Tä ei välttämättä ihan kuuluu aiheeseen, mutta empä tiedä mistä muualtakaan kysyä
;
Mulla on nyt tommonen kiillotettu Giannellin änkkä pöydällä (+välipilli), jonka asentelen vanhan Turbo Kitin tilalle, kun mopedi tulee 5000km huollosta/korjauksesta.
No ongelmana on se, että siinä Turbo Kitissä mulla oli paisarin ja välipillin välissä jäähdytinletkua (kestää 120'c), ja se taihtoi sulaa aina kun ajeli kaasu pohjassa pidempiä matkoja. 'Vireinä' mulla on kuriton putki ja isompi suutin. Suutin saattaa olla vielä muutaman koon liian pieni, vaihdoin sen vakio 95:sta 105:seen, tämän jälkeen otin ilmanputsari "kurin pois" ja saattaa käydä vähän liian laihalla, joten tilasin myös Easypartsista suuttimet 104, 106 ja 108. (ne on huomattavasti halvempia siellä)
Niin siinä Giannellin änkän mukana tuli se virallinen tiiviste siihen välipillin ja paisarin väliin, ja en haluasi polttaa sitä puhki. Ajattelin, että teharit käyvät vähän viileimpinä kuin vakio putket, koska ei ole katalysaattoria. Ja kun tuo änkkä ja tiiviste on suunniteltu teharille, niin kestääkö se vakioputken lämpöjä?
Miettisin että ostaisinko toisen käytetyn vakio putken, ja rälläköisin sen auki, ja poistaisin siitä kurin ja katalysaattorin, ja siitä tulisi "viilempi" putki, ja näin ei se kumi sulaisi.
Pahoittelen pitkää viestiä, mutta koitin kirjoittaa parhaimmiten mitä 15-vuotias tähän aikaan yöstä pystyy, teidän iloksenne