Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
30.9.2013 15:44
okei eli siis keula kääntyy vinoon aina kun käyttää etujarrua eikä suoristu muuta kuin löysentämällä akseli ja suoristamalla sen, joten onko mitään tehtävissä muuta kuin olla käyttämättä etujarrua:D?
30.9.2013 18:20
Tänä aamuna räksä aloitti tekemään sellaista että kierrokset jää leijumaan aina kun antaa kaasua, joka viittaisi imuvuotoon tai laihalla käymiseen. Joka paikan olen tutkinut imuvuodon varalta herkästi syttyvällä aineella ja kokeillut myös isompaa suutinta. Silti vaan jää leijaamaan ja varsinkin risteyksissä sen huomaa
. Kaasari ollut säädöissä jo pidemmän aikaa, ja tosiaan alkoi tänä aamuna vasta tekemään tuota. Tankkikin on täynnä.
Mikähän siinä lie?
30.9.2013 19:14
Ootko seosruuvia pyöritelly kiinnipäin?
30.9.2013 23:44
Kuten sanoin, kaasari on säädetty ja hyvin on pelittänyt tähänkin asti. Kyllä kokeilin tänään ruuvailla sitäkin ja kokeilin isommalla suuttimellakin. Melko varmasti on kyse imuvuodosta, sillä käynti ei muutu noilla mihinkään.
Ongelma onkin siinä kun ei löydy imuvuotoa. Crc:tä suihkuttelin koneen käydessä vähän joka kohtaan mutta ei tapahtunut mitään.
1.10.2013 10:21
Kokeileppa jotain herkempää, kuten ihan perus deodoranttia.
1.10.2013 14:29
Kokeilin myös wurthin puhdistussprayllä, mikä syttyy erittäin herkästi, ei silläkään sanonut mitään.
Outo juttu muuten, eilen illalla kun lopetin hommat, kierrokset jäivät vielä leijumaan, enkä tehnyt asialle enää mitään. Tänä aamuna kun käynnistin mopon, toimi juuri niinkuin pitikin...? Myös äsken kun kokeilin uudestaan niin toimi. Samanlainen keli on kuin eilenkin. Pitää käydä vielä kaasari läpi samoinkun imukaula jne vuotojen varalle.
E: Joo täytyy sekin katsoa.
Viimeksi muokannut Räsäprilia päivämäärä 1.10.2013 14:57, muokattu yhteensä 1 kerran
1.10.2013 14:33
Mites magneettonpuolen stefa ?
1.10.2013 21:08
Mikä ihme on minun gilerassa vikana, koska se kulkee nipin napin 56 vaikka siittä on otettu kuri pois ja 80 suutin laitettu ja välit on 13/62. Kaverin gileraan porattiin kuriin 4 4mm reikää ja se kulkee 60! Ilman mitään muuta viriä. Mikä minun mopossa voi olla vikana? Männän vaihoin 1000km sitten.
Epäilen ettei kaasari ole säädöissä niin miten sen saa säätöihin? Reikälevy on kaasarissa mutta kun olen käyttänyt sitä pois niin mopo ei jaksa vääntää yhtään paremmin. Tehot vain laskee...
2.10.2013 11:54
Jatkoa ongelmaan..
Eilen mopo toimi normaalisti ja tänään taas alkoivat kierrokset leijumaan, mutta nyt vasta lämpimällä koneella.. Ja kuten sanottu, ei auta kaasarin säätö.
2.10.2013 14:21
sasumeil kirjoitti:Mites magneettonpuolen stefa ?
Tää se on, otetaako rahaveto.
2.10.2013 14:28
Joo en ole sitäkään poissulkenut, pitää illempana katsoa, ilmoittelen sitten että oliko.
E: Ei löytynytkään ulosvetäjää, joten en voinut vielä katsoa.
6.10.2013 23:03
Tarviis apua. Mun superi ei lähde käyntiin. Tulppa kastuu, eli saa bensaa mutta kipinä uupuu. Puola on ostettu uusi, tulpanhattu ja tulpanjohto myös. Cdi-boksikin on uusi. Tulppa vaihdettu. Missähän tässä vois olla vika? Pitääkö tässä jo lähte uutta magneetoa tilaamaan? Johdot tsekattu. Voiko vika olla virtalukossa? Yritin katsoa mutta en löytänyt mistään vuoden 07 super9 virtalukkoa. Kiitos jos joku viitsii auttaa.
E Jaa tää olikin mopopuoli? No jos joku silti osais sanoo.
7.10.2013 18:50
Mikä on vois olla vaihelaatikossa vähän vinksallaan kun esim. risteykseen hiljentää ja pitäs alkaa pudotteleen vaihteita, niiin tosi hankalisti menee kun vaihdepoljin jää löysäksi eikä pienennä vaihteita? Öljyt on vaihdettu.
Ja seuraava kysymys: aamulla kun käynnistää, niin nostaa kierrokset ihan jumalattoman korkeelle, ja liikennevaloissa pysähdyksissä pitää päästää kytkintä ilman kaasua et saa tyhjäkäyntiä vähän pienemmälle. Mihin suuntaan seosruuvia pitää kääntää et sais leijumisen paremmin pois?
12.10.2013 16:02
Hei eli nyt ois semmonen että kaivataa yodella paljon apua , vikana on siis se että mopo lähtee köybtiin hyvin ja toimii hetken aikaa hyvin mutta kun kone lämpenee tarpeeksi ja kierrosia on paljon alkaa mopo pätkimään ja sammuu , ei käynnisty heti uudestaan mutta noin 20 min niin toimii taas normaalisti sen 1 km jonka jälkeen tuo sama alkaa taas .
Staattorissa oli osa johdoista melkein poikki mutta ne korjattii tulppa on vaihdettu ja hattu myös johto .
Voiko olla että vika on staattorissa apua kaivataa nopeasti. Mopo on mbk x limit 05 kiitos kaikille avusta näin etu käteen
13.10.2013 22:28
Superwalzu kirjoitti:Mikä on vois olla vaihelaatikossa vähän vinksallaan kun esim. risteykseen hiljentää ja pitäs alkaa pudotteleen vaihteita, niiin tosi hankalisti menee kun vaihdepoljin jää löysäksi eikä pienennä vaihteita? Öljyt on vaihdettu.
Ja seuraava kysymys: aamulla kun käynnistää, niin nostaa kierrokset ihan jumalattoman korkeelle, ja liikennevaloissa pysähdyksissä pitää päästää kytkintä ilman kaasua et saa tyhjäkäyntiä vähän pienemmälle. Mihin suuntaan seosruuvia pitää kääntää et sais leijumisen paremmin pois?
Sama vika täällä, kierrokset aamulla taivaissa ja liikennevaloissa sama juttu?
6 vaihteella ku ajaa alamäkee ni kaasuttaa myös itsestään?
E: Itellä auttanu vaihepolkimen löysäks jäämiseen kans et päästää vähä kytkintä ja painaa takas pohjaa ni alkaa taas vaihtumaan