Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
16.1.2014 23:10
Kaasutin näyttää erehdyttävästi kopiominarellin mikunilta joka on oikeasti 16mm, se vain laajenee sieltä keskeltä tuohon päähän 19 milliseksi.
22.1.2014 0:01
Onkos kellään kokemusta
tälläisestä systeemistä? Olisi nopea "säätää" aina kaasari esim. lämpötilan mukaan, toki säädöt pitää ensin olla kohdallaan edes jossain lämpötilassa. Pakkohan tuosta on jotain haittojakin olla, ei noin yksinkertainen järjestelmä voi toimia täydellisesti, olisihan kaasareissa muuten tuollainen jo vakiona.
Tosin on tuolla hintaakin, 75$ eikä kilpailevia tuotteita oikein löydy.
22.1.2014 1:00
Ei ole kauheen luotettavan näköset nettisivut ja tosiaan se löytyis jo jokasesta jos se toimis. Tuntuu samalta touhulta kun 12v turbot ja bensamagneetit
22.1.2014 8:59
En tiedä kuinka hyvin juuri tämä toimii, mutta onhan mm. vanhoissa Tuntureissa käytetty vastaavaa säätösuutinta, jolla pystyy ajon aikana säätämään kaasaria. Niissä se vissiin ainakin toimii ihan hyvin.
22.1.2014 16:38
Itsellenikin tuli mieleen Bingien säätösuuttimet ja nuo 12V sähköturbot yms... Teoriassa tuo tosin voisi toimia, toisin kuin nuo turbot. Ja sivut ei kyllä mitkään vakuuttavat ole mutta taitaa olla ainoa valmistaja joka tuollaisia valmistaa.
23.1.2014 0:03
http://www.moposport.fi/fi/kaasutin-phbg-21-bs-2t-dellorto-/02660/dp#.UuAxeRAyDIU onko tossa alipaine hanalle paikkaa? kaasalaisella luki että ei mutta kuvassa näyttäs siltä että on.
23.1.2014 0:14
tossa mallissa ei ole alipainenippoja ja sivussa olevat letkuliitännät on tarkotettu ainoastaan ylivuotoletkuille
27.1.2014 21:29
Oisko kellään ideoita miten sais korjattuu kaasarin kun yksi neljästä kiinnikkeestä meni poikki niin nyt sitä ei enää saa tarpeeksi kireälle jonka takia kaasaria ei saa säätöihin kun siinä on imuvuoto.
Ajattelin et oisko mahollista esim. kiinnittää kaasaria kemiallisella metallilla imukaulaan kun löytyisi kuitenkin yksi ylimääräinen imukaula.
tuossa vielä kuva selvennykseksi eli tuollainen 18mm dellorto PHBG AS kaasari kyseessä ja toi punaisella rajattu alue on siis katkennut:
11.3.2014 17:13
Nyt tarvitsisin nopean vastauksen. Olisi lähdössä Sparewheeliltä 21mm PWK tilaukseen suutinsarjan kera. Miltä alueelta suunnilleen se oikea suutin voisi löytyä viilatulla sylkällä, teharilla, vl6 läpillä ja x360 imukaulalla?
16.3.2014 0:41
Onko nuo OKO/KOSO kaasarit ollu hyviä? Ite olisin ostamassa 34mm KOSOA husseen, mistä te ootte noita tilaillu?
Piikkipuolelle mars, muokkaa samalla allekirjoituksesi foorumin sääntöjen mukaiseksi.
Vauhtiviivatarra
16.3.2014 1:14
Kemmupuolelle kemmujen kaasareista kyselemään.
18.3.2014 21:47
Tuli puhisteltua phva 17.5 kaasari, mutta kun aloin kasaamaan sitä huomasin, että seosruuvi jää todella löysälle kun sen on 2.5 kierosta auki. Kuuluuko sen olla niin löysä, että pyörii pelkästään jos siihen koskee kynnellä? Tuntuu, että se tippuisi sieltä ku tärisee pois kierteiltä...
18.3.2014 23:49
Aika monessa kaasarissa sen ruuvin alla on jousi joka tuo sitä jäykkyyttä siihen ettei nyt heti tärise irti, mutta ei sen 2,5 kierrosta pitäisi vielä noin löysä olla. Kaverin PV:n 21mm PHGB ruuvattiin ihan kierteiden loppuun ja silti pysyi ruuvi mukana (tai no kerran tipahti).
22.3.2014 13:21
mulla meni neulan sokka tossa dellorto phbn kaasuttimessa ihan paskaksi, niin saisko siihen uutta sokkaa jostain motonetistä vai mistä kannattais ettiä?
Viimeksi muokannut Jammu1234432 päivämäärä 22.3.2014 18:20, muokattu yhteensä 1 kerran
22.3.2014 15:13
Kaikista mopotarvikeliikkeistä saa, tai tietysti netistä. Saattaa sen motonetistäkin saada, täälläpäin ainaki ihan tuurista kiinni kylläkin. Joskus niillä o hyvin kaikkea hyllyssä ja välillä ei kyllä yhtään mitään mitä tarvis..