Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Minarelli AM6

3.6.2013 19:04

Vetarin molempiin päihin, kytkinakseliin ei tuu kumpaankaan päähän. vaihdepolkimen akselille molempiin päihin ja sitte vielä vaiherummun päälle yks.

Re: Minarelli AM6

4.6.2013 1:49

Onko ihan normaalia, että helteillä ajellessa, kurittomalla putkella (kaasarin säädöt; ok), täyskaasulla ajaessa lohkon oikea puoli tulee melko kuumaksi, paisari toki tosi kuuma.. Jäähdytysnestettä (akkuvettä) laitoin lisää ajon jälkeen. Ei ne jäähdytysnesteet siis sen ajon aikana mihinkään kadonnut, vaan pidemmällä ajalla.

Ja kertoisitteko ylikuumentumisen merkkejä? Kone toimi ihan normaalisti tosin.. :eek:

Re: Minarelli AM6

4.6.2013 12:04

No itellä ainakin kun kone rupee käymään tarpeeks kuumana niin on vaikeempi saaha käyntii eikä taho pysyy tyhjäkäynnillä.

Re: Minarelli AM6

4.6.2013 12:33

Voiko ensiörattaan mutterin löystyminen aiheuttaa sen että mopo tärisee aivan saatanasti kun ei millään jaksais uskoa että siellä 2tkm ajetut kampuranlaakerit olis vituillaan.

Re: Minarelli AM6

4.6.2013 13:43

Kasauksessa tasapainotitko tasapainoakselin eli rattaissa olevat kolot kohdakkain?

Re: Minarelli AM6

4.6.2013 20:27

Ootko tarkistanut, että koneen kiinnityspultit on kunnolla kiinni?

Re: Minarelli AM6

5.6.2013 16:30

Kertokaas joku viisaampi että tarviiko pyttyä porauttaa männänvaihdon yhteydessä jos männän vaihtaa vaan väljistymisen takia, ei siis ole leiponut tai mitään

Re: Minarelli AM6

5.6.2013 18:30

Mites tämä on mahdollista? Kiristin varovasti tuota kun öljyjä vaihtelin. Ja lohkoa oli myös syönyt hieman. Prikka tuolla oli välissä.
E:Saisko tuosta vielä pitävän? Ei oikein innostaisi ottaa konetta irti ja viedä se jonnekkin missä tehtäis uudet kierteet. :paha:
Kuva

Re: Minarelli AM6

6.6.2013 1:17

Koitas vaan heittää pidempi M8 pultti kupariprikan kanssa siihen tilalle.

Re: Minarelli AM6

6.6.2013 1:31

Mikä voisi olla detsissä? vuosimallia -06, koneremontti tehty, uusi vaiheisto ostettu (09 rieju) kun kone oli hajottanut sen. Aluksi vaihteet toimi normaalisti ja kone pyöri, nyt kone on jumissa, ei löydä vapaata ollenkaan, missä vika voisi olla? yamahassa ja riejun lohkoissahan ei pitäisi olla mitään erinlaisuutta kun samalla koneellahan ne on?

Re: Minarelli AM6

6.6.2013 2:32

jawa123 kirjoitti:Kertokaas joku viisaampi että tarviiko pyttyä porauttaa männänvaihdon yhteydessä jos männän vaihtaa vaan väljistymisen takia, ei siis ole leiponut tai mitään


Ei välttämättä, voi mennä uudella männällä, ja sylinterin hoonauksella. Mutta VARMEMMALLA pääsee jos ostat seuraavan ylikoon männän ja menet uuden männän ja sylinterin kanssa koneistamolle, nii koneistaja poraa sylinterin juuri sopivaksi tälle uudelle männälle ja hoonaa sen, ei kovin kallis toimenpide (itsellä paikallisella koneistajalla maksoi n.30e

Re: Minarelli AM6

6.6.2013 2:41

noniin elikkäs mietin että laitanko tätä viestiä tänne vai pro virittämisen puolelle ja ei tämä nyt mitään pro virittämistä loppujen lopuksi ole ollenkaan :D mutta kummiskin. Ollaan hakemassa kaikkia tehoja irti tän hetkisestä setistä. Elikkäs mopona on vm 2003 aprilia rx ja vireinä toimii tpr 80cc, 24mm pwk, malossin läpät, turbokitin se perus paska malli, ja väleinä on 11-56 en ole takarattaasta varma mutta joku tuonne päin se on :D en ole kerenny lähemmin tarkastella vielä, niin ja ilmanputsarina tietenki varma luotettava pipercrossi :D tällä hetkellä kytkin luistaa aika mukavasti mutta se tullaan laittamaan kuntoon nyt lähiaikoina ja putki menee luultavasti vaihtoon kun vain jostain löytäisi hyvän putken tuohon :D mutta niin elikkä millä tästä vielä saisi enemmän tehoja irti? Kannattaako lohkoja alkaa viilaamaan tai jotain muuta? Tällä hetkellä meni omaan gps 96kmh ja kaveriin gepsiin tasan 100kmh eli vähän vajaa sata menee about :D kyllä tavoitteena olisi saada menemään 115-120kmh :D sen verran että nelari kevarit jää :D

Re: Minarelli AM6

6.6.2013 2:51

Reilusti pidemmät välit ainakin kannattaa laittaa :lol:

Re: Minarelli AM6

6.6.2013 11:58

Kyllähän ajossa saa se moottorin oikean puolinen lohko tulla melko kuumaksi? Kun koittaa siitä takajarrupolkimen kohtaa

Re: Minarelli AM6

6.6.2013 15:31

juu välejä on tarkoitus pidentää 13-15 eturattaallaa koittaa millä menisi parhaiten :P muita vinkkejä?