Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Kierroslukumittarit

25.11.2011 23:24

Katoin netistä että kun laittaa kierroslukumittaria niin punanen johto plus napaan ja musta miinus napaan ja vihreä/ruskea puolalta tulevaan ohueen johtoon(?) ja olen nyt laittanu punasen johdon valojohtoon ja vihreän cdi boksiin tulevaan vihreään johtoon ja mustan kiinni runkoon ,niin toimiiko tuo viritys?

Ei pysty itse kokeilla kun on moposta kaasuvaijeri poikki

NIIN ETTÄ TOIMISKO TUO VIRITYS??????

Re: Kierroslukumittarit

25.11.2011 23:51

Tee sinne joku patentti kaasuvaijeri niin näet, tai odota että uusi tulee. Miksi ylipäätään pitäisi tietää että toimiiko tuo, jos kerta ei koko mopolla saa ajettua?


Mutta, useimmiten se kierrosluku anturi kai liitetään tulpan johtoon, siellä kai signaali voimakkaampi?

Re: Kierroslukumittarit

12.1.2012 13:40

Jos minulla on yksipyttyinen nelari joka ei anna hukkakipinää, näyttääkö 4/6/8-sylinteriselle autolle tehty mittari 4-syl. asetuksella nelinkertaisesti liikaa?

Älkää vetäkö vielä palkokasveja nasaalionteloihin, kunhan varmistan.

Re: Kierroslukumittarit

19.1.2012 21:39

Elikkäs minkäs kokoinen polttimo noissa Aprilia RX -05 kierroslukumittaris ja nopeusmittarissa on?? Odotan nopeaa vastausta,kiitos! :)

Re: Kierroslukumittarit

19.1.2012 22:51

Onko sulla palanut polttimo sieltä? Jos näin, niin ota se vanha pois ja se kädessä vaikkapa Motonetistä kyselemään.

Re: Kierroslukumittarit

19.1.2012 23:42

Itellä kans kärvähti toinen noista lampuista. Mallia en muista, mutta motonetistä sai kaks kappaletta jotain tyyning valoja 1.7€. Koskaan ennen ei räksän korjaaminen ole ollut halvempaa! Ja on kirkkaammat kuin etuvalo, jonka myös voisin pikkuhiljaa vaihtaa...

Re: Kierroslukumittarit

19.2.2012 20:09

Mulla ois ylimääränen kiekka mittari, sinisellä taustavalolla

Re: Kierroslukumittarit

26.6.2012 2:10

Oliks se niin että jos bilteman kiekkamittarin haluu derbiin, se pitää laittaa 4 pytty moden ja sitte kaikki numerot tuplana?

EDIT: Ostin tämmösen, oli vaa 10.36 sis toimituksen suomeen

http://viewitem.eim.ebay.fi/12V-Hour-Me ... 32551/item

Saa nähdä toimiiko derbissä :D

Re: Kierroslukumittarit

16.9.2012 14:43

Selittäkääs nyt joku selkeesti mite http://www.spelektroniikka.fi/kuvat/kierros.pdf tollane liitetää nelari koneesee ja onko toi asteikko sillo 5krpm, 10krpm vai 20krpm. Ja tulisko toi kiinni tulpanjohtoo? Kyseessä siis 4 tahti skootteri.

Re: Kierroslukumittarit

16.9.2012 15:10

Näyttäis olevan ajateltu katkojankärjillä varustettuun autoon. Ei taida CDI-sytytyksellä toimivaan skootteriin suoraan kytkemällä onnistua.

Re: Kierroslukumittarit

16.9.2012 16:24

-Zone- kirjoitti:Näyttäis olevan ajateltu katkojankärjillä varustettuun autoon. Ei taida CDI-sytytyksellä toimivaan skootteriin suoraan kytkemällä onnistua.

Pitäskö tota muuttaa minkäverra et sais toimimaa cdi sytkällä?

Re: Kierroslukumittarit

27.9.2012 23:05

En tiiä mutta derbissä / Gilerassa on paska mittari. Itellä ei kierrosmittari riitä ollenkaan :D Huoltokirjas luki että ku mittari on täysissä, ni kone kiertää 12k.. Ei siinä mitään ku 69 - 70 mittarissa loppuu kierrosmittari kesken. hyvään tuuleen menee 75 - 76 tasasella. (On ainaki menny, mäntä ja kampiakseli menossa paskaks, samati miten kaverilla samanlaisessa gilerassa samoilla vireillä viikko sitte..).

Äänestä päätellen kiertää ainakin 13000 tasasella, ei riitä vakio kampiakseli tähän niinkuin kaveri huomasikin (516€ Huolto, vahvistettu kampiakseli, mäntä, kaikki laakerit, tiivisteet ja öljyt, + 250€ huollosta.)

Inffoo: Gilera Smt 2011 katurenkailla, virit on hukkaputki tukittu, kuri irti, 85 suutin (liian iso, sulattaa mäntää päältäpäin, mutta toimii vitun hyvin.), 11-65 välit.
Oisivat kyllä saaneet keksiä derbiin paremman mittariston, dt:ssä ja oikeastaan kaikissa muissa paljon parempi mittari.
Pitääki kattoa että saisko jonkinlaista sigma viritelmää joka näyttäis oikean nopeuden ja vielä kierrosluvun samalla. Vähän offtopic, mutta ei varmaan haittaa :)

Re: Kierroslukumittarit

28.9.2012 16:54

Liian iso suutin ei sulata mäntää päältä, liian pieni suutin aiheuttaa juuri sitä koneen lämpenemistä enemmän kun kone käy laihalla. Myös liian lämmin tulppa voi tehdä sitä. Itellä on analoginen mittari derbissä ja näyttää sinne 14t rpm. 516€ huollon hinnalla uusii koko koneen tai ostaa 2 käytettyä toimivaa varakonetta, ihan turhaa viedä ylihintaiseen liikkeeseen vaikka ei osais, voi antaa jonkun tutun laittaa. Miksi sen mopon pitää kiertää vitusti eikä kulkea minnekkään? Jee tää kiertää 12-13t rpm, mutta kulkee jopa 60-70km/h..... Tai sitten se vois kiertää sen 10-12t rpm ja kulkea 70-80km/h raskaamilla välityksillä.

Re: Kierroslukumittarit

28.9.2012 17:54

100km/h kirjoitti:Pitäskö tota muuttaa minkäverra et sais toimimaa cdi sytkällä?


Eikö olis helpompi laittaa vaikkapa tollanen trail tech:in kierrosmittari http://motoset24.com/index.php/default/ ... t/id/7397/
Ku käsittääkseni nuo on sellasia mittareita mitkä asennnetaan tulpanjohtoon

Re: Kierroslukumittarit

29.9.2012 0:40

Samppa1993 kirjoitti:Miksi sen mopon pitää kiertää vitusti eikä kulkea minnekkään? Jee tää kiertää 12-13t rpm, mutta kulkee jopa 60-70km/h..... Tai sitten se vois kiertää sen 10-12t rpm ja kulkea 70-80km/h raskaamilla välityksillä.

Sen takia että kiihtyy ja vääntää lailla perkeleen, mutta niin ettei lähtis kortti samantien, pitäis se kevarikin saada ajoissa. Tosin jos aivoja käyttää niin huomaa että tuo menee sen 65 ja ylikin tasasella, ja kunnon kyrpä poliisi voi viedä kortinki. Innostuin vähän kuria viilaamaan ku tein uutta sellaista, ja jätinki sen sitte pois välistä. On käyny mielessä pistää pari pykälää isompi eturatas, jos ei tarvi uusia ketjuja pistää.