Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
11.9.2016 12:21
Siirtäjät, vaihderumpu tai kytkentäpalat voivat olla kuluneita tai vaihdeakselit heliksillä jolloin rattaat eivät liiku. Voit toki koittaa jollain muilla öljyillä ensin.
13.9.2016 12:31
Juuh... mulla ei pyöri kampiakseli hyvin :/ ja tuo oikeapuoli on vähä väljä (ei varmaa näy kuvassa) ja on yritetty lyödä kammen päihi. Voisko alkaa pyörii paremmin ku ajaa vähä aikaa?
ja mistä sais staattorin aluslevyn pultteja en ainakaa ihte löytäny suomesta pikasella googletuksella :/
https://db.tt/X7IiYSli siin o kuva tuos kammesta.
13.9.2016 16:35
Staattorin pultit on m4 uppokantapultteja, löytyy autotarvikeliikkeistä ja viimeistään pulttikaupasta. Asensitko laakerit lohkoihin vai ensin kampiakseliin ja sitten paketti lohkoihin? Tuskin lähtee käyntiin jos ei kunnolla pyöri. Kampiakselin tulisi olla keskitetty.
15.9.2016 13:39
Malagutisti kirjoitti:Staattorin pultit on m4 uppokantapultteja, löytyy autotarvikeliikkeistä ja viimeistään pulttikaupasta. Asensitko laakerit lohkoihin vai ensin kampiakseliin ja sitten paketti lohkoihin? Tuskin lähtee käyntiin jos ei kunnolla pyöri. Kampiakselin tulisi olla keskitetty.
Asensin laakerit ensiksi lohkoihin
19.9.2016 9:53
Niin ne kuuluukin asentaa. Mutterit kampuran päihin ja koputtelua.
20.9.2016 19:00
joo no menin jo ja laitoin kiinni moottorin mut nyt on semmonen juttu et ei tahdo pysyä käynnissä ja ei antanu kuin max. 7000 kierrosta ja meni nyt sen 45 laiskasti vaikka ennen menny hyvin 65 :/... alkaa vähäsen jo tympiä tää remppailu
ja joo säädin kyllä kaasaria eikä auttanu. voiko olla sillein ku alkukäyrän ja paisarin välissä on pikkunen rako josta tulee jonkunverran savua, vaikuttaisko se mitenkään? Ja pätkii aivan helvetisti...
22.9.2016 11:25
Ei se kunnolla pyörikään kun laakerit on kanissa.
22.9.2016 19:15
Pystynkö mitenkään saamaan selville am6 moottorin valmistusvuotta/vuosimallia?
12.10.2016 16:13
Ei taho reiju lähteen sylinterin vaiho jälkee käyntii. Kone siis lämpänny edellisellä omistajalla ja tilalle vaihettu step two sylinterisarja. Kipinää saa ja ainettakii pitäs tulla. Mainittakoon että Konetta kasatessa unohin virittää käynnistyspolkime ja näi olle rattaat huuti ku yritti käyntii työntää. Löysäsin sen kiksin pultin ja väänsin polkime tappii asti ja polin tulee suhteellise vihasesti ylös polkasu jälkee. Onko siis tällä kiksillä mitää vaikutusta käynnistysongelmaa(ei lähde työntämälläkää) jos ei ni missä vika?
24.10.2016 22:23
Mikähän voisi olla vikana Yamahassa(DT 50 vm.2010), kun käy kylmänä hyvin mutta muutaman sata metriä ku on ajanu niin ei enää ota kierroksia ja savuttaa ihan törkeesti. Tyhjäkäynnillä käy suht normaalisti ja käynnissä pysyy mutta rundii ei ota. Ja kulkee noin 10-15 km/h. Alkaa oleen neuvot vähissä kun vähän kaikkea on kokeiltu:
- kaasari putsattu
- ilmanputsari putsattu
-tulppa vaihdettu
- kannen tiivisteet vaihdettu
- bensahana ja tuorevoitelun toimivuus tarkistettu
Ja vika tuli aivan yllättäen liikennevaloista kiihyttäessä. Vika kenties sytytyspuolella??
25.10.2016 12:11
Savuttaminen viittaa vahvasti siihen, että kytkimen puoleinen kampuran stefa on levinnyt. Repii sieltä ilmaa ja vaihteistoöljyä ja koittaa polttaa niitä (-> ei toimi).
Tottakai vika voi olla myös sytytyksessä, eli tulpalta takaisinpäin osia vaihtelemaan. Siis tulppa, hattu, johto jne. Toisella CDI:llä ja staattorilla kokeilemaan sit jossei toimi vieläkään.
25.10.2016 17:36
Kiitti nopeesta vastauksesta!!
Täytyy kattoo ja kokeilla mikähän auttais.
30.10.2016 23:26
Mikä saattas olla kun AM6 tiputtaa vaihteistoöljyä? Vaihdoin eka ölypumpun akselin o-renkaan joka oli paskana, ei auttanut. Sitten pesin huohotinletkun kunnolla kun oli tukossa. Tämän jälkeen ei tiputtanut niin paljoa.
Kytkinkopantiiviste vaihdettu sekä vesipumpuntiivistekin. Vuotaa siis kytkinkopan puolelta.
10.11.2016 8:23
Eli mitenkä saatiin tuorevoitelu pois käytöstä väliaikaisesti, eli ei tarvinnut pumppua alkaa irrotteleen. Oliko vaan että kaasarille menevä öljyletku laitetaan takaisin öljytankkiin, jolloin se kiertää kehää öljypumpun kautta takaisin öljysäiliöön?
10.11.2016 8:55
Vaikka noin, tai sitten vaan öljyä täynnä oleva letku pumpun nippojen väliin jos haluaa säiliön tyhjäksi