Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

14.1.2005 20:13

kyllähän tuon jo aivoilla älyää, 0-8 asteikko muuttuu 0-32. Jos et siitä osaa laskea että mikä vastaa ensimmäisessä asteikossa toista asteikkoa(esim 1trpm -> * 4 -> 4trpm) niin kumma on. Korvaat vain vanhat numerot toisen asteikon vastaavilla. simppeliä. Jätä väliin, tuhlausta, osta mieluummin volttimittari niin edes jokin viisari seilaa ajossa :)

14.1.2005 20:21

eihän siinä tarvi muutaku liittää se johto siis sytytys tulpan johtoon ja vaihtaa mittarin tausta :D ja jos mun herneet oikein päätteli niin sillon kun mittari näyttää 4 trpm niiin kierroksia on 1 trpm tai sit toisin päin :D

14.1.2005 20:23

Axksäs on vakiona!

14.1.2005 20:44

saakohan suomesta mankiin esim 0-140km/h mittareita? ja sopiihan toi
http://www.monkeybike.co.uk/acatalog/Ki ... White.html
mittari mankiin ja toi on sit kierrosluku mittari jos joku ei tienny :D

14.1.2005 20:45

No kun hankkii digimittarin, niin kyllä se sinne asti riittää. Ja luuletko että olet menossa jollain jinkulla 140 km/h?

14.1.2005 20:49

tsiikailkaa mun kalleriaa...
http://www.motot.net/kuvat/thumbnails.php?album=2872

14.1.2005 20:51

en mut suunnittelin et tilaisin vähän osia monkeybike.uk:sta niin vois sieltä hankkia mittarinkin mut mistä niitä digi-mittareita sais ja miten asennus puoli?

14.1.2005 22:43

jinktseng, bilteman mittari liitetään sytkäpuolan maadoitukseen, eli ensiökäämin maadoitukseen(kärjellesisissä sytkissä kärkien johtoon, cdi varmaankin sitten jonnekkin cdi:n impulssikäämiin piuhaan tai ihan vain päävirtaan?) sytkäpuolassa. Näyttää 1trpm kun kone kiertää 4trpm, enkö jo selittänyt. jinkussa tarvitse kuin 0-15km/h mittaria, kaikki yli on hengen vaarallista.

14.1.2005 22:46

jaaha!!! haistas kuules jäteöljy sen tunturin kanssa jos 15 on liian hurja vauhti :D mut mistä niitä pyörä mittareita saa? tai no joo...PYÖRÄLIIKKEISTÄ!

14.1.2005 22:50

Jincheng \";)\" kirjoitti:
Höylä kirjoitti:jincheng:) : älä nyt kuitenkaan leiki modea ;) ja aikuiset saa keskustella aikuisten asioista missä huvittaa :) (sitä paitsi annoin vastineen moden kysymykseen ;))


Jos nyt kuitenkin lukisit viestit kunnolla!! kysyin että liittyykö ne diesel moottorit tähän kierrosluku mittareihin että pidä pääs kiinni noista sun "aikuisten asioista"

niin ja tietääkö kukaan siitä että miten se bilteman mittari sopii jinkkuun??


missä kohtaa me puhuttiin männän kanssa diesel moottoreista???

14.1.2005 23:01

niin ja eikös dieselin mittarit perustu ihan erilliseen kampiaksulan asennon anturiin. Tuossa voisi EHKÄ toimia cdi:n impulssikäämi.

14.1.2005 23:26

MänTä kirjoitti:niin ja eikös dieselin mittarit perustu ihan erilliseen kampiaksulan asennon anturiin. Tuossa voisi EHKÄ toimia cdi:n impulssikäämi.


vanhoissa diiseleissä tulee ihan vaijeri koneesta mittariin, kuten nopeusmittari (sehän on siis käyntinopeusmittari) ja uusissa se ottaa laturista kuten kai jo bensa koneissakin, kun ei ole enää mitään virranjakajia, vaan on menty suorasytytyksiin tai sitten jostain syttyboksilta, kun ne laskee muutenkin koneen kierroksia, kuten tuossa mitsun v6 koneessa joka mulla on.

22.1.2005 15:17

Jofa kirjoitti:ei dieselli koneissa oo sytytystulppia. niis on niin hyvä puristussuhde et bensasyttyy itsestään


ja diesel konessahan käytetään bensaa:)

22.1.2005 16:03

jos kävelen biltemaan ja ostan sieltä sen kiekkamittarin ja lyön sen omaan supersporttiini kärkien johtoihin kii nii toimiiko se?(yksinkertainen kysymys.)

22.1.2005 18:42

Kyl sen kai pitäs sillee joo.. Pitäs itekkin joku päivä käydä