Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
21.10.2010 15:11
Onko noitten pipercrossien ahistamisissa jotain eroja? Nyt tämä nykynen mikä itellä nyt on ahistaa reilusti vähemmän kuin powerfiltteri ja reilusti vähemmän kuin tuo toinen piperi? Mahtaako tuo toinen olla joku cross-malli kun on tommonen vihertävä?
21.10.2010 15:15
Slerpa_ kirjoitti:Onko noitten pipercrossien ahistamisissa jotain eroja? Nyt tämä nykynen mikä itellä nyt on ahistaa reilusti vähemmän kuin powerfiltteri ja reilusti vähemmän kuin tuo toinen piperi? Mahtaako tuo toinen olla joku cross-malli kun on tommonen vihertävä?
joo kyllähän niissä suodatuskyvyssä on eroja. Juurikin oman käsitykseni mukaan tuo vihreä pipercross on jonkinlainen cross-malli. Hintaa taitaa olla kylläkin reilusti enemmän kuin tuolla perupiperillä. Korjatkaa vain jos olen täysin vääräsää.
21.10.2010 15:34
Jep, se vihreä Pipercross on motocross-malli. Se on tihempää ja paksumpaa vaahtomuovia, pintakerros tosin huomattavasti röpelöisempää. Se suodattaa huomattavasti paremmin, eikä se mene läheskään yhtänopeasti tukkoon, mutta sen kääntöpuolena se päästää vähemmän ilmaa lävitseen. Kirjaimellisesti tarkoitettu kovien olojen käyttöön.
21.10.2010 15:55
Mut eikös nää piperit kuitenkin suodata jo valmiinakin aikas hyvin ?
Tosin kyllä on huomattu, et meneehän se piperi kyllä tukkoonkin
Paljonkos suunnilleen on tolla vihreellä hintaa, kun mustat näyttää olevan 15€ /kpl ?
21.10.2010 16:22
bultti_ kirjoitti:Mut eikös nää piperit kuitenkin suodata jo valmiinakin aikas hyvin ?
Tosin kyllä on huomattu, et meneehän se piperi kyllä tukkoonkin
Paljonkos suunnilleen on tolla vihreellä hintaa, kun mustat näyttää olevan 15€ /kpl ?
Samassa hintaluokassa pyöri. Moposportilla noita myytiin, mutta nyt niitä ei jostain syystä näytä enään valikoimissa ollenkaan olevan. Suodattaahan nämä erittäin hyvin, mutta jossain hiekkamonttuajelussa sekään ei riitä.
Ja juu, tukkiutuuhan nämä ajan kanssa, sykerössä monesti huomannut kun painellut menemään rämeikössä ja putsarin pesu laiminlyöty vähän turhan pitkältä aikaväliltä niin alkaa käymään törkeän rikkaalla. Pesun jälkeen taas vinkuu niinkuin pitää.
26.10.2010 17:41
Onko nämä Stage6 ilmanputsarit öljyttäviä?
kiitos
27.10.2010 12:04
Jos vaihtaisin yamaha jog r skootteriin pipercrossin vakioputsarin tilalle niin paljonko suutinta pitäisi suurentaa? Siis ihan arviolta oikea suutinhan selviää vain kokoeilemalla.. Tarviiko kaasariin tehdä muuta kuin vaihtaa suutin? Onko tol vihreellä piperil paljonki eroo tohon mustaa? kaasari on kokoa 12
27.10.2010 12:19
No aluksi joku 5-10 numeroa isompi suutin.
19.11.2010 20:22
Pitäkää vaan ne vakio putsarit, jos ihan pakko vaihtaa ni joku koteloitu.
Itellä oli bilteman fiddy aivan törkee meteli ja iha tyhjästä...
e: tieteki jos on viritetty enemmä ku pelkkä tehari ni sit o eri juttu
19.11.2010 22:28
Kyllä noista virtaavammista pitäisi teoriassa tulla tehoa, vaikka ei olisi mitään isompaa viriä edes. Voi käyttää isompaa suutinta->enemmän seosta menee sylinteriin.
19.11.2010 22:41
Pointti onkin siinä, että se tehonlisäys on niin olematon verrattuna ääniin ja avoputsarin tuomiin ongelmiin (kastuminen, likaantuminen jne). Käytännön hyötyä siitä useimmissa vehkeissä ei ole, naukuu herkemmin kierroksia vapaalla, mutta ajossa se ei edes tunnu persiissä. Noilla pienillä vireillä kun se varsinainen tehon kuristuminen johtuu useimmiten ihan jostain muusta kuin putsarista.
20.11.2010 1:08
mimmonen se tämä ois
http://www.tmi-janikaasalainen.fi/ilman ... -6673.htmlmettä rossiin ja muuhun semmoseen
20.11.2010 10:43
Slerpa_ kirjoitti:Kyllä noista virtaavammista pitäisi teoriassa tulla tehoa, vaikka ei olisi mitään isompaa viriä edes. Voi käyttää isompaa suutinta->enemmän seosta menee sylinteriin.
Teoria ja käytäntö on 2 eri asiaa
20.11.2010 18:28
HegeX_ kirjoitti:Slerpa_ kirjoitti:Kyllä noista virtaavammista pitäisi teoriassa tulla tehoa, vaikka ei olisi mitään isompaa viriä edes. Voi käyttää isompaa suutinta->enemmän seosta menee sylinteriin.
Teoria ja käytäntö on 2 eri asiaa
Teorias ofc tulee, mut käytännös vakioputsari antaa iha riittäväst ilmaa.
Luin saksalaiselt hc skodenviritys sivult, et toi on just näihi hyper-race kiihytysskobii tarkotettu, ja on kuulemma nii harva, et sopii hyvi noihi kiihytysstripeille, mettää ei missää nimes. Mut se stage6 doublelayer, ilma tota drag racee on iha hiton hyvä putsari