Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
22.3.2014 20:43
jepjep, juttelin asiasta kaverin kanssa ja hänelle maksoi uus sokka paikallisesta 3e.. aika ryöstöhinta
no kerran se vain kirpasee
4.4.2014 1:09
Tässä tänään tuli vaihettua 21mm lorttio tollaseen 24mm S6 PWK kaasariin, onko kellään kokemuksia? Ja setuppina löytyy bidalotin tehari, 75cc italkit, Joku viri-imukaula (varmaan 30mm halkasija) ja paremmat läpät + läppärunko tulee joskus, joten kysymys kuuluukin: Minkä kokoisella suuttimella pitäisi lähteä säätöjä hakemaan? Nyt taitaa olla 130 sisässä, en ole ennen näitte PWK tyyppisten kaasareitten kanssa ollut tekemisissä joten olen hieman hukassa. Muutenkin toi kaasari ylipäätään on melko ns. 'monimutkaisen' näköinen perus dellun jälkeen, joten osaisiko joku tietävä kertoasiaa mikä olisi hyvä näistä kaasareista tietää?
6.4.2014 0:20
Ei vissiin ole normaalia että kun nostaa neulaa parilla pykälällä niin alkaa röpöttää kauheasti?:D ja voiko kaasutin röpöttää jos on liian pieni suutin vai onkos suutin aina sitten liian iso?
eikös teiltäkin kuulosta aika ihmeeltä että yamaha dt 50 jossa on vaahtomuovisuodatin ja enoxi niin 102 suutin ja neula keskellä niin röpöttää ja savuttaa helvetisti?
6.4.2014 2:05
Ihan normaalia jos röpöttää neulan noston jälkeen. Pääsuutin vaikuttaa vain täyskaasun säätöihin, neula noin 1/8 - 3/4 kaasuun.
17.4.2014 14:43
tuli ostettua oko:n 28mm kaasari ja ongelmaks muodostu se että kuuskantti suuttimet ei mahdu kohokammioon( kierteet oikeat mutta suutinputki liian pitkä). Ei tekis mieli ostaa uusia suuttimia kun kuuskantti suuttimia löytyy 20kpl joten tiedättekö meneekö jonkun toisen pwk:n suutinputki oko:n?:D
17.4.2014 22:10
Moi. minkä kokoinen suutin detsissä olisi hyvä, kun kurit on poistettu ja vapaavirtaus
suodatin laitettu.
25.4.2014 19:18
Riippuu vähän vuosimallista, jos ->06 niin joku 95-105 ja 07-> 105-115 (moric porattu+kuripois).
toncha123 kirjoitti:tuli ostettua oko:n 28mm kaasari ja ongelmaks muodostu se että kuuskantti suuttimet ei mahdu kohokammioon( kierteet oikeat mutta suutinputki liian pitkä). Ei tekis mieli ostaa uusia suuttimia kun kuuskantti suuttimia löytyy 20kpl joten tiedättekö meneekö jonkun toisen pwk:n suutinputki oko:n?:D
Tarttet uudenmallisen Keihin PWK:n suutinputken. Toi on ns. vanhanmallinen ja siihen sopii keihinin 6mm pyöree suutin. Ite en oo löytäny soppelia suutinputkee mistään järkevään hintaan. Osa OKO:n kaasareista on tuolla uudemmalla ja osa vanhemmalla suutinputkella
.
12.5.2014 20:36
miten ton bensapinnan saa nyt kohilleen tosta mikuni tm 28:sta??
pääs toinen uimuri vääntymään vähän, ku kohokammio oli hiukan jumissa...
ja nyt siis käy laihalla ja vähän väliä booaa samalla tavalla kuin bensa loppuis!
koitin taivuttaa sen samaan tasoon, missä se toinen uimuri on.. ja sen siis pitäis olla suunnilleen samassa tasossa.
samalla kuitenkin vaihdoin 185:sen pääsuuttimen tilalle 210, koska mopo kävi ainoastaan ryyppy päällä hyvin -- ilman ryyppyä kävi liian laihalla.
oli jo aiemmin vaikeuksia säätöjen kanssa, ku jatkuvasti lämpötilat vaihdellut -1 ja +18 välillä.
ja nyt tuli mukaan vielä toi vituralleen mennyt bensapinta.
E: voi kyl olla toisaalta myös tukkeutunut bensansuodatin..
12.5.2014 22:12
Ite oon nyt tapellu samojen ongelmien kanssa. Naapurin ukko joka on paikallisessa korjaamossa töissä neuvo että kaasari auki ja bensaa tulemaan. (Naapuri tosin laitto vaan letkun kiinni ja puhalti, mutta ilma, bensa ja vesihän kuitenkin valuvat vähän erilaisista rei'istä niin periaatteessa bensalla pitäs testata.
Kun kaasari on suorassa niin kohon pitäs myös olla suorassa kun bensantulo loppuu. Näin ollaan ainakin lähellä ellei tehtaan arvoja ole. Suzukihan esimerkiksi antaa tehtaalta arvon mitenkä korkealla suhteessa tiivistepintaan kohon pitää levätä kaasarin ollessa väärinpäin. Semmosen jos löytäs niin luulis onnistuvan paremmin. Eikös tollasia kaasareita ollut piikki detseissä tms? Jos jostain semmosen käsikirjasta tms. löytäs.
13.5.2014 13:41
kiitos vastauksesta!
itselläni ilmeisesti tukkeutui bensansuodatin jo 4.7h jälkeen .. eli ei todellakaan kestänyt kovinkaan pitkään. (jos siis vikana on tukkeutunut bensansuodatin)
mut pitää kattoa toi bensapinta nyt. samalla sitten putsaan kaasarin paineilmalla huolellisesti.. jospa sitten alkais toimimaan.
e: ja käytän n. 3,5-4% seoksia tällä hetkellä, koska säädöt on vielä hakusessa.. eipähän ainakaan leivo jos käy hiukan laihalla.
normaalisti käytän 3% seoksia.
jostai luin, että noi bensansuodattimet ei kestäis seosbensaa.. eli vetää herkästi tukkoon, etenkin tuhdimmilla seoksilla.
13.5.2014 17:21
Juu, pikainen googlailu kertoo että ei kukaan oikein käytä pensansuodattimia kakstahtien kanssa. Filtteri tukkeutuu, kone käy laihalla ja leipoo. Suomessa on niin hyvälaatuista bensaa että ei sitä tarvi.
13.5.2014 18:31
Itse käytän korkeintaan ulkonäön vuoksi sellaista hienoa anodisoitua suodatinta kakstahtisessa, eipä siitä oikein mitään hyötyä ole. Hyödyllinen toki jos tietää tankista löytyvän hiekkaa tai muuta roskaa.
15.5.2014 17:01
Kaasarin säätöjä kyselisin et mikkä ois sopivat
Beta rr 2010 vireinä täyskuriton putki, malossin hiilikuitu läpät ja tällä hetkellä 95 suutin, neula keskikohdassa. Kiihtyy mainiosti mut maksimikierroksilla alkaa booaan ja tulppiakin syö aika hyvään tahtiin. tyhjäkäyntiä ei halua oikein käydä muutakun tyhjäkäyntiruuvi sillai et kierrokset jää leijuun ajossa.
16.5.2014 17:01
Laita 115 pääsuutin nii pitäis toimii.
29.5.2014 12:51
Mitenhän saisi korjattua, kun dellorto sha ei enää palauta imua kaasua vääntäessä?