Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

21.9.2012 22:15

Onko imukaulan pituurella väliä ? Esim. piteneekö kaasuun vastaavuus jos teen 0,5 cm korkeemman ja 1cm piremmän imukaulan ? kun toi 28mm stage 6 ei vaan suostu kytkinvaijerin ja iskarin väliseen yhteistyöhön nykysellä imukaulalla :(

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

21.9.2012 23:44

Kaasuun vastaavuuteen se vaikuttaa, mutta ei se sentti siinä tunnu. Eri asia jos vaikka mankissa koittais vakioimukaulaa, joka on pieni, ja sitte vaikka solifer smoton imukaulaa, joka on sellanen +10cm.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

21.9.2012 23:58

maapertaja kirjoitti:Mistäköhän johtuu tällänen vika? Jos on antaa olla tyhjäkäynnillä vaikka 10 sec sitte vetäsee hanan pohjaan nii booaa ja meinaa sammua joskus sammuukin.???? Vireinä on 80cc airsal 21mm dellorto ja putkena e-nox? :|


Kaasarin säädöt vituillaan :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

23.9.2012 20:56

onko toi narakun 50cc pyttysarja minarelliin mistään kotosin. onko hyvä esim vakion korvaajaks tai porautettavaks jos leipasee?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

23.9.2012 21:26

Tota todenäkösesti mopo vaihtaa omistajaa. mutta ongelmana on se että mopon pitäisi mennä noin. 60 km/h mutta vireinä löytyykin 80cc airsal 21mm kaasari ja e-nox?
Joten onko keinoo millä sais kulkeen n.60 km/h? tällä hetkellä menee 95 km/h 14/53 väleillä

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

23.9.2012 21:36

Laita vakio-osat. Ei noilla osilla ole mitään järkeä laittaa menee 60.

Narakun pytyt ei ole mistään kotosin.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

24.9.2012 9:51

Saako 70cc airsaliin isompaa mäntää jos on väljäks menny vai uusitaanko männänrengas.Mistä mahtais saada mäntää tai männänrengasta?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

24.9.2012 13:44

Niitä on eri kokoja, A, B, C jne. Selvitä mitä kokoo pyttys ja mäntäs on nyt, osta vielä sama koko. Pari kolme mäntää saa ainakin ajaa samankokosena, sitte siirtyy isompaan.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

24.9.2012 17:01

Pitää joku päivä purkaa ja kahtoo miks puristukset hävis et menikö rengas poikki vai tuliko mäntään reikä ja mitata sit männän koko.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

26.9.2012 9:50

Purin tuossa pytyn pois irti ja putsailin sitä niin lian alta paljastu kirjaimet MK eli onkin metrakitin 70cc pytty.Pytty on ilmeisesti leiponu kun on pari pienempää vekkiä ja yks vähän syvempi.Pystyykö metrakittiä porauttaa.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

26.9.2012 12:39

Riippuu mikä metra se on. Mutta jos on perus HandMade, valurautanen, ei pinnotettu ni voi.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

26.9.2012 17:24

Mistä tiedän et onko tämä valurautaa.Männässä on 2kpl männänrenkaita et kertooko se mitään.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

26.9.2012 17:30

Kyllä se pitäs jo painosta erottaa, että onko valurautaa vai alumiinia. Kato myös onko sylinteriputki pinnotettu, vai onko se ihan perusrautaa. Voithan kysyä vielä vaikka isältäs apua, vanhempien ainkin pitäs erottaa onko se valurautaa vai alumiinia.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

26.9.2012 18:34

Nalle90 kirjoitti:2kpl männänrenkaita et kertooko se mitään.

Ainaki metrakit hm:ssä on kaksrenkainen mäntä muista en sit tiedä.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

27.9.2012 12:17

Kait tuo pytty on valurautaa kun ulkopuolelta on ruosteessa ja painaa.