Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
26.3.2014 17:59
Ledinauha kirjoitti:peevee55 kirjoitti:Airsal, Motoforce, Stage6... muita hyviä? Mikä hintalaatu suhteeltaan paras?
Airsal erittäin hyvä setti hintaisekseen. 70cc sarjaa saa noin 115 - 130€ hintaluokkaan ja 50cc ehkäpä vielä halvemmalla. 50cc aika lailla vakiopytyn oloinen, ehkä ihan vähän tehokkaampi. 70cc erittäin vääntävä verrattuna vakiopyttyyn, mutta ottaa silti myös hyvin jenkaa. Alumiininen pytty ja Nicasil-pinnoite.
Hinta arvio tais mennä vähä alakanttiin mutta taidan ostaa tuon
https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/5445
26.3.2014 19:29
Halvin minkä löysin oli 113€, että ei se nyt ihan alakanttiin mennyt. Tyhmä se on joka suomesta tilaa kun ulkomailta tilatessa saa samalla hinnalla vielä kasan muita osia sen sylkkäsarjan lisäksi.
26.3.2014 20:56
Tosiaan Hopotinhan sen jo mainitsikin. Hinnat olivat ulkomailta, ei ollut aikaa etsiä linkkejä. Mutta nyt on:
50cc Airsal - RRD-Preparation50cc Airsal - Opvoeren70cc Airsal - RRD-Preparation70cc Airsal - OpvoerenJa onhan noita varmaan tuhat muuta, kaikki tuossa 100 - 150€ hintaluokassa.
26.3.2014 23:32
Noissa kaikissa on jotain hyvin pieniä eroja/parannuksia toisiinsa nähden, koska airsali päivittelee mallistoaan ahkerasti. Kahessa noista on eroja boorissa, eli kuutioissa ja tossa kalleimmassa on uusi laadukkaampi mäntä. En ihan täyttä selkoo saa noista, ehkä mulla on ymmärryksessä vikaa tai sitten tuo englanti mitä nuo käyttää on vähän tai enemmän tökeröä ja hankalasti tulkittavaa.
26.3.2014 23:49
Taitaa olla ihan jotain kääntäjäenglantia tuo sivu, pitäisi kyllä ihan luotettava paikka ilmeisesti olla? Tosiaan tuo yksi noista on 39,9mm porauksella ja kaksi muuta 40,3mm. Noissa kahdessa ei eroa ole muuta kuin mäntä (kalliimmassa laadukkaampi tai jotenkin muuten parempi), mutta tuo 39,9mm porauksellisen palotila/kansi on ainakin erilainen verrattuna näihin kahteen muuhun. Itse sanoisin että tuo 39,9mm on joku vanhempi malli. Mitään noista ei tuolla näytä olevan varastossa joten kannattaa selata myös muita kauppoja jos löytyisi sopivaan hintaan ja olisi saatavilla heti; toimitusajat voivat venyä joskus kuukausilla ellei tuotetta ole suoraan varastossa.
27.3.2014 16:29
Käytin mopon öljysäiliötä irti siitä ylä kauutta nostamalla. niin että se kävi irti siitä mihin se tulee pohjasta kiinni. Käytin myös kaasarin irti kun puhistin sen eli käytin myös kaasarista öljyletkun irti niin pitääkö ilmata koko tuorevoitelu systeemi nyt?? kyseessä derbi senda xrace sm
28.3.2014 21:26
http://prntscr.com/34x08cOnko normaalia että jos kyseisen ruuvin avaa niin sieltä pulppuaa ulos jotain öljybensaseosta tjsp.?
Ongelmana oli siis että moposta oli tehot hävinneet ja 3dl kun jakso sitä sieltä valuttaa niin toimii taas moiteetta.
28.3.2014 22:34
Son vaihteistoöljyn määrän tarkistusruuvi. Joko joku idiootti on tunkenut loodan täyteen öljyä tai sulla on tiivisteitä rikki ja sinne valuu pensaa tai öljyä sekaan. Eli ideana on siis että ton ruuvin kohdalle pitäis öljytaso saada öljyjä vaihdettaessa. Vaihda öljyt oikein ja kato ajan mittaan lisääntyykö määrä, sit diagnoosia tekemään.
28.3.2014 22:57
Retroilija kirjoitti:Son vaihteistoöljyn määrän tarkistusruuvi. Joko joku idiootti on tunkenut loodan täyteen öljyä tai sulla on tiivisteitä rikki ja sinne valuu pensaa tai öljyä sekaan. Eli ideana on siis että ton ruuvin kohdalle pitäis öljytaso saada öljyjä vaihdettaessa. Vaihda öljyt oikein ja kato ajan mittaan lisääntyykö määrä, sit diagnoosia tekemään.
Ongelmia tosiaakin ollut just ton kanssa että sinne kerääntyy öljyä. Vajaa vuosi sitten huollossa tehty sama tyhjennysoperaatio. Molemmilla kerroilla ollut syynä tehojen ja vedon häviimiseen.
28.3.2014 23:13
Sulla on nyt koneessa kyllä joku isompi ongelma. Ei ole ihan normaalia että "öljyä" syntyy tyhjästä. Tarkista ettei jäähdytysnesteet vuoda esimerkiksi vesipumpun kautta öljyjen sekaan. Minkälaista öljyä sieltä tuli?
28.3.2014 23:24
Mustaa, näyttää kun ois vanhaa öljyä
28.3.2014 23:34
Yleensä jos jäähynesteet sekoittuvat öljyihin tuloksena on harmaata puuroa. Mustat öljyt ovat vielä ihan normaalia mutta tarkista silti ettei jäähdytysnesteitä ole kadonnut. Bensan ainoa mahdollinen tie öljytilaan lienee kampiakselin kytkinpuolen stefa, yleensä homma toimii tosin niin päin että öljyt vuotavat kampikammioon.
28.3.2014 23:38
Voiko olla mahollista että öljysäiliöstä vuotaa/menee liikaa tonne öljyä?
29.3.2014 0:17
Jos tarkoitat tuorevoitelusäiliötä niin ei pitäisi olla mahdollista. Tuorevoitelusäiliössä pitäisi olla pelkästään 2-tahti öljyä joka voitelee kampiakselin laakerit sekä männän/sylinterin polttoaineseoksen mukana.
Vaihteiston puolelta pitäisi löytyä ainostaan vaihteistoöljyä, joka taas voitelee kytkimen, vaihteiston ja muun alakerran. Tuo mainitsemasi ruuvi on muuten öljyn minimimäärä, eli mopon ollessa suorassa (esim. seinää vasten) sieltä pitäisikin valua öljyä.
Voi toki olla että ovat esimerkiksi huollossa laittaneet pari desiä yli tuon määrän öljyä koneeseen. Aika yleistä että näihin AM6-koneisiin laitetaan se 8,5dl öljyä vaikka tarkka määrä olisi 8,2dl. Ylimääräisen öljyn pitäisi toki tulla pois ylivuotoletkunkin kautta.