Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
28.10.2013 1:28
kersti91 kirjoitti:Imuäänet
Joku siellä kai hankaa, rattaat nimittäin pitäisivät naputusta. Alkuun kuulosti ihan tavalliselta Derbiltä.
Kyselin apua virallisesta huollosta, niin sieltä ehdotettiin noita rattaita. Laakereista kuulemma useimmiten tollanen ääni voi lähteä, mutta ainakin se huoltopaikan mukaan, jossa ton kiinnileikanneen moponi huolsin, niin vaihdettiin kaikki tarpeelliset laakerit. Sieltä ehdotettiin sitten taas kytkinkruunun vaihtoa, koska kytkinrattaan vaihto huollon mukaan vaimensi ääntä, vaikkei sitä poistanutkaan, kuten videolta hyvin kuuluu.
8.11.2013 8:14
Mitähän tässä on tapahtunu ? Kyseessä siis Suzuki PV.
Eli ei saada tota vehjettä kirveelläkään käyntiin ja kannen kun avasin niin toi oli näky. Myöskin putkesta löyty pari dl, kyllähän sitä tietty kauan yritettiinkin...
Tarkemmin tietoa olen kirjottanu tonne ->
projetkitopic
11.11.2013 22:44
Mitäköhän tossa betassa ny pitäs säätää ku ei ota ajossa täyskaasulla läheskään täysiä kierroksia, mutta kuitenki tuntuu paikallaan kiertävän iha hyvin. neulaa säädelly ylös-alas. liian raskaista väleistä ei sitten johdu. kiihtyy hyvin mut ei kuitenkaa täystehoilla. ja kysyn nyt täs samalla et mihin se termostaatti vaikuttaa ku unohin vaihtaa sen vakiokannesta 70 kantee
viriähän tossa on 70cc, kuriton vakioputki, karboniitti läpät, 19phbg, 90 suutin, 13/56 välit
12.11.2013 3:11
Mitä sitä neulaa säätelemään, vaihda suutin...
12.11.2013 7:53
Kumpaan suuntaa
12.11.2013 15:05
Mikähän mahtaa olla pielessä kun kone/kaasari toimi moitteetta kunnes tein runko projektin, eli maalasin vain rungon,haarukan yms... ja sitten kun kasasin mankin niin joutuu polkemaan paljon enemmän että lähtee käyntiin. No otin kaasarin pois ja kävin paineilmalla kaikki läpi, sitten laitoin kaasarin takaisin niin sitten kun sain käyntiin nii ei pysy tyhjäkäynnillä vaikka tyhjäkäynti melkein tapissa. Ja sitten kun alkaa vääntäää kaasua nii kuuluu vaan... pröp...pröp...pröp... ja siitä pikkuhiljaa alkaa kierrokset nousta. Kävin kokeilemassa miten ajo sujuu niin ykkös vaihteella alkukierrokset toimii ihan ok... mutta sitten kun kierroksia enempi nii alkaa nykiä... kakkkos vaihde toimii ihan hyvin mutta kolmos ja nelos vaihteesta en vielä tiedä kun en kokeillut. mutta sekin vielä että kun ajaa kakkosella kaasupohjassa ja kun hidastaa aikasen paljon ja taas alkaa kiihdyttää niin kone ei ala ottamaan kierroksia aluksi... vaan hyytyy niinkun.
Kertokaapas te viisaammat vinkkejä mitä tehdä tuolle.
Kyseessä siis stomp 125cc ja 24mm kaasari!!
12.11.2013 23:00
Sori ny vaa mut mä kyl tiedän että mikä säätö vaikuttaa mitenki ja mihin kaasun asentoon, mutta aattelin täällä kysyä vielä tosta säädöstä että miten voi olla mahollista et vapaalla kiertää hyvin mut vaihde päällä/ajaessa hädin tuskin puolia täyskierroksista. Siis normaalistihan luulis että pienempi suutin tässä tilanteessa mut tosiaan Ei oo tällästä ongelmaa ennen tullu vastaan, että voiko olla merkki lämpöleikkauksesta jos suutin onkin liian pieni ja kone kuumenee. Varmistus vaan ku rahat tiukilla tällä hetkellä.
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 15.11.2013 20:42, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.
12.11.2013 23:33
Jos olisit lukenut nuo linkatut ohjeet olisi homma jo todennäköisesti selvä.
Booaako vai röpöttääkö kun ei jaksa kiertää?
13.11.2013 0:45
Siis tavallaa samanlainen kun skootterin nopeuden rajotin et se alkaa ottaa kierroksia mut ei kummiskaan jaksa kiertää. Kierrokset alkaa vaan laskea kaasu pohjassa tasasesti. Ihan ku olis lämpöleikkaamas mut ei sille kummiskaa käy mitää vaik ajais jonku aikaa kaasu pohjassa. Piikkiä ei myöskään ota ollenkaan toisinku vakiopytyllä ja kaasarilla
13.11.2013 14:34
laita isompaa pääsuutinta. voit myös katsoa tulpan väristä apua (maitokahvin väri = seokset kohillaan, tumma = liian rikkaalla ja päinvastoin).
itellä ollut samaa ongelmaa liian pienen pääsuuttimen kanssa..
eli ei ota täysiä kierroksia ajossa (voi olla myös liian iso pääsuutin), tehot kadoksissa, kierrokset jää leijumaan.. ennen oli 14mm kaasarilla #65, nyt menoosa #80.. nyt ottaa kunnolla kierroksia ajossa.
kokeile kuitenkin ensin, mitä tapahtuu ryypyn kanssa (täydellä kaasulla).
jos menee entistä huonommaksi, laita pienempää, jos alkaa ottaaman kierroksia, laita isompaa.
13.11.2013 16:56
Joo pitää kokeilla ryyppy päällä. Jostain syystä en muistanu kokeilla ryypyn kanssa
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 15.11.2013 20:43, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.
14.11.2013 17:59
Mikä vois olla vikanu kun Yamaha dt 06 sammui kesken ajon. Epäilin itse kipinää mutta kipinää saa ja bensaa saa. Koneremontin jälkeen ei oo muuta tehnykkään kun v*ttuillut..
14.11.2013 21:28
no nyt kun vaihdoin 96 suuttimesta (luulin et oli 90 kii
) 85:teen nii ku kiihdyttää täysiä kaasu pohjas ni jossain 3-4 vaihteelle ku vaihtaa ni kuuluu vaa booooo (toimii normaalisti ennen "booausta" ja sen jälkeen. kuitenki tapahtuu melkeenpä joka kerta). sitte päästää kaasun ja vääntää uuestaa ni ei mitää vaikka ajais ∞ km pohjassa. kulkee edelleen samanverran (ehkä 2km/h kovempaa) ku ennen suuttimen vaihtoa. voiko johtua tulpasta? kierrokset ei kuitenkaan leiju tai muutenkaan oireile liian pienestä suuttimesta.
15.11.2013 17:01
jos kuuluu "boooo.." se tarkoittaa liian pientä pääsuutinta.
joku 90 olis aika lähellä.
tulpan värin avulla voit nähdä myös miten lähellä olet 'täydellistä seosta';
(ohjeet löytyy tietopankista, 2-t kaasuttimen säätäminen)
-Aja 10-20km lenkki (jos moposta on poistettu termostaatti, silloin yli 20km)
-Aja vaihtevilla kierroksilla (½ - täydellä kaasulla)
-Parhaimman ja varmimman tuloksen saat kun vedät kaasu pohjassa ~10s ja sammutat mopon nopeasti ja vedät kytkimen pohjaan ---> katso tulpan väri (kertoo täyden kaasun seoksen)