Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
23.1.2013 19:03
Ei auta juurikaan kiihtyvyyteen, koska noi välit on niin lyhyet, että kone ainoastaan huutaa. Todella epämiellyttävä ajaa ja syö paljon bensaa noilla väleillä, kun nuo nykysetkin on jo aika lyhyet...
23.1.2013 19:19
Eli mieluummin pitää tuon 65? Teharista ei ole poistettu kuria vielä jos sen poistaa tuleeko kiihtyvyyttä lisää vai pelkkää nopeutta?
23.1.2013 23:30
Molempia, pyörän luonne muuttuu täysin.
24.1.2013 8:03
Kiitoksia eipä sitten muuta! Pidän 12:65 välit tai sitten heitän eteen 13p.
25.1.2013 18:59
Miten saisin derbi senda xtreme 09 menee 60kmh leovince v6 putkella kun nyt menee 52kmh 12/65 vakiona ja vakio cdi boxilla. Olisko 11/65 välit hyvät?
25.1.2013 19:50
Antero33 kirjoitti:Miten saisin derbi senda xtreme 09 menee 60kmh leovince v6 putkella kun nyt menee 52kmh 12/65 vakiona ja vakio cdi boxilla. Olisko 11/65 välit hyvät?
Ketjun kulma alkaa olemaan aika huono tossa 11p eturattaassa. (kokemusta on)
Ja eikö tuo vakio rajoitettu cdi ota kiinni siinä 55-60kmh kohdilla?
25.1.2013 20:17
Porukka puhunu täällä, että 12/65 väleillä ja rajotetulla cdi:llä menis 60-65 rajotinta vasten. Koita ensin noilla väleillä ja jos kulkee liikaa niin osta 11h eteen. Itte ajoin 11/58 väleillä 8tkm eikä ollut kyllä mitään onkelmia ketjunkulman kanssa. Kerran vaihoin rattaat ja ketjut tuona aikana,
25.1.2013 22:23
Lapa14 kirjoitti:Antero33 kirjoitti:Miten saisin derbi senda xtreme 09 menee 60kmh leovince v6 putkella kun nyt menee 52kmh 12/65 vakiona ja vakio cdi boxilla. Olisko 11/65 välit hyvät?
Ketjun kulma alkaa olemaan aika huono tossa 11p eturattaassa. (kokemusta on)
Ja eikö tuo vakio rajoitettu cdi ota kiinni siinä 55-60kmh kohdilla?
Mulla E-nox (lähes samat tehot) vakioväleillä ja rajotetulla CDI:llä GPS:ään muistaakseni 62km/h. Rissalaskurin mukaan menee 11p eturattaalla n. 56-57. Aivan hirveetähän se on ajaa teharimopolla joka on rajotettu kuuteenkymppiin.. Noilla vauhdeilla mielummin kuriton vakioputki.
25.1.2013 22:27
Tai tecnigas mx, koska on alhaalta vääntävä putki eikä kierrä kovin ylös
25.1.2013 22:43
Lapa14 kirjoitti:Ja eikö tuo vakio rajoitettu cdi ota kiinni siinä 55-60kmh kohdilla?
CDI ei rajota vauhtia, vaan kierroksia. Testaappa vaikka, laita 11/70 välit, sitte laitat pitemmät. Varmaan kulkee lujempaa. Koska huiput riippuu huippukierroksista ja väleistä. Eli jos välejä ei vaihdeta, niin nopeus pysyy samana. Mutta välejä vaihtamalla voi nopeutta saada enemmän.
26.1.2013 12:28
Reetuhai2 kirjoitti:Lapa14 kirjoitti:Ja eikö tuo vakio rajoitettu cdi ota kiinni siinä 55-60kmh kohdilla?
CDI ei rajota vauhtia, vaan kierroksia.
Koska CDIssä ei ole mitään mikä tarkastaisi nopeutta, se ei voi rajoittaa muuta kuin tietyn määrän kieroksia. Tarkoitin että kierrosmäärä vakiorattailla 55-60kmh vauhdissa on tarpeaksi suuri että CDI alkaa rajoittamaan. Mutta tämä oli sitten varmaan väärä tieto?
Niin ja nuo nopeudet on otettu kaverin Derbistä -09. Jossa on kiinni arrowin putki. Koska nopeutta ei kunnolla voitu mitata derbin mittarilla arviomme oli 55-60kmh jossa kierrosmäärä oli tarpeaksi suuri että rajoitin otti vastaan.
26.1.2013 14:20
Rajotettu boksi ottaa derbissä kiinni 9400rpm
Taroitushan ei liene kuristaa vaan suojella konetta. Kurittomat vakioputket kiertää juurikin noihin kierroksiin, oli rajotettu boksi tai ei. Esimerkiksi 12-62 väleillä enska X-race kerää nopeutta tällöin 60 ja risat.
26.1.2013 14:37
Kyllä se on noin alhaalla tarkotettu rajottaa.
26.1.2013 16:03
Nyt menee ohi aiheen mutta oletkos ihan varma? Mitä iloa on kuristaa kun laillinen huippunopeus on jo mennyt? Asiastahan ei liene fatktatietoa julkisesti, mutta itse olen mieltänyt sen ihan suunnitelluksi ominaisuudeksi juurikin siksi kun täsmää kurittomien putkien kierroksiin. Ja tuon mukaan en sanoisi että rajoittaa alhaalta.
Onhan noita myohemmin rajoittavia muissakin mopoissa ja prätkissä ja autoissa. Miksi isommissa vehkeissä tarvittaisiin suoranaista kuristusta? Vai liittyykö niissä asia sitten polttoaineen ruikintaan ja elektroniseen sytytykseen?
Summarum summarum, epäoleellinen asia kylläkin, kun onhan se nyt virittäessä tiellä kuitenkin se rajoitus oli tarkoitus mikä hyvänsä
26.1.2013 17:06
Onko isommissa 2t pyörissä rajotinta? Onko kalliimmissä derbeissä rajotinta? Ei ole. Noissa halvemmissa derbeissä on kiekkarajotin sen takia, että niitä ei silloin tarvitse kuristaa pakoputkesta niin rankasti(esim. xtreme putkessa vain hukkaputki kuristuksena, mutta drd:ssä myös pirun pienellä reijällä oleva holkki putken alussa ja drd:ssä ei ole kiekkarajotinta)