Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

22.5.2008 7:58

kyllä luultavasti, eli anturijohto puolalle menevään ja cdiltä lähtevään musta keltaseen johtoon ja miinusjohto maahan ja plus akun plus napaan.. heti kun polkasee nii se pomppaa sinne 16000... ja takuukaan ei enää oo vomassa kun vaihfdoin sitä mittarista taustanki jo.. :S

22.5.2008 14:52

En minä osaa auttaa sinuu tässä projektissä.Pitäs minunkin ostaa Biltsulta kiekkamittarin ja asentaa se.

22.5.2008 19:55

Muutes, tuolla bilteemassa on kaks sellasta 52mm mittaria, toinen on se "ruma" kaheksaan tonniin asti näyttävä, ja toinen on se hienompi 11 tonniin asti näyttävä, niin että saako sen "hienomman" värkättyä samalla tavalla ku ton toisen (katkojan kärjelliseen) kaks tahtiseen.

tossa on linkit niitten kuviin
http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/32_196iso.jpg
http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/32_1350iso.jpg

22.5.2008 20:14

Samalla tavalla nuo toimii jos sitä hait takaa?

23.6.2008 14:26

Senverran mitä olen tätä topikkia selannut niin kiekkamittarissahan ainoana ongelmana on jännitteenvaihtelut, jonka takia kiekkamittari ei toimi ilman akkua? Vai löytyykö vielä muita syitä?

23.6.2008 15:13

kossusukka kirjoitti:Senverran mitä olen tätä topikkia selannut niin kiekkamittarissahan ainoana ongelmana on jännitteenvaihtelut, jonka takia kiekkamittari ei toimi ilman akkua? Vai löytyykö vielä muita syitä?


Kyllä, ne mittarit on 2-6 sylinterisille autoille, mopoissa on yleensä vain se yksi kisakireä sylinteri. K-mittarin taustan luvut täytyy siis siirtää koska muuten se mittari näyttää puolet liikaa.

23.6.2008 15:19

Tarkoitat kai puolet liian vähän?

24.6.2008 17:51

minulla toimii kiekkamittari loistavasti ilman akkua mopossani.Kierrokset nousevat yli 6000 kierrokseen.:)
Eikä oo mitään jännnitettä.

24.6.2008 18:04

Make500 kirjoitti:minulla toimii kiekkamittari loistavasti ilman akkua mopossani.Kierrokset nousevat yli 6000 kierrokseen.:)
Eikä oo mitään jännnitettä.


Tarkotatko että sulla ei kierrä kun vähän päälle 6000rpm?
Mikäs noissa DT:n ja Malagutin mittareissa on, miksi mittari ei näytä kuin 10000rpm asti, mitäs järkeä siinä on? Saako sitä ehkä säädettyä näyttämään suurempia kierroksia? Itellä ei tota mittaria oo, mutta kiinnostaa vaan asia ja jos joku asiasta jotain tietäis ni olis kiva jos valasis :)

24.6.2008 20:13

blackster kirjoitti:
Make500 kirjoitti:minulla toimii kiekkamittari loistavasti ilman akkua mopossani.Kierrokset nousevat yli 6000 kierrokseen.:)
Eikä oo mitään jännnitettä.


Tarkotatko että sulla ei kierrä kun vähän päälle 6000rpm?
Mikäs noissa DT:n ja Malagutin mittareissa on, miksi mittari ei näytä kuin 10000rpm asti, mitäs järkeä siinä on? Saako sitä ehkä säädettyä näyttämään suurempia kierroksia? Itellä ei tota mittaria oo, mutta kiinnostaa vaan asia ja jos joku asiasta jotain tietäis ni olis kiva jos valasis :)


kyllä se nousee ton 10000rpm ja mittarin suuri kierros
on 11000.biltemalta ostettu. on siellä 4syl, 6syl ja 8syl säätö nappula.

24.6.2008 21:02

oha toi mun limitin kiekkamittari vähä syvältä , näyttää parhaillaan noin 6000 kierrosta ja vauhtii o se 85 :D taitaa vaan tarvita kertoa kahdella.

24.6.2008 22:42

JokerC4 kirjoitti:oha toi mun limitin kiekkamittari vähä syvältä , näyttää parhaillaan noin 6000 kierrosta ja vauhtii o se 85 :D taitaa vaan tarvita kertoa kahdella.
Oot varmaan laittanu mittarin säädön väärin ;) Tarkista että on 6p eikä 12p
Edit: JOS vakiomittaria tarkotit

23.7.2008 17:59

Mulle tuli tämmönen ajatus mieleen, että pystyykö tommosen bilteman kiekkamittarin yhdistään derbiin suoraan etumaskin takana olevista kiekkamittarin johdoista?
Mopona on siis Derbin R malli jossa ei ole kiekkamittaria vakiona, mutta johdot löytyy..

26.7.2008 10:56

Make500 kirjoitti:
blackster kirjoitti:Mikäs noissa DT:n ja Malagutin mittareissa on, miksi mittari ei näytä kuin 10000rpm asti, mitäs järkeä siinä on? Saako sitä ehkä säädettyä näyttämään suurempia kierroksia? Itellä ei tota mittaria oo, mutta kiinnostaa vaan asia ja jos joku asiasta jotain tietäis ni olis kiva jos valasis :)


kyllä se nousee ton 10000rpm ja mittarin suuri kierros
on 11000.biltemalta ostettu. on siellä 4syl, 6syl ja 8syl säätö nappula.


Ehkä kannattais lukea noita viestejä vähän tarkemmin! Puhuttiin Malagutin VAKIOMITTARISTA. Ja syy siihen, että mittari riittää vain 10 000 asti on varmaankin se, että kun kierroksia on se 9 900, mittarissa lukee "overboost", eli ei saisi ajaa enään korkeammilla kierroksilla, joten mittarin ei tarvitse näyttää enempää. Ja tuskin saa säädettyä.

29.7.2008 18:10

pystyykö kierroslukumittaria tekemään itse?? Jos joku tietää yhtään niin olisi apua!