne kaikki käy eritahtia niin 4 sytkää per kaks kierrosta eli 2 sytkää per yks kierros. Ei oo niin vaikeaa :)

Ottomoottori sytyttää juuh 180 asteen välein.. (siis 4 pyttynen)..

5.11.2004 14:29

mites toi kytketään kärelliseen?

edit: siis ei mitään!!

5.11.2004 14:37

Ville Vallaton kirjoitti:Ei se mopoon käy jos ei ole laturia mopossa. Se eroaa sillätavoin siitä bensamoottorin mittarista, että se ottaa sen kierrosluvun jotenkin siitä kolmivaihevirta laturista eikä sytytyksestä (dieselissähän ei ole sytytystulppia eikä näinollen mitään sytytyspuolia tai muitakaan).


mitä helv.. ai että dieselkoneessa ei ole sytytys tulppia ! syön kyllä moponipenkin jos löyät dieselmoottorin missä ei oo sytystulppia eikä sytkäpuolta!!!!

miten sew muuten sen pensan polttas ??? ilmallako :D

5.11.2004 15:17

ei dieselli koneissa oo sytytystulppia. niis on niin hyvä puristussuhde et bensasyttyy itsestään

5.11.2004 15:19

Jofa kirjoitti:ei dieselli koneissa oo sytytystulppia. niis on niin hyvä puristussuhde et bensasyttyy itsestään


et sitten ole hehkuista kuullut?

5.11.2004 15:27

Disukoneis on hehkutulpat. Ajavat saman asian kuin bensakoneis sytytystulpat.

5.11.2004 16:03

Tais tulle TunturiSS:lle penkin syönti reissu... :D

5.11.2004 16:15

Pojat puhuvat kyllä nyt täyttä paskaa. Hehkutulpat tiisseleissä tosiaankin on mutta se ei niitä käytä polttoaineen sytyttämiseen vaan sen lämmittämiseen, tapahtumaa kutsutaan hehkuttamiseksi, jolloin hehkutulppia lämmitetään. Silloin polttoaine syttyy paremmin. Dieselkone toimii sillai, kun se puristaa ilman ja polttoaineen niin tiukkaan kasaan jolloin se räjähtää puristuksen voimasta.