5.9.2010 0:50
-Masi kirjoitti:En tierä kuuluuko tämä nyt tänne mutta muualla ei oikein osattu vastata.
Elikkäs, limittiin pitäis saada lisää alavääntöä mutta miten? Välit 10-62, kuriton putki, -06 eli ei moriccia. Tehoputkea en aio hommata. Mietin tuossa että olisko kannen laskemisessa mitään ideaa? Jyrsimet, sorvit ja CNC-koneistuskeskus löytyy eli mahdollisuuksia on, mitäs porukka ehdottelis?
6.9.2010 14:33
JjyKs kirjoitti:Mietin tässä jo etukäteen mitä teen koulussa joulun jälkeen (siirrymme metallipuolelle)
Harvinaisen paljon työkaluja löytyy (plasmaleikkurista hiekkapuhallus kaappiin ja siitä prässiin) Elektroniikkakomponenttejakin löytyy ison vaatekaapin kokoinen kaappi, ja uusien tilaaminen on mahdollista. Taitojakin löytyy elektroniikkapuolelta erittäin paljon ja mekaaninen käytännön suunnittelukin onnistuu jotenkuten.
Ideana olisi siis laittaa tunturi tigeriin 2 pakoputkea (alavääntö + ylävääntö. Kummatkin löytyvät jo kotoa.), ja jonkunnäköinen elektroninen kytkin, josta voisi valita kumpi putki on käytössä. Jonkunnäköinen servosysteemi siis pitäisi rakentaa. Ongelmana on siis lähinnä tuo servojen lämmönkesto + liitoksien tekeminen mahdollisimman tiiviiksi.
Tässä hiukan "hahmotelmaa". Liitos olisi siis heti alkukäyrässä.
Sinänsä siis ongelmaa ei ole, paitsi tuon servon alueen tekeminen ilmatiiviiksi, niin ettei servo sula, eikä virtaukset paljoa häiriintyisi.
Onko tuhoontuomittu ajatus?
6.9.2010 18:44
6.9.2010 20:11
Krg kirjoitti:Y liitos kaasuvaijeriin, luulisi toimivan. Kuten esim Yamahassa kaasuvaijeri-tuorevoiteluvaijeri liitos
Kuulostaa aika simppeliltä.
6.9.2010 20:42
21.10.2010 19:38
24.10.2010 1:15
Topsa15 kirjoitti:Niin,mitäs jos laittais kaks pakoaukonsäädintä toimimaan sulkijoina? Muistaakseeni Apriliassa säätää kierrosten mukaan vaijerilla,ei siis mekaaninen ollenkaan. Hmm,vois jopa toimia? =D
24.10.2010 21:55
-Masi kirjoitti:Kieltämättä aika mielenkiintoinen idea..-Masi kirjoitti:En tierä kuuluuko tämä nyt tänne mutta muualla ei oikein osattu vastata.
Elikkäs, limittiin pitäis saada lisää alavääntöä mutta miten? Välit 10-62, kuriton putki, -06 eli ei moriccia. Tehoputkea en aio hommata. Mietin tuossa että olisko kannen laskemisessa mitään ideaa? Jyrsimet, sorvit ja CNC-koneistuskeskus löytyy eli mahdollisuuksia on, mitäs porukka ehdottelis?
25.10.2010 10:53
cylinder kirjoitti:-Masi kirjoitti:Mietin tuossa että olisko kannen laskemisessa mitään ideaa? Jyrsimet, sorvit ja CNC-koneistuskeskus löytyy eli mahdollisuuksia on, mitäs porukka ehdottelis?
tuntuuhan se tippakin meressä, mutta niin pieni hyöty siitä on etten lähtisi tekemään
26.10.2010 18:15
Sarvi-Perkele kirjoitti:cylinder kirjoitti:-Masi kirjoitti:Mietin tuossa että olisko kannen laskemisessa mitään ideaa? Jyrsimet, sorvit ja CNC-koneistuskeskus löytyy eli mahdollisuuksia on, mitäs porukka ehdottelis?
tuntuuhan se tippakin meressä, mutta niin pieni hyöty siitä on etten lähtisi tekemään
Enpä nyt tiedä mistä vehkeestä on kyse, tai mikä on puristussuhde nyt, mutta ainakin noissa vanhan liiton mopoissa (tuna, raisu, pevu, solle, yms) kyllä puristussuhteen nosto kannattaa. Erityisesti vakiossa jolloin se on helvetin matala. Parantaa polttoainetaloutta ja vetoja.
27.10.2010 17:34
-HaukiOnKala- kirjoitti:Topsa15 kirjoitti:Niin,mitäs jos laittais kaks pakoaukonsäädintä toimimaan sulkijoina? Muistaakseeni Apriliassa säätää kierrosten mukaan vaijerilla,ei siis mekaaninen ollenkaan. Hmm,vois jopa toimia? =D
Mikäs se sitten on jos ei mekaaninen vaijeri?
27.10.2010 17:56
Topsa15 kirjoitti:-HaukiOnKala- kirjoitti:Topsa15 kirjoitti:Niin,mitäs jos laittais kaks pakoaukonsäädintä toimimaan sulkijoina? Muistaakseeni Apriliassa säätää kierrosten mukaan vaijerilla,ei siis mekaaninen ollenkaan. Hmm,vois jopa toimia? =D
Mikäs se sitten on jos ei mekaaninen vaijeri?
Elektronisesti toimiva? koska servon kautta toimii =D
27.10.2010 22:17
-Masi kirjoitti:Sarvi-Perkele kirjoitti:cylinder kirjoitti:-Masi kirjoitti:Mietin tuossa että olisko kannen laskemisessa mitään ideaa? Jyrsimet, sorvit ja CNC-koneistuskeskus löytyy eli mahdollisuuksia on, mitäs porukka ehdottelis?
tuntuuhan se tippakin meressä, mutta niin pieni hyöty siitä on etten lähtisi tekemään
Enpä nyt tiedä mistä vehkeestä on kyse, tai mikä on puristussuhde nyt, mutta ainakin noissa vanhan liiton mopoissa (tuna, raisu, pevu, solle, yms) kyllä puristussuhteen nosto kannattaa. Erityisesti vakiossa jolloin se on helvetin matala. Parantaa polttoainetaloutta ja vetoja.
Eli siis kyseessä on MBK X-Limit 50R -06 Pian otan moottorin irti koska vasemman puoleinen lohko täytyy vaihtaa ja siinä samallahan tulisi tehtyä muutakin.
31.10.2010 20:00
31.10.2010 21:50