Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Minarelli AM6

25.6.2013 15:49

Jep, 14-16nM on ihan oikea kiristysmomentti.

Re: Minarelli AM6

27.6.2013 3:44

Vaihdoin sen suuttimen 105-->108, ja tulos oli mahtava. Kiihtyvyys nousi, huipuissa ei huomattavia eroja, mutta ennen kaikkea pakoputki ei lämmennyt läheskään yhtä paljon kuin ennen. :)

Jännä, että noin pienestä on kaikki kiinni :S

Re: Minarelli AM6

27.6.2013 11:03

Laihalla se vaan kävi pienemmällä pääsuuttimella --> Kuuma kone ja putki

Re: Minarelli AM6

28.6.2013 0:48

Juu tiedän :D kyllä se nyt taitaa taas savuta se letku :S kun pitempää matkaa vetää.. Siis savuaa, ei sula siis. Suuttimen vaihdoin tänään 108->110 :/

Re: Minarelli AM6

29.6.2013 21:53

Tietäiskö kukaan mikä on Beta RR 50 Track Motard 2010vm:n vakio neulalaakerin koko, ku kohta tulee 15tkm täytee ja ois varmaan aika vaihtaa eka mäntä, pyttyä en oo porauttamassa mut hoonautan varmaan nii menee toi 40,30mm mäntä sit kans tilaukseen (italkit) ja sit sylinterin tiivistesarja, onks tossa kaikki tarvittava siihen? https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/758
ja onks toi oikee neulalaakeri? https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... s_id/12815

Re: Minarelli AM6

30.6.2013 4:05

No eiköhän mene, kun kerran sanotaan tossa alhaalla että sopii Betaan :D

Re: Minarelli AM6

30.6.2013 12:26

mutta mitä järkeä ostaa vahvistettu neulalaakeri ja maksaa siitä 4 kertaa enemmän kun "perusversiosta"? Käsittääkseni tota vahvistettua neulalaakeria tarvii vaan kun aletaan sylinteriä vaihtamaan 70cc tai isommaks. Omaa mopoo vaihdettii kans just pari päivää sitte mäntä ja hyvin se on sillä perusneulalaakerilla toiminu, eikä maksanukkaa kun 5€.

Re: Minarelli AM6

30.6.2013 14:31

Juu, mut aika monta kertaa on käyny sillai et lukee et menee betaan ja sit ei oo mennykkää, mut kaveri sano et toi on detsin neulalaakeri nii kai se betaanki si menee ku kerta sama kone on =) Ja toi vahvistettu vaa tuli tohon, pääasia oli et näkee et on ton kokonen, mut justiinsa yhellä kävi sillain ku oli ostanu 10e proxin neulalaakerin nii oli se pettäny ja tullu kiertari lohkosta läpi, tottakai pytyn myös paskoen, mut sillä oliki 70cc sun muut =)

Re: Minarelli AM6

30.6.2013 15:34

sanokaapa mikä on vika, kun kylmänä toimii, ja lämpimänä ei?
kylmänä lähtee heti käyntiin, ja toimii normaalisti, mutta kun ajaa lämpimäksi, niin kipinä ja mittarilta häviää virta, mutta kuitenkin valot toimii polkiessa.
cdi/sytytyspuola? avain on kyllä katkenneena virtalukossa, mutta ei oo tähän asti vielä haitannu menoa.

Re: Minarelli AM6

2.7.2013 1:59

Sipasama kirjoitti:Nytten olisi sellainen ongelma, että vaihdoin juuri riejuun narakun sylinterisarjan. Käy hienosti. Ajossa ilmeneekin ongelma. Kone sammuu yhtäkkiä kuin seinään ilman mitään varoitusta. Tämä tapahtuu aina kun lähtee ajoon. Ajaa sadasta metristä parin kilometriin ja sammuu taas kuin seinään. Tämän jälkeen ei käynnisty aivan heti, mutta pienen odottamisen jälkeen hörähtää taas hienosti, eikä mistään huomaa koneen sammuneen kuin seinään. Kaikki asennustyöt sun muut on tehty niin huolella, ettei mikään ole mennyt väärin. Tälläiseen taikaongelmaan haluan siis ratkaisun. Kiitos




itellä oli pösössä sama vika että sammu vaan yhtäkkii ja parin minuutin pääst kävi taas normaalisti :/ oli vaan itellä liian pieni suutin ja isompi kiinni nii oli taas ku uus ;)

Re: Minarelli AM6

3.7.2013 10:59

kellää tietoa miksi tulppa värjäytyy vain toiselta puolen?

eli tulpan toinen reuna on täysin kirkas ja toinen mustassa karstassa?

Ja toinen kysymys mikä vois olla vikana kun painan 1 vaihteen päälle niin mopo pyrkii samantien lähtemään liikkeelle jolloin ei meinaa käydä tyhjäkäyntiäkään?

Re: Minarelli AM6

3.7.2013 15:33

Tulppa asiaan en osaa sanoo oikeen mitään.
Mutta siihen että lähtee liikkeelle 1 vaihteella niin kokeileppa säätää sitä kytkinvaijeria kireemmälle. Sitä säädetään siitä ihan kytkinkahvan vierestä olevasta "pultista" vaan ulospäin kierretään sitä pulttia.

Re: Minarelli AM6

3.7.2013 15:55

joo säätelin siitä, mutta ohjekirjassa luki että kytkinkahvan välyys pitäisi olla 1-2cm ei tarkoittaako tuo sitä että minkä matkan kahva liikkuu ennen kuin alkaa ottamaan "kiinni"?

Re: Minarelli AM6

3.7.2013 21:25

Osaisko kukaa kertoo, et minkä väriseen johtoon ceehoossa pitää kytkee nappirajotin?

Re: Minarelli AM6

4.7.2013 22:05

kassuuu kirjoitti:
Sipasama kirjoitti:Nytten olisi sellainen ongelma, että vaihdoin juuri riejuun narakun sylinterisarjan. Käy hienosti. Ajossa ilmeneekin ongelma. Kone sammuu yhtäkkiä kuin seinään ilman mitään varoitusta. Tämä tapahtuu aina kun lähtee ajoon. Ajaa sadasta metristä parin kilometriin ja sammuu taas kuin seinään. Tämän jälkeen ei käynnisty aivan heti, mutta pienen odottamisen jälkeen hörähtää taas hienosti, eikä mistään huomaa koneen sammuneen kuin seinään. Kaikki asennustyöt sun muut on tehty niin huolella, ettei mikään ole mennyt väärin. Tälläiseen taikaongelmaan haluan siis ratkaisun. Kiitos




itellä oli pösössä sama vika että sammu vaan yhtäkkii ja parin minuutin pääst kävi taas normaalisti :/ oli vaan itellä liian pieni suutin ja isompi kiinni nii oli taas ku uus ;)


ittellä teki pösö samaa kun kaasarin neulaventtiili oli jumissa