Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
29.3.2014 0:26
Joo sitä meinasin. Tosiaankin aikasemmin kun koitin tota pihan vieressä olevaa jyrkkää mäkeä niin mopo hyyty puoleenväliin ykkösellä. Otin ~3dl mehua veks ja meni vaivatta ylös asti. 40 km matkanki tohon perään ajelin ja hyvin kulki.
Oiskohan tässä tilanteessa sitten fiksuinta vaihtaa noi vaihteoistoöljyt kokonaan, laittaa se oikea määrä ja seuraa tilannetta?
Minkälaista öljyä tohon am6 kannattais ostaa?
29.3.2014 21:10
Elikkäs paikoillaan on viilattu 80cc pytty, 20mm dellorto kaasari ja luhaon tehari. Vikana on ettei kierrä ilmanputsarin kans (power filter) läheskään niin paljon kuin ottaa ilmanputsarin pois. Kaasarissa 90 suutin ja neula on toiseksi ylimmässä kohassa. Ja ilmanputsari on puhdas, kokeilen seuraavaksi pienempää suutinta jos se vaikka auttais..
30.3.2014 18:48
Meneekö esim tämä rengas Derbi Senda X racen vanteisiin
http://www.motorshop.fi/product/Duro-HF ... 17-TT.html ? Smoto kyseessä.
30.3.2014 19:55
Kuinka vaikeeta on verrata rekisteriotteen tai oman renkaan numeroita tuohon?
30.3.2014 20:47
Noh noh, tässä ketjussa ei tunneta tyhmiä kysymyksiä.
Eturenkaaksi sopii mainiosti, mutta taakse liian kapea.
31.3.2014 21:22
Moro, minulla olisi pieni ongelma:
Moponi on Gilera SMT 2011, ja vaihdoin paripäivää sitten siihen suuttimen koosta 72 kokoon 78. Vaihdon jälkeen, kun kaasari oli saatu takaisin paikoilleen ja kaikki letkut kiinnitettyä, mopo ei vaan millään lähtenyt käyntiin.
Olen koittanut mennä alamäkeen ja käynnistää, jolloinka mopo pitää jonkinlaista ääntä ihan niinkuin se käynnistyisi mutta se ei saa kaasua jostain syystä, joten se ei käynnistykkään.
Sytytys tulpan olen jo tarkistanut että kipinä tulee, joten siitä ei ole kiinni.
31.3.2014 23:05
Varmista että kaasarille tulee pensaa, ja koita ruikkia ilmanputsariin jotain palavaa sprayta. Jos hörähtelee niin tiedät etsiä vikaa pensansaannista. Voi olla että esim. koho vääntyi kun vaihdoit suutinta eikä päästä enää pensaa.
8.4.2014 20:29
Eli mulla ois tuollainen Aprilia SX 2010 vakio peli. Kiihtyy tosi hitaasti ja kulkee sen 53-56 km/h mittariin ja ryyppy päällä mennyt parhaimmillaan sen 68km/h mittariin. Takana on 49 piikkinen hamppi ja eturattaasta en tiedä. Suutinkin on liian pieni (kokoa 78) kun tukehtuu jos kaasun laittaa pohjaan ja kulkee ryyppy päällä kovempaa. TARKOITUKSENA olis nyt laittaa kiihtyvyyttä, vääntöä ja kulkua. Tecnigas E-Noxin hommaan ja sen lisäksi uudet välit pitäis laittaa. Kulkupuoli voisi mieluiten olla sitä 65 km/h luokkaa. Olisiko 11/65 välitykset liikaa vaihderallia tai koneraiskausta. Mikä suutin voisi olla myös sopivan kokoinen tuon Noxin kanssa? Vakioputkea en mielellään lähtisi pilaamaan kuristuksien pois ottamisella jne. Kertokaa te jotka enemmän näistä tiedätte!
Kiitän jo valmiiksi.
8.4.2014 21:55
Aikamoista vaihderallia tulee olemaan, mutta kulkeepahan juuri sopivasti 65. Suuttimeksi vaikka 85-90.
9.4.2014 7:03
Mulla on -07 Derbi Senda x-race. Ongelmana on että kaasuttaessa vilkut syttyvät eli kun kierrokset lisääntyvät ni vilkut syttyvät ja palavat koko ajan kun kierroksia on enemmän. Muuten kaikki toimii normaalisti ja kytkimestä vilkut vilkuttavat normaalisti yms. Vilkut eivät ole alkuperäiset, mutta ennen tälläistä ongelmaa ei ollut. Nyt mopo seissyt muutaman vuoden ilman käyttöä ja tälläinen ongelma ilmennyt.
Tulipas kohtuu epäselvää tekstiä näin seitsemän aikaan aamulla, mutta toivottavasti joku saa selvää ja tietää mistä johtuu tai mistä voisi johtua.
10.4.2014 19:52
^Tarkista sähköliitokset.
--
kannattaisko ton airsalin keskimmäinen tiiviste (palotilan tiiviste) vaihtaa tiivistemassaan, ku ei tahdo pitää ollenkaan?
kerää siis painetta paisuntasäiliöön, ei käy tyhjäkäyntiä, booaa ilman ryppyä (myös hieman ryypyn kanssa) ja pätkii iha saatanasti korkeilla kierroksilla + savuttaa sinistä/valkoista savua ja savu ei haise "puhtaalta" 2-tahtiselta.
se ulompi tiiviste (vesitilan tiiviste) kyllä pitää.. mutta vaikka kiristäisin kuinka tiukalle pikkuräikällä, silti palotilaan pääsee jäähdytysnestettä!
ollut viimeiset 3 viikkoa ton ongelman kanssa pelleilemistä..
lohkosta hajonnut yksi kierre (liian lyhkäsen pinnapultin takia), mutta nyt tnt:n taiwanilainen/kiinalainen pinnapulttisarja vaihdettu tilalle.. nyt siinä, jossa siis kierre mennyt, pinnapultti on lujan kierrelukitteen kanssa kiristetty lohkoon.. aiemmin, kun koitin käyttää sitä liian lyhkäistä pinnapulttia kierrelukitteen (luja), se ei pitänyt, vaan antoi lopulta periksi. sain kyllä kiristettyä aika tiukalle silti ton uuden pinnapultin ja kierrelukitteen kanssa ton kannen, et kyl sen nyt pitäis pitää jonkun aikaa..
kannen suoruudesta ei tietoa ..
10.4.2014 20:22
Eipä se massakaan pelasta jos kansi on solmussa. Koita saada tiivistepinnat sekä sylinteristä että kannesta suoraksi.
10.4.2014 21:10
Jep, lasin päälle hiomapaperii ja hinkkaamaan. Tai sitte vaa koneistamolla käytät.
10.4.2014 21:46
siinä on nyt käytetyt tiivisteet.. se sisempi o-rengastiiviste menee sinne sylinterin uraan melko syvälle, et kannen joutuu tod. näköisesti vetämään aika helvetin kovaan momenttiin, jotta se o-rengastiiviste tiivistää.
pitänee varmaan vielä kerran tilata uusi tiivistesarja.......
tai vaihtoehtoisesti käytän hieman tiivistemassaa noiden käytettyjen tiivisteiden kanssa.
kannen suoristus ei välttämättä ihan tosta noin vaa onnistu kotikonstein, koska kannessa se palotila on "koholla".. en oikein osaa kuvailla sitä, mut se on "koholla" sen takia, jotta se tiivistää sylinterin sitäkin kautta.
eli jos laittaisin sen kannen vaa sillee lasin päälle (jonka päällä on hiomapaperia), hioisin vaa sitä palotilaa.
ts. ainut vaihtoehto kannen suoristamisessa on, että vie sen koneistajalle, joka hoitaa sen sitten.
10.4.2014 21:48
Sori vähän tyhmä kysymys, mut voiko/kannattaako sisäänajossa kyytsätä kaveria? Ja kuinkas paljon uudella männällä kannattaa sisäänajaa?