Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Am6 ei kierrä

18.1.2017 17:42

Eli mulla on vm 98-01 (en tiiä kunnol) Beta rr 50 vm 98 mallin am6 motilla. Eli tuossa vuosimallissa ei ole vielä sähköistä rajoitusta. Ongelma on että ei kierrä. Siis lähtee käyntiin ja lämpimänä käy kohtuullisen hyvin tyhjää. Mutta ku kaasuttaa ni laiskasti nostaa kierroksia ja antaa n.4000rpm. Ongelma ilmeni ku purin koneen(en koskenu kaasarii sen otin imukaulasta irti ja jätin siihe. Kaikki muu meni osiks vaihteisto kanssa. Testattu toisella kaasarilla ja toisella tulpalla. Haittaako jos kampiakselissa on magneeton kiilan kuoppa sorvaantunu vähä isommaks, saa kuiteski kiilan välii eikä klappaile sen kummempii. Kaikki kurit poistettu, (vakio) kaasarina dellorto phbn 12 102 suuttimella, tällä hetkellä dellorto phbn 16 vakiokaasarin suuttimella, (kaasarin sai riejusta ku kaks mopoo) kaasareissa neulat keskellä, vaihettu vasta mäntä, männänrenkaissa ei ollut mitää merkkejä yms. Niin en ole varma ovatko oikein päin, turbokitin tehari, vakiosylkkä ja kampura. Koneella ajettu vähä päälle 15t km. Ei savuta paljoa(vaaleenharmaata savua) pakokaasu haisee vähä bensalle. Syylarissa nesteiden pinta ei laske (nähtävän paljoa) ja kun avaa bensatankin korkin nii käy ehk pikkase paremmi. Sori pitkästä viestistä. :(


Epätoivoinen

Re: Minarelli AM6

19.1.2017 9:59

Säädä kaasaria.

Re: Minarelli AM6

19.1.2017 10:40

Rieju leipoo kirjoitti:Eli mulla on vm 98-01 (en tiiä kunnol) Beta rr 50 vm 98 mallin am6 motilla. Eli tuossa vuosimallissa ei ole vielä sähköistä rajoitusta. Ongelma on että ei kierrä. Siis lähtee käyntiin ja lämpimänä käy kohtuullisen hyvin tyhjää. Mutta ku kaasuttaa ni laiskasti nostaa kierroksia ja antaa n.4000rpm. Ongelma ilmeni ku purin koneen(en koskenu kaasarii sen otin imukaulasta irti ja jätin siihe. Kaikki muu meni osiks vaihteisto kanssa. Testattu toisella kaasarilla ja toisella tulpalla. Haittaako jos kampiakselissa on magneeton kiilan kuoppa sorvaantunu vähä isommaks, saa kuiteski kiilan välii eikä klappaile sen kummempii. Kaikki kurit poistettu, (vakio) kaasarina dellorto phbn 12 102 suuttimella, tällä hetkellä dellorto phbn 16 vakiokaasarin suuttimella, (kaasarin sai riejusta ku kaks mopoo) kaasareissa neulat keskellä, vaihettu vasta mäntä, männänrenkaissa ei ollut mitää merkkejä yms. Niin en ole varma ovatko oikein päin, turbokitin tehari, vakiosylkkä ja kampura. Koneella ajettu vähä päälle 15t km. Ei savuta paljoa(vaaleenharmaata savua) pakokaasu haisee vähä bensalle. Syylarissa nesteiden pinta ei laske (nähtävän paljoa) ja kun avaa bensatankin korkin nii käy ehk pikkase paremmi. Sori pitkästä viestistä. :(


Epätoivoinen

Nuuhkase pakokaasua jos haisee sellaselle makeelle nii kansipahvi menny (valkonen savu meinaa sitä että palotilaan on päässy vettä)

Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla

Re: Minarelli AM6

19.1.2017 13:45

Kiitos avusta. Täytyy testaa säätää kaasarii ja kattoo sylkän sisää ja ai nii joskus pitää sellasta ihme kuplivaa/köhivää ääntä ku meinaa sammuu. :nörtti:

Re: Minarelli AM6

19.1.2017 18:19

Julmero99 kirjoitti:Nyt on vähän epätietoisuutta itelläkin joten turvaudutaan tänne. elikkäs kumpaan päähän vaihdepolkimen akselia se pikkuinen prikka tulee kytkimen puolelle vai magneton?

Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla




Hei tiesithän et sen molempii päihi tulee prikat? ja vaihderummun päälle tulee kans pieni prikka ;)

Re: Minarelli AM6

19.1.2017 19:06

Rieju leipoo kirjoitti:
Julmero99 kirjoitti:Nyt on vähän epätietoisuutta itelläkin joten turvaudutaan tänne. elikkäs kumpaan päähän vaihdepolkimen akselia se pikkuinen prikka tulee kytkimen puolelle vai magneton?

Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla




Hei tiesithän et sen molempii päihi tulee prikat? ja vaihderummun päälle tulee kans pieni prikka ;)

Eli tämä on siis um vaihteisto... vm vaihteistossa on useampia prikkoja kun um

Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla

Re: Minarelli AM6

19.1.2017 20:11

Julmero99 kirjoitti:
Rieju leipoo kirjoitti:
Julmero99 kirjoitti:Nyt on vähän epätietoisuutta itelläkin joten turvaudutaan tänne. elikkäs kumpaan päähän vaihdepolkimen akselia se pikkuinen prikka tulee kytkimen puolelle vai magneton?

Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla




Hei tiesithän et sen molempii päihi tulee prikat? ja vaihderummun päälle tulee kans pieni prikka ;)

Eli tämä on siis um vaihteisto... vm vaihteistossa on useampia prikkoja kun um

Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla



Kyllä itte ainaki laitoin -07 vuojen detsii kummallekki puolelle, mut en tiiä sitte missä kohtaa se "uuden" ja "vanhan" raja menee noissa AM6

Re: Minarelli AM6

21.1.2017 17:40

Noni sylinterin sisälle tuli kurkattuu ja kaikki oli kunnossa. Vika siis jossain muualla. Kaasaria en ole vielä säätänyt, kaasarissa jotain vikaa kait, sillä kun meinaa sammuu ni kun laittaa ryypyn päälle nii alkaa taas käyä paremmi. Neula keskellä. Magneetosta en tiiä onko vikaa. Tekee kipinän. Savuttaa edellee vähä sitä vaaleenharmaata savua. Voiko männänrenkaiden asento vaikuttaa asiaan? Niissä toinen "sakara" siinä päässä oli pidempi, eli ne päät mitkä tulee mäntään siihe tapin kohalle. Molemmat kiiltäviä. Ei mitää numeroita yms. Auttakaa! :itku:

Re: Minarelli AM6

21.1.2017 18:05

Rieju leipoo kirjoitti:Noni sylinterin sisälle tuli kurkattuu ja kaikki oli kunnossa. Vika siis jossain muualla. Kaasaria en ole vielä säätänyt, kaasarissa jotain vikaa kait, sillä kun meinaa sammuu ni kun laittaa ryypyn päälle nii alkaa taas käyä paremmi. Neula keskellä. Magneetosta en tiiä onko vikaa. Tekee kipinän. Savuttaa edellee vähä sitä vaaleenharmaata savua. Voiko männänrenkaiden asento vaikuttaa asiaan? Niissä toinen "sakara" siinä päässä oli pidempi, eli ne päät mitkä tulee mäntään siihe tapin kohalle. Molemmat kiiltäviä. Ei mitää numeroita yms. Auttakaa! :itku:

Onko talvisäädöissä (paksumpi seos) toinen vois sit olla kans kytkimen puolen kampuran stefa vuotaa öljyä kampikammioon

Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla

Re: Minarelli AM6

21.1.2017 23:35

Julmero99 kirjoitti:
Rieju leipoo kirjoitti:Noni sylinterin sisälle tuli kurkattuu ja kaikki oli kunnossa. Vika siis jossain muualla. Kaasaria en ole vielä säätänyt, kaasarissa jotain vikaa kait, sillä kun meinaa sammuu ni kun laittaa ryypyn päälle nii alkaa taas käyä paremmi. Neula keskellä. Magneetosta en tiiä onko vikaa. Tekee kipinän. Savuttaa edellee vähä sitä vaaleenharmaata savua. Voiko männänrenkaiden asento vaikuttaa asiaan? Niissä toinen "sakara" siinä päässä oli pidempi, eli ne päät mitkä tulee mäntään siihe tapin kohalle. Molemmat kiiltäviä. Ei mitää numeroita yms. Auttakaa! :itku:

Onko talvisäädöissä (paksumpi seos) toinen vois sit olla kans kytkimen puolen kampuran stefa vuotaa öljyä kampikammioon

Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla

Säädöistä en oikein tiedä, ovat sellaisessa asennossa millä on kone toiminut aikasemmin.

Re: Minarelli AM6

22.1.2017 1:24

Rieju leipoo kirjoitti:
Julmero99 kirjoitti:
Rieju leipoo kirjoitti:Noni sylinterin sisälle tuli kurkattuu ja kaikki oli kunnossa. Vika siis jossain muualla. Kaasaria en ole vielä säätänyt, kaasarissa jotain vikaa kait, sillä kun meinaa sammuu ni kun laittaa ryypyn päälle nii alkaa taas käyä paremmi. Neula keskellä. Magneetosta en tiiä onko vikaa. Tekee kipinän. Savuttaa edellee vähä sitä vaaleenharmaata savua. Voiko männänrenkaiden asento vaikuttaa asiaan? Niissä toinen "sakara" siinä päässä oli pidempi, eli ne päät mitkä tulee mäntään siihe tapin kohalle. Molemmat kiiltäviä. Ei mitää numeroita yms. Auttakaa! :itku:

Onko talvisäädöissä (paksumpi seos) toinen vois sit olla kans kytkimen puolen kampuran stefa vuotaa öljyä kampikammioon

Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla

Säädöistä en oikein tiedä, ovat sellaisessa asennossa millä on kone toiminut aikasemmin.

Sillon kun kone sammuu nii kato tulppaa jos se on märkä niin seos on liian paksu jos taas kuiva nii liian laiha

Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla

Re: Minarelli AM6

22.1.2017 19:27

Tuli tossa vaihettuu toisen mopon kone nii johan toimi. Vaihoin siihe vanhasta koneesta staattorin, imukaulan (en läppiä), ja jotain pientä nippelinappelia. Vika lohkojen sisässä, vesipumpun stefassa, kampuran stefoissa tai läpissä? Vika siis tuli ku purin koneen (en kaasaria) jos joku ei aikasempaa viestiä lukenu.



Rieju ei sit leivo vaikka männän päällä karstaa onki ;) hyvä mennä sanoo koht varmaa leipoo

Re: Minarelli AM6

1.2.2017 1:06

Mikäs olis parhain 50cc sylinterisarja alkuperäisen tilalle? neulalaakeri ainakin menossa vaihtoon mutta entäs muut laakerit? koneella ajettu 12tkm

Re: Minarelli AM6

1.2.2017 1:41

jekez kirjoitti:Mikäs olis parhain 50cc sylinterisarja alkuperäisen tilalle? neulalaakeri ainakin menossa vaihtoon mutta entäs muut laakerit? koneella ajettu 12tkm

Vakio pannu on kaikkein paras kestävyydeltään mut jos se on entinen nii sit vaan seuraavaa ylikokoo ja mäntää
Ei tarvii muuta vaihtaa kun se männäntapin neulalaakeri ellei sitten kiertokangen alalaakerissa ole klappia pystysuuntaisesti jota ton ikäsessä koneessa tuskin on.

Lähetetty peikkopapan lankapuhelimella

Re: Minarelli AM6

1.2.2017 2:00

Eikö tossa vakiopytyssä ole jonkinlainen pinnoite nii eihän sitä pysty poraamaan ylikokoon