Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

3.9.2012 20:45

Onko kaikilla, jotka ovat ostaneet Stage6 pinnotetun sylinterisarjan derbiin (uudemmalla koneella) tullut sen sylinterisarjan mukana ATHENAN YKSI renkainen mäntä. Myös helmat vähän vakiomäntää pidemmät. Muutenhan toi setti vastaa aika lailla vakiosettiä.
Muuten huomasin vielä, että tuolla tiivistepussissa on pahvitiivisteen lisäksi kaksi metallista(alumiini?) sylinterin ja lohkon välistä tiivistettä, joista toinen 0,6 ja toinen 0,8 mm paksu. Miten ne kannattaisi sinne asetella vai laitanko ollenkaan? Siis missä järjestyksessä? Myös toi stage6 sylinteri on hiukan vakiota korkempi ehkä n. 1 mm. Ja kannen palotila näyttää vakioon verrattuna matalammalta/pienemmältä.
Entäs onko muilla ollut sellasta ongelmaa että tohon stage6 50cc sylinterisarjan mukana tulleseen kanteen ei saa termostaattia kiinni vakioruuveilla? ruuvit ottaa sinne kannen seinämään kiinni.
Siinä stage6 kannessa ei myöskään ole sitä termostaatin kohditus"nystyrää", mutta sillä tuskin mitään väliä?
Tommonen setti
https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... s_id/12812
Jos joku jolla tommonen setti on viitsisi vastata tai jos joku edes veikkaisi niin olisin erittäin kiitollinen : )

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

3.9.2012 21:13

Sopiiko esim. technigas E-Nox tai Pro Race suoraan 80cc barikittiin?Vai onko pako-aukko isompi?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

3.9.2012 22:49

kyllä se kai sopii.. ei oo tietoo. mut joo mulla oli liian pieni suutin mopossa 95 ja vaihdoin 105 ja toimii hieman paremmin. mutta en tiiä paljo kuuluis kulkee tolla airsalilla, 21mm kaasarilla, hebolla ja 14/53 väleil. mul menee sen 108

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

4.9.2012 11:06

Mikä airsali sulla on? ittellä on 80cc airsal 21 mm lortto ja e-nox putkena toi enoxin vaa sattuu kuristaan aika paljo menee näillä sen tasan 100 15/53 väleillä :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

4.9.2012 13:05

Reetuhai2 kirjoitti:Viilaamalla tehoa saa. Airsal ja Toppi varmaan parhaat valinnat osien saannin kannalta. Italkittiin esim. etin joskus mäntää, ja vakiokoko vissiin löyty suurella etsinnällä, taas muistaakseni ylikokoa en löytäny ollenkaa.

mutta mites, kumpaa itse veikkaisit pirteämmäksi?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

4.9.2012 16:34

-ToK- kirjoitti:Onko kaikilla, jotka ovat ostaneet Stage6 pinnotetun sylinterisarjan derbiin (uudemmalla koneella) tullut sen sylinterisarjan mukana ATHENAN YKSI renkainen mäntä. Myös helmat vähän vakiomäntää pidemmät. Muutenhan toi setti vastaa aika lailla vakiosettiä.
Muuten huomasin vielä, että tuolla tiivistepussissa on pahvitiivisteen lisäksi kaksi metallista(alumiini?) sylinterin ja lohkon välistä tiivistettä, joista toinen 0,6 ja toinen 0,8 mm paksu. Miten ne kannattaisi sinne asetella vai laitanko ollenkaan? Siis missä järjestyksessä? Myös toi stage6 sylinteri on hiukan vakiota korkempi ehkä n. 1 mm. Ja kannen palotila näyttää vakioon verrattuna matalammalta/pienemmältä.
Entäs onko muilla ollut sellasta ongelmaa että tohon stage6 50cc sylinterisarjan mukana tulleseen kanteen ei saa termostaattia kiinni vakioruuveilla? ruuvit ottaa sinne kannen seinämään kiinni.
Siinä stage6 kannessa ei myöskään ole sitä termostaatin kohditus"nystyrää", mutta sillä tuskin mitään väliä?
Tommonen setti
https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... s_id/12812
Jos joku jolla tommonen setti on viitsisi vastata tai jos joku edes veikkaisi niin olisin erittäin kiitollinen : )

Joo, valmistajat yleensä käyttåää toisen firman osia sillon tällöin, esim. miun pro racen männän on valmistanu athena ;) ne metalliset tiivisteet on sylinterin korotuspaloja, jos sulla on sielä jo pahvitiiviste, niin ei oo mikään hyöty laittaa metallisia lisäksi... termostaatin saat kiinni niillä ruuveilla jos vaikkapa lyhennät niitä rautasahalla. Ja onko sillä ny mitään väliä jos stagen pytty on 1mm korkiampi mitä vakio... "kannen palotila näyttää vakioon verrattuna matalammalta/pienemmältä." tarviiko tätä esimerkiksi kuuluttaa täälä ? :roll: senkus lyät kattilan kiinni ja lähret ajelemahan ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

4.9.2012 16:42

Yamaha-poju kirjoitti:mutta mites, kumpaa itse veikkaisit pirteämmäksi?

Ei kumpikaan mitään älykireitä, normiajoon soveltuvia siis, kummiskin tehoja enempi mitä vakiolla. Kannattaa myös miettiä 80cc airsalia, ei sillekkään tarvi vahvistella sen enempää mitä 70cc..

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

4.9.2012 19:00

pulttien lyhentämisestä sahaamalla vielä; laita sopivat mutterit pultteihin kiinni ennen kuin sahaat ne poikki, sitten pyörität ne mutterit pois. Muuten tulee ongelmia kierteiden kanssa.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

4.9.2012 21:34

Pro Racella käyttölämpötila 50-60 °C tehtaan paperien mukaan, aika alhanen eikös se ylensä oo siinä 80 °C hujakoilla ? 8o (sylinterin käyttölämpötila olisi optimaalisin 50-60 °C, täten suosittelemme jäährytyskapasiteetin lisäämistä) :D Käy vieläki liika laihalla, tairan vierä oikee liikeeseen säärettäväks jos en itte sitä tuan paremmaksi saa tällä viikolla :roll:

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

4.9.2012 23:37

Jostain muistaisin lukeneeni, että 2-t koneen optimilämpö tehon kannalta on se 50-60 astetta. En sitten tiedä kuinka paikkaansapitävä tuo on.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

8.9.2012 0:09

mikä sylinteri vois olla kyseessä kun omassa am6:tosessa oli kii sylinteri jossa on 7 ulosvirtaus kanavaa+1pakoaukko.koitin googlettaa mut ei löytyny ku sellasia jossa on 5huuhtelua+pako.ja sylinteri on valurautaa 50cc

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

8.9.2012 0:33

Laita kuvaa niin joku saattaa tunnistaa.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

8.9.2012 2:12

Olisikohan tämä kyseessä?

http://www.gearparts24.de/ersatzzylinderkit-motoforce-50cc-eco:a5198.html

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

8.9.2012 15:11

vois olla

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

9.9.2012 7:35

KarsTa kirjoitti:Pro Racella käyttölämpötila 50-60 °C tehtaan paperien mukaan, aika alhanen eikös se ylensä oo siinä 80 °C hujakoilla ? 8o (sylinterin käyttölämpötila olisi optimaalisin 50-60 °C, täten suosittelemme jäährytyskapasiteetin lisäämistä) :D Käy vieläki liika laihalla, tairan vierä oikee liikeeseen säärettäväks jos en itte sitä tuan paremmaksi saa tällä viikolla :roll:

En tiiä miten näin pienissä vehkeissä, mutta puolikkaassa ceeärrässä ainaki parhaat potkut lähtee jossain 60°C, ja ajossa lämpötila vaihtelee 55-75°C. Joskus kuulin että 50cc mopossa paras käyntilämpötila ois jotain 80°C. (itellä siis ceeärrässä 30% isommat syylärit entä vakiona, ja tuo yllä lukeva, jäähdytyskapasiteetin lisääminen, meinaa just syyläreiden lisäämistä/ suurentamista)