Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
31.12.2012 15:45
Mitä googlesta kattelin niin räxässä olis vakionakin tollanen "ohjuri" siinä swingissä. Se on vaan tollanen ykspuolinen, eli ohjaa ketjua vaan jos se meinaa karata ulospäin. Sen tilalle vois kannattaa vaihtaa esim
derbi tai
hussetyylinen ohjuri. Noitahan löytyy miljoonaa yleismalliakin, että etit vaan jonkun sen näkösen mikä passaa
Ja tosiaan kuluneet ketjut hyppii rattailta herkemmin
31.12.2012 16:32
Juu, voisin koittaa eka noilla ketjujen ja rattaiden vaihdolla, jos ei auta niin sit pakko tommonen ohjuri hankkia. Onhan tossa tommonen surkea muovilärpäke takarattaan kohilla, mutta eihän tuommonen rimpula mitään hyödytä
1.1.2013 7:18
Ei ainakaan omassa räxässä ole mitään ongelmia ketjujen irtoilun kannalta. Uudet ketjut ja rattat, pidä niitä hyvässä kunnossa (eli se iänikuinen voitelu jota saa oikeasti ketjuvetosissa tehdä usein) ja säädä ne oikein (sopiva kireys kuorman alla ja ketjulinja suoraksi), niin ei senjälkeen varmana hypi, vaikkei ohjuria olisikaan.
1.1.2013 11:58
Miulla oli kesälla tollanen ketjurulla laatua biltema:
Runko siis on ihan vakio ketjun ohjaimesta.. Talvirenkaiden kassa ei käyny, kun tuo pultti otti renkaaseen kokoajan ajossa..
Tollasen joustavan rullan hyviä puolia on, että voi pitää pikkasen löysällä, jolloin esim. kuoppaan tms. ajaessa ei rasita ketjua/muita osia niin paljon, kun se joustaa tuosta.
6.1.2013 0:02
Mitkä välit olisi sopivat turbokit lacadan kanssa? Olisi hyvä että mopo kiihtyy pirteästi mutta menisi sen ~80-85. Onko 12-53 sopivat? Vai yksi hammas eturattaaseen lisää? Mopo on siis -08 gilera smt, muuta viriä ei ole kuin tehari ja vapaavirtaussuodatin.
6.1.2013 0:14
Nuo on aika hyvät, kaverin gilerassa rcr:ään laitettiin kesällä enoxin kanssa 13/53 välit ja huippuja saatiin parhaimmillaan 91kmh gepsiin. Nuilla väleillä vaan enoxillakin jo kiihytyksessä tippuu kierrokset alle tehopiikin vaihtaessa, eli tuo 12h ratas lienee parempi(turpokittihän ottaa piikin vielä koreemmalta, niin on vielä vaikeempi pysyä siellä piikillä).
6.1.2013 0:20
Eihän se siittä ole kiinni missä se piikki alkaa, vaan kuinka laaja se tehoalue on
Jos on laaja alue niin ei helposti tipu, mutta pienellä ja kapeella alueella tippuu helposti.
6.1.2013 0:32
Kyllähän se tehoalueen lajuus riippuu sitä milloin piikki alkaa ja milloin loppuu
Jos piikki alkaa 8krpm 6krpm sijaan, mutta loppuu 1krpm myöhemmin niin mun laskujen mukaan tehoalue on sillon kapeampi
Vakiopannulla ei turbokittikään kovin paljon pitemmälle kierrä, kuin enox.
14.1.2013 18:21
Onko kukaan sattumoisin löytänyt xps:n valuvanteeseen sopivaa takaratasta <-60 ja 53->
21.1.2013 0:03
XPS kuskit ja miksei muutkin (en tiedä muista mopoista) Ketjulaahurini taitaa vedellä viimeisiään (svingiin kiinni). Mistä noita saisi uusia tai mistä materiaalista sellainen kannattaisi tehdä?. Toinen: Mistä saisin ketjuLAAHAREITA.
21.1.2013 18:57
Mie pyöräytin sen muovin sihen svingiin leikkuulaudasta.
Ei ollu vielä kahteen tuhanteek kilsaan puhkikulunu. Mut pitäs varamaan tässä kahtoo ettei svingiä puhki hio.
21.1.2013 20:25
Ite tein rossiin jostain muovinpätkästä komeen ketjunohjurin ja hyvin se on kestäny semmoset 15h
23.1.2013 16:07
Jaksaako Derbi Senda r -98 liikkua 12:70 väleillä? Muuten vakio mutta vakioputken tilalle vaihdettu Metrakit thrower. Vakiona on ajettu 12:65 väleillä. Mopoon on myös vaihdettu teharin yhteydessä suutin 53->62seen.
23.1.2013 17:11
12/70 on lyhyempi välitys ku 12/65. Eli kyllä jaksaa. mutta miks haluisit lyhyemmät välit....
23.1.2013 18:28
Reetuhai2 kirjoitti:12/70 on lyhyempi välitys ku 12/65. Eli kyllä jaksaa. mutta miks haluisit lyhyemmät välit....
....koska nopean laskennan jälkeen sillä saisi nopeutta alas ja kiihtyvyyttä ylös? Eli jos 12:65 väleillä menee 64kmh niin 12:70 väleillä menisi jotain 54kmh mutta kiihtyisi paremmin. Jos nyt oikein laskeskelin.