Eri putkien tehoalueista ollut paljon kysymyksiä mm. tässä topikissa..
Tässä parit tehokäppyrät
(huom: teholukemat eivät vertailukelpoisia ns. oikean dynon antamiin lukemiin!!):
Minarelli AM6
- muokattu kiinan pytiskä + muokattu vakio kansi
- lohkot ja kampiakseli alkuperäisiä, kytkin jäykemmillä jousilla
- vakio läppärunko, imukaula ja Dell'orto PHBN 16mm kaasutin
- vakio sytkä
- 12/52 välitykset + 130/70-17 takarengas
#3
- 187,4° / ~123,4° aukioloajat
- 0.80mm squishvälys
- huuhtelukanavat melkolailla vakio kunnossa (= power+ sylinterin luokkaa, vaakasuuntauksia lukuunottamatta)
#4
- 194,3° / 129,3° aukioloajat
- 1.60mm squishvälys
- huuhtelukanavien pystysuuntauksia muokattu, sekä apuhuuhteluaukkoja suunnattu uudelleen + pinta-alaa kasvatettu (tosin melko mitättömästi, lähinnä symmetrisyyttä korjattu).
- sytkäennakot alkaa jo rajoittamaan kiertämistä @ 14,2-14,3krpm
- kävi laihalla ;
enemmän tehoa odotettavissa samoilla kierrosluvuilla rikkaammalla seoksellaJa sitten täysin vakio kunnossa olevalla AM6 koneella (DT50X) + Arrowin putkella (joka täysin sama mitoitukseltaan kuin Giannelli):
Viestin pointti oli siis selventää, ettei putkien tehoalueet ole kiveen hakattuja.
Hyvin suunnitellun putken kanssa tehoaluetta voi passailla mm. sylinteriä ja kantta muokkaamalla
jopa 1-2krpm suuntaan tai toiseen.