Pieru mrt ongelma
Kerron kaikki yksityiskohdat ettei tuu epäselvyyksiä
Elikkäs, noin 2viikkoa sitten yritin saada mopon säätöihin kun irrotin reikälevyn (toimi reikälevyn poiston jälkeen hyvin). Mutta yläkierroksilla röpötti/pätki. Ajattelin sen jälkeen vaihtaa suuttimen. Kun käänsin kaasarin niin kuului jostain naps. En antanut sen häiritä. Käynnistin mopon ja hirtti aika vitun pahasti kiinni. Huomasin, että kaasuvaijerin päällys oli mennyt poikki enkä saanut nostettua luistinta kun käänsin kaasua. (jälkeenpäin tajusin että se oli asennettu väärinpäin.)
Laitoin sitten uuden kaasuvaijerin tilaukseen jolloin se 1vk päästä tulikin. Tästä tämä koko vika lähti liikkeelle.
ELI kun käynnistin mopon (uudella vaijerilla) niin mopo alkoi röpöttää/pätkii vitusti ja savutti paljon valkoista savua. ja putkesta tippui jatkuvasti mustaa nestettä joka on vähän vihertävää ja hais pakokaasulta. Noh luin foorumeja tuossa ja päädyin siihen että kytkinpuolen kampura stefa on mennyt. Joten vaihdoin sen uuteen. Jyrsin sen meisselillä sieltä ulos jättäen pienet jäljet lohkoon. vaihdon/kasauksen jälkeen vaihdoin vielä kannen tiivisteet, koska epäiltiin että jäähdytysnestettä pääsee palotilaa, kampura ei ollut kauhean öljyinen. Käynnistin mopon ja savua tuli samalla tavalla mutta kiertää nyt paremmin, mutta meinaa sammua tyhjäkäynnillä samalla tavalla kuin ennen. Olen säätänyt suuttimet ja neulat laidasta laiteen ja puhdistanut ilmaputsarinkin. En tiedä mitä pitäisi tehdä
pitäskö viedä nyt huoltoon kun alkaa voimatki loppuu toho hommaa....
Tulppakin voi olla kaput mutta mikä sitten selittää tuon savun määrän?
Kaari puhistettu, ilmaputsari puhistettu, neula säädetty laidasta laitaa, suutin säädetty laidasta laitaa, öljypumpun olevat viivat ovat kohdakkain, ryyppy ei jumita (tietääkseni), stefa vaihdettu kytkinpuolelta, kannentiivisteet vaihdettu, karstat poltettu, tulpasta paskat poistettu. Sähköjä en ole vielä kerennyt katsoa.