Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

17.9.2005 21:20

Olen asennellu pv:seen 12 V sähköt sekä kiekkamittarin näiden motot.netin ohjeiden mukaan, mutta kiekkamittari ei toimi. Kun mopon käynnistää viisari nousee nykien 2000 rpm eikä nouse tai laske kaasun mukaan vaan putoaa takas 0 kun sammuttaa, myöskään mittarin valot ei toimi. Mikä mahtaisi olla vikana, mielestäni kaikki juotokset mitä oon tehny on ihan ok. Alkaa vaan pikkuhiljaa mennä hermot kun pitäs saada mopo kuntoon ennen myymistä.

18.9.2005 21:18

pitääks sen bilteman mittarin olla upotettava vai?

19.9.2005 8:12

Ryder kirjoitti:pitääks sen bilteman mittarin olla upotettava vai?
Riippuu miten kiinnität sen.

19.9.2005 10:31

Mulla on myynnissä kierroslukumittari mopoon, käy mankit, enskat, Pvt ja kaikki muut. 16000rpm asti. Valkoinen mittarintausta.
15¤

19.9.2005 10:32

HiTec- kirjoitti:
Ryder kirjoitti:pitääks sen bilteman mittarin olla upotettava vai?
Riippuu miten kiinnität sen.
pitää sitten varmaan se pinta-asennettava hankkia, kun tangolle tulee..

28.9.2005 16:00

missä ois myynnis halpoi pv:n kiekka mittareit?

2.10.2005 22:47

kirjottakaas ny joku ohjeet miten laitetaan uusenskaan kiinni...

3.10.2005 13:45

mihin puolan johtoon se impulssijohto tulee derbissä?

3.10.2005 16:29

Janzki92 kirjoitti:Olen asennellu pv:seen 12 V sähköt sekä kiekkamittarin näiden motot.netin ohjeiden mukaan, mutta kiekkamittari ei toimi. Kun mopon käynnistää viisari nousee nykien 2000 rpm eikä nouse tai laske kaasun mukaan vaan putoaa takas 0 kun sammuttaa, myöskään mittarin valot ei toimi. Mikä mahtaisi olla vikana, mielestäni kaikki juotokset mitä oon tehny on ihan ok. Alkaa vaan pikkuhiljaa mennä hermot kun pitäs saada mopo kuntoon ennen myymistä.

Se tarttee 12v tasavirran ..ja jos vaikka sulla onki se regulaattori niin ei sillä kuuhun päästä ku se tarttee amppeereja ja samalla kaiken aikaa sen 12v

3.10.2005 16:30

*derbisenda* kirjoitti:mihin puolan johtoon se impulssijohto tulee derbissä?

no mistä minä tiän..samaan johtoon mihkä pistät rajoittemenki..eikös se oo nois yleensä vihree tai punainen

3.10.2005 16:32

Wiltzu_90 kirjoitti:missä ois myynnis halpoi pv:n kiekka mittareit?

siis eihän niitä ny eriksensä pv:seen myydä vaan autoon jotka voi kytkeä mopoon... niitä saa biltemasta tai sitte jostaki paikallisesta autovaraosa liikkeestä

3.10.2005 16:40

aelski kirjoitti:kirjottakaas ny joku ohjeet miten laitetaan uusenskaan kiinni...

vihree sytkäpuolan johtoon,punainen akun +napaan ,musta pistetään maahan..ja akun -navasta pitää vetää runkoon

3.10.2005 19:24

sain asenneltua sellatteen hong kongin mittarin...kierroket on mittarissa 8000 eli siis 16000 mopossa ja mun derbi hakkaa ne tappiin ajossakin :) kiinni on turbokitin tehari ja 75 suutin ---> rattaat vaihtoon

3.10.2005 21:54

aelski kirjoitti:sain asenneltua sellatteen hong kongin mittarin...kierroket on mittarissa 8000 eli siis 16000 mopossa ja mun derbi hakkaa ne tappiin ajossakin :) kiinni on turbokitin tehari ja 75 suutin ---> rattaat vaihtoon

ei niitä lukuja ruveta kertoon..en tiä mistä demolite on saanu päähänsä ruveta kertoon luku 2:della.. tai silloon aikoinaan ku selostin sille kuinka asennetaan niin sanoin ,että ei sitä tartte kertoa mitenkää, että se näyttää tasantarkkaan oikeen.. ja tämän testin olen testannu laserkiekkamittarilla,joka toimii siis silla,i että magneeton kylkeen lyktään kiiltoteippi ja sitte vaan pistetään kones päälle ja mittari näyttää monta kierrosta/s..ja lasermittari näytti prikulleen samaa mitä se mittari minkä mä väsäsin siihen.. eli näyttää 0-8000t oikeen ku ei se mittari näytä pitemmälle

5.10.2005 17:23

sen mittarin saa näyttään oikeen ku kertoo ensi numerot 2:sella...sit laittaa sieltä mittarin takaa 8sylinterille..testattu vilkkulampulla, heittää jotai 500rpm