Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
30.5.2015 23:06
Hyviä vehkeitä noi kutistejatkot. Suosittelen.
14.6.2015 20:15
Mikähä riejussa vikana ku pätkii 7000-8600 välillä,ei kierrä myöskään ajossa yhtä pitkälle kuin ennen ja ei kulje niin lujaa. Sievästi kun nostaa kierroksia niin ei pätki, jos painaa kaasunpohjaan kierrokset ei nouse 8000 ylöspäin vaan pätkii ja laskee.
Mopo siis rieju mrx power up, boksi porattu,metrakit ja 95 suutin.
20.6.2015 1:51
Missäs on vika ku 1. kaikki varotusvalot palaa mittarissa (vilkut ja pitkät valot normaalit) 2. etu ja takavalo pimeenä ja aikasemmin ku valot toimi ni pitää antaa kierroksii et toimii ja vilkut vilkkuu kans epätasasesti ja on himmeet tyhjäkäynnillä
20.6.2015 2:25
Miten ton vapaanvalon saa takas toimintaa ku sähläsin maadotuksen kans ja sit se ei sen jälkee oo enää palanu :/
20.6.2015 22:08
Auttakaa tyhmää
Mikä toi sähkölaatikko on oikeen takakatteen alla derbissä? siit on yks johto nimittäin poikki ni mietin et mihin vaikuttaa ku kokeilin laittaa kii ja ei muuttanu mitään
D
21.6.2015 11:26
Mistähän mahtaa johtua: Derpistä katos kaikki sähköt paitsi sytytys? Yhtäkkiä ajon aikana. Ja sähkösarja on yksinkertaistettu joten sulakkeita ei ole.
21.6.2015 14:53
No se vika todennäköisesti löytyy sieltä sähkösarjasta; joku johto on poikki tai ottaa maihin. Kannattaa ottaa yleismittari/virtakynä käteen ja alkaa tutkia, kyllä se vika helposti löytyy. Jos kuitenkaan virtaa ei tule ja kaikki on varmasti tarkistettu/uusittu, niin on mahdollista että staattorin valokäämi on palanut. Tämä tietää uutta staattoria siinä tapauksessa että haluat valojen sähköt takaisin.
EDIT: Staattorin johdot alkupäästä, eli sieltä vauhtipyörän takaa ovat myös herkkiä rispaantumaan ja yhdistymään maahan (t. 2kk vianselvitys pätkimisen takia).
21.6.2015 15:26
Jos siinä "yksinkertaistetussa" sähkösarjassa on akku, niin kannattaa olla se sulakekkin sielä.
28.6.2015 11:14
Kyseessä motorhispania furiamax -09.Osaisiko joku kertoa mihin virtalukon 4 johtoa vihreä harmaa keltainen ja musta menevät virtalukon pohjassa numerot 1-6.Voisiko joku katsoa omastaan?
30.9.2015 15:11
Kysyn nyt täälläkin, että onko gileran etu- ja takavalo mahdollista saada toimimaan akulla staattorin virran sijasta? Staattori vissiin pimahti tuossa vähän aikaa sitten, ja etu ja takavalo ei enää toimi. Millainen operaatio ois tämä, ja onko mitenkään mahdollista? Sen verran eilen kokeilin että suoralla virralla akusta takavalo ainakin toimii, Kiitos jo etukäteen avusta
30.9.2015 16:16
No siis onhan se mahdollista, mutta onko se kovin kannattavaa, kun staattorin pimennettyä ei enään akkukaan lataudu?
30.9.2015 22:06
Tein nyt sellaisen patentin, että perus on/off katkaisijalla otin virran akulta ja ne piuhat etu ja takavaloon ja hyvin toimii. Korjaan myös että koko staattori ei ole rikki, vaan pelkkä valopuola.
30.9.2015 22:29
Valopuolalta se akun lataus hoituukin.
1.10.2015 15:16
Kysellääs tällästä.. Elikkä derpissä ei nyt toimi valot ilmeisesti jännitteensäätimen rikkoutumisen vuoksi niin nyt vähänaikaa ennen talviprojektin alkua pitäisi vielä ajella, niin onnistuisiko laittaa penkin alle akku josta sitten vaan vetää piuhat valoille? Vai tarviiko väliin jotain jännitteensäätimiä yms? Akku ei siis tule kiinni mopon muihin sähköihin vaan lataillaan erillisesti.
Toivottavasti tuosta nut jotain selvää saa
1.10.2015 16:05
Teoriassa onnistuu, käytännössä ei.
Mun kokemuksen mukaan normaali, ei ihan uusi akku jaksaa polttaa etuvaloa sellaisen 15 minuuttia ennen kuin sammuu. Tuo tuskin riittää sulle.
Tietysti jos hommaat ledipolttimon etuvalolle ja sulla on takavalokin led, niin ei oo mitään ongelmaa. Riittää helposti virta