Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
9.9.2012 13:27
Mistäköhän johtuu tällänen vika? Jos on antaa olla tyhjäkäynnillä vaikka 10 sec sitte vetäsee hanan pohjaan nii booaa ja meinaa sammua joskus sammuukin.???? Vireinä on 80cc airsal 21mm dellorto ja putkena e-nox?
9.9.2012 13:28
[quote="maapertaja"]Mistäköhän johtuu tällänen vika? Jos on antaa olla tyhjäkäynnillä vaikka 10 sec sitte vetäsee hanan pohjaan nii booaa ja meinaa sammua joskus sammuukin.???? Vireinä on 80cc airsal 21mm dellorto ja putkena e-nox?
Ja muuten onko tampereella paikkaa johon voisi viedä pytyn viilattavaksi? ja tarvisko nämä virit mitä mulla on niin kisasähköjä? mopo on aprilia rx 06
9.9.2012 13:51
Sulla ei taida olla kaasari säädöis ja missä kunnossa läpät on?
Noilla vireillä ei tarvii mitään kisasähköjä.
9.9.2012 14:59
Pistä joku korkeakiertoisempi putki, toi tg enox on surkee 70cc kans ku piikki loppuu 11-11500. Joku Gianelli/arrow/tk olis parempi-.
9.9.2012 16:25
Tosin 80cc airsal on aika vääntö pytty eli mielummin joku vääntö putki.
9.9.2012 17:50
maapertaja kirjoitti:Mistäköhän johtuu tällänen vika? Jos on antaa olla tyhjäkäynnillä vaikka 10 sec sitte vetäsee hanan pohjaan nii booaa ja meinaa sammua joskus sammuukin.???? Vireinä on 80cc airsal 21mm dellorto ja putkena e-nox?
Lortto on ilmeisesti PHBG? jos on niin katsos ensimmäisenä että pääsuuttimen alla oleva messinkilautanen on oikeinpäin. Sen kuuluu olla niin että lautasen taivutetut reunat on suuttimen kantaan päin. Mulla oli 120ps, w6 neula 70cc airsalin kanssa, ja silti kävi laihalla, vähänki ku hanaa anto niin booas.
Käänsin lautasen toisin päin, 10sec kävi ja tukehtui. Tällä hetkellä w7 neula ja 90ps. Käy vielä vähän rikkaalla, mutta talvea varten parempi niin. Kaasarina 19mm PHBG
Mitkäs suuttimet sulta löytyy kaasarista?
EDIT: pondeyo: mulla on 70cc:lle tg enox. Hauska vääntöalue, alkaa siitä 1,5/3 kierroksilta ja loppuu vähän alle täysien. Ja ei ducatin sähköt anna 12k enempää niin tuo käypä hyvin.
9.9.2012 19:03
Ducatin sähkothän antaa sinne 13000rpm saakka ainaki derbis.
9.9.2012 20:06
Noxillahan piikki alkaa 6500rpm, isompi pytty voi vähän muokata tehoaluetta. Vakiopytyllähän tehoalue loppuu 13krpm ja ei se sitä enempää kierrä viilaamatta. Airsalitkin on vääntöpyttyjä, eikä ne kierrä varmastikaan juuri tuon enempää. Ja joo, ne "rajottamattomat" boksitkin alkaa rajottamaan muistaakseni 13krpm tai sitten 13,5krpm.. Eikä varmasti vakio sähkötkään pysyisi mukana tuon pidemmälle.
9.9.2012 20:09
Ducatin sähköt vetää sen n. 13k rpm. Ja gogge, ei se vakiosylinteri enää 11k rpm jälkeen hengitä kunnolla kun huuhtelut niin pienet ja pako/imu pienet. Tehoja ei todellakaan enää oteta 13k rpm vakiopytyllä
.
9.9.2012 20:12
Joo paljon mahdollista, muistelin vaan että 13rpm oltaisiin pidetty maksimina. Tarkemmin mietittynä se on kyllä jo aika paljon.. Ja sen saman 11krpm se airsali + muut sportti pytyt varmaan kiertää.
9.9.2012 21:36
Jotai 12k airsalil varmaa. Toobyaas oli viilatul airsalil ja arrow/21mm kaasaril menny 12500 rpm/105 km/h.
9.9.2012 22:40
Onko kellään myydä turbokitin ylä-kauttaseen vasemmalta puolelta menevään väli-pilliä ::DD
Ja auttaisko tälläsissä virityksissä iridium tulppa mitään?
9.9.2012 22:57
Voi iridium tulpalla saada tasasempaa käyntiä ja jotain, mutta ei se tehoa tuo. Ainakaan huomattavasti.
9.9.2012 23:54
Joo lupaillaa puhtaampaa ja tehokkaampaa palamistapahtumaa, pidempää käyttöikää jne. Perus tulppa ajaa saman asian. Eli samoilla linjoilla, ei tuo tehoa,
10.9.2012 21:42
br9es oli mulla sillon airsalin kans ja oli kyllä lika kylymä, 8 olis ollu sopiva. Pro Racella nytten br10es kun tehtahan paperiis niin suasiteltihin
ei viäläkään sääröös, onboard vireota voisin luvata tämän kuun 30 päivä