Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
14.1.2015 10:25
kellään hajua miten tälläinen 5-napainen jännitteensäädin kytketään? voiko mennä jotain paskaksi jos kokeilen vaan kun ei oo sulaketta?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
15.1.2015 14:10
Olisikohan tämä se mitä tarviit? Oletan että on derbin jännitteensäädin.
http://www.mobcustom.com/upload/photos/ ... -50-E0.jpg
15.1.2015 17:26
joo kiitti nyt toimii
22.1.2015 1:00
Voiko tuollainen elektroninen LED-vilkkurele mennä noin vain paskaksi?
Kytkin tuota motonetin relettä normaalisti kiinni ja yhdessä vaiheessa ilmeisesti pääsi iskemään vilkkujen johdosta suoraan maihin(?). Poltti sulakkeen, ja kun vaihdoin uuden ei vilkut enää vilkkuneet vaan palavat nyt yhtäjaksoisesti.
1.3.2015 1:51
Osaisiko joku piirrellä sähkökaaviota Derbiin, jos haluaa yksinkertaistaa sähköt niin, että jäljelle ei jää kuin valot, mittaristo ja virtalukko? Tai löytyykö keneltäkään sähkökaaviota -11 vm Derbiin?
12.3.2015 23:49
Ei oo mopo mutta laitetaan tänne kun täällä on eniten lukijoita, ja sama homma pätee niin mopoihin kuin motskareihin.
Elikkäs, mulla ei aluksi tullut ollenkaan virtaa vilkkujen piuhoihin hussessa. Syyksi selvisi ettei pyörässä ole vilkkurelettä, niinkuin jo aluksi epäilin. Noh, soitin MP-racingille, josta sanottiin että pitää hankkia kaksinapainen elektroninen rele.
Tänään hommasin releen ja virittelin sen paikalleen. Nyt tulee virtaa vilkkujen piuhoihin yleismittarin mukaan, mutta kun se virta tulee jatkuvana eikä sykähdyksittäin.
Onko noi elektroniset releet semmosia, että ne toimii vasta sitten kun vilkut on kiinni, eli kaipaavat vastuksen toimiakseen?
13.3.2015 16:56
Tarvitseehan se rele virtaa eli sen läpi täytyy kulkea virta, tässä tapauksessa vilkun kautta.
13.3.2015 21:27
Mulla ainakin tulee virta sykähdyksittäin vilkun johdoille vaikkei vilkku oliskaan kiinni
24.3.2015 3:19
miten kauan joku perus mopoakku jaksaa polttaa noita spottivaloja? kohteena 250cc zongshen kunnon ruoska. tai voiko jostain ryöstää virran valoille?
25.3.2015 17:57
Moottorista jos löytyy valopuola niin silloin virta on vaihtovirtaa. Perus-spottivalot pelaa kyllä aivan hyvin, kannattaa kiinnittää huomiota valaisukulmaan. Laajakulmalla on tarkoitus valaista huonetiloja, ei kapeaa tietä.
Vaihtovirralla vaan suoraan valo kiinni jos puola löytyy.
Akulta tulee tasavirtaa ja sillä palaa ledit ja xenonit. Virran kestosta KARKEA esimerkki:
- Akku 4 Ah, 100% ladattu
- Valo 35 W, 12V -> virtaa syö 35W/12V = 2,9 A
- 4 Ah / 2,9 A = 1,37 h = 1 h 22 min
- Lataat akun 0,8A virralla 5 tuntia...
25.3.2015 23:19
Tuossa esimerkissä pitää vielä ottaa huomioon, että käytännössä valot sammuvat paljon ennen tuota aikaa. Itse koitin joskus kytkeä normi 35W valot akulle ja 10 min paloivat.
30.3.2015 23:13
juu oli kuin olikin valopuola. tuli väsättyä valot 250cc zongshen vehkeeseen parempi ajella nyt ku ei herätä niinpaljoa huomiota. edessä perus vessaspotti ja takana joku vanha ledivalo mikä sattu löytymää
2.4.2015 20:58
Rupeen olee jo niin häsäs tän mun rojun et ei mitää rajaa ku kortti viikon päästä taskussa ja tallissa on täyspäivänen leipuri vailla kuntoo laittoa...
Eli nyt sellasta, että tuo ei anna kipinää eisitten millää. Epäilisin että jossain päin sähköjä vikaa ja nyt tarttisin neuvoja et missä kohtaa ois mahollista. Staattori kunnossa ja sieltä vedetty kokonaan uudet johdot. Koitettu kahella CDI:llä ja samaten kahella tulpalla ja tulpanhatulla. Jännintä tässä on se, että kipinä löyty tosi hyvin vielä silloin yks ilta jonku aikaa sitten ja seuraavana aamuna ei yhtää mitää, jonka jälkee alotin johtojen vaihdon jnejne...
Nyt jos sais apuja ni olisin tosi kiitollinen, koska pääsiäisen jälkee ois ihan kiva päästä ajelee.
2.4.2015 22:38
Kaveri kokeili kaikkee mahollista ja maotonta ku oli kipinä kateis, syyks selvis magneeton liittimen paskuus, kannattanee tarkistaa sekin
2.4.2015 23:11
Ahaa elikkäs kun vaihdoin nuo staattorilta tulevat johdot niin vaihdoin samalla kaikkien niitten liittimetkin. Ja tottakai äsken ku laittelin tuota ni huomasin että magneeton kiilaa ei ollu ja uus sattu tallista löytymää eli tuo oli todennäköisesti oikea syy kipinättömyyteen. Ja nyt ei toimi mahdollisesti, koska vaihdoin ne johdot liittimineen päivinee?
Ottaa muuten päähän ku en aikasemmin tota kiilaa huomannu...
E. Taitaa nuo uudet johdotkin olla aavistuksen verran paksumpia. Itse en usko et tollasilla mitään vaikutusta ois kun meneehän se virta siitä läpi (vai?) Oon aika kokematon näitten sähköjen kanssa