Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tehoputket

4.6.2015 18:18

Elikkäs Airsal 80cc Racing pytylle sais ehotella putkia.
pytty tullaan todennäköisesti ajan myötä viilaamaan aika loppuun ja mahdollisesti kantta laskemaan.. olisiko mitään perää lähteä ostamaa esim. vocaa, proracea, malossin supermotoa, brk racingia, racinglinea ja alaalla linkissä näkyvä athenan 80cc putkikin tuli vastaan josta netistä ei juuri mitään tietoa löytynyt?
http://www.altecracing.com/mecaboite/echappement/pots-d-echappement/pot-athena-racing-80-evolution.html#modes_livraisons

Re: Tehoputket

9.6.2015 22:00

Onko tehoputkissa ominaisuus äänenä eäpätys eikä sellanen tasanen pörinä niinku vakioputkessa?
Ylämäkeen ku ajaa nii sillo tuntuis olevan suht tasanen ääni mut sit tasasella ku aja nii kauhea räpätys ku melkein pintakaasulla joutuu ajelemaan 45km/h

Re: Tehoputket

9.6.2015 22:18

Joo elikkä derbi x-tremessä (vm 2014) on nyt kiinni enoxin tehari. Millasia välejä ja suutinta ootte ite laittanu tai suosittelisitte? ;)

Re: Tehoputket

28.6.2015 23:13

tonza85 kirjoitti:Onko tehoputkissa ominaisuus äänenä eäpätys eikä sellanen tasanen pörinä niinku vakioputkessa?
Ylämäkeen ku ajaa nii sillo tuntuis olevan suht tasanen ääni mut sit tasasella ku aja nii kauhea räpätys ku melkein pintakaasulla joutuu ajelemaan 45km/h


Tottakai se kilisee ko se on ohutta peltiä :DD
Vakioputki on semmosta paksua rautaa.

Re: Tehoputket

31.7.2015 18:07

Joo mullekki sais ehotella putkia tolle airsalin 80cc racingille

Re: Tehoputket

7.8.2015 10:55

Mitkä välipillit olisi sopivia leovince x fight paisariin

Re: Tehoputket

10.8.2015 20:56

Tommonne ongelma tuli ku vaihoin enoxin teharin apikkaan, niin alko änkästä valumaan öljyä tai jotakin mustaa juttua. Onko muilla tapahtunu tälleen ja mistä johtuu ? :|

Re: Tehoputket

11.8.2015 17:13

Kakstahdin ominaisuus. Kannattaa öljypumpun säädöt kuitenki tarkistaa, tai laskee seokset oikein, riippuen käyttääkö tuorevoitelua vai seosvoitelua, väkisin sieltä vähän tulee.

Re: Tehoputket

11.8.2015 19:29

Oikein säädettynä ei ruiki yhtään öljyä, joko liian rikkaalla tai saa liikaa ölyä.

Re: Tehoputket

12.8.2015 17:53

En oo vielä nähny sitte yhtäkään oikein säädettyä kakstahtimopoa. Kammioäänenvaimennin kyllä taitaa vähentää sitä ruikkimista.

Re: Tehoputket

12.8.2015 18:23

Iteltä löytyy 2kpl, ei tipan tippaa öljyä.

Re: Tehoputket

12.8.2015 23:34

Öljyn sylkeminen on kaikilta osin täysin tervettä ja suotavaa kaksitahtimoottorin toimintaa.

Mulla on aika hyvä perstuntuma kaasarin säädössä, ja oma Derbi sylkee reippaasti öljyä vaikka on se Airsalin suosittelema 3% tankissa ja normi säädöissä (tosin osakaasu ehkä normaalia vähän rikkaammalla, koska koulumatka-ajo). Kammiovaimennin tosin polttaa öljyn pois, mutta normaali vapariänkkä sylkee aina öljyä ja sitä voi aivan hyvällä omallatunnolla pyyhkiä siitä pois.

Tuo 2-tahdin "oikein" säätäminen on hyvin suhteellinen käsite. Esimerkiksi 2t-enska säädetään kilpa-ajoon rikkaammalle, koska jäähdytysviima pienenee ja kone toimii kovemmilla kierroksilla. Katuajossa taas seoksia laihennetaan jolloin saadaan turha röpeltäminen ja koneen "hukkuminen" pois. Ensin rikkaalle, ja siitä alhaalta ylöspäin laihentamalla, kunnes kone vetää kaikilta kierrosalueilta kaikilla kaasun avaumilla tasaisesti. Tämänkin jälkeen öljyä tulee, eikä se haittaa mitään.

Re: Tehoputket

12.8.2015 23:44

tientuk3 kirjoitti:Öljyn sylkeminen on kaikilta osin täysin tervettä ja suotavaa kaksitahtimoottorin toimintaa.

Mulla on aika hyvä perstuntuma kaasarin säädössä, ja oma Derbi sylkee reippaasti öljyä vaikka on se Airsalin suosittelema 3% tankissa ja normi säädöissä (tosin osakaasu ehkä normaalia vähän rikkaammalla, koska koulumatka-ajo). Kammiovaimennin tosin polttaa öljyn pois, mutta normaali vapariänkkä sylkee aina öljyä ja sitä voi aivan hyvällä omallatunnolla pyyhkiä siitä pois.

Tuo 2-tahdin "oikein" säätäminen on hyvin suhteellinen käsite. Esimerkiksi 2t-enska säädetään kilpa-ajoon rikkaammalle, koska jäähdytysviima pienenee ja kone toimii kovemmilla kierroksilla. Katuajossa taas seoksia laihennetaan jolloin saadaan turha röpeltäminen ja koneen "hukkuminen" pois. Ensin rikkaalle, ja siitä alhaalta ylöspäin laihentamalla, kunnes kone vetää kaikilta kierrosalueilta kaikilla kaasun avaumilla tasaisesti. Tämänkin jälkeen öljyä tulee, eikä se haittaa mitään.


Tästä voin olla täysin erimieltä.

Jos sitä öljyä sieltä tulee sillee kunnolla että joutuu pyyhkiin se ei polta sitä ja se on ns. ylimäärästä öljyä.
Joka taas tarkottaa että se saa sitä liikaa eli on joko liian rikkaalla tai öljyä on liikaa.

Ite oon aina ajanu 2% seoksilla eikä koskaan mitään ongelmaa ole ollut, kuulostaa varsin isolle tuo 3% riippuu seki tietenki millä öljyllä ajaa.
Itte käytän Castrol power 1 racingkiä.

Re: Tehoputket

13.8.2015 7:38

itsellä on derbi aina heittäny oljyyä änkästä yli 50cc tekniikalla ja sillon ollut nicasil pytty eli sillä 3%seoksilla muuten alkaa tulla mäntään pientänaarmua .
mutta esim nyt on derbin tekniikkana kuritonputki,rajoittamaton cdi,21mm dellu ja änkkänä on leovince nii ei ole kertaakaan tullu öljyä änkästä vaikka olisi ollut 4%seokset kerran vähä lipsahti mutta normaalisiti 2,5% seos.

Re: Tehoputket

13.8.2015 11:37

Jos käyttää kunnon öljyä nii ei sinne mittää naarmuja tule.
Itte ajoin hondan 85cr:llä 2% seoksilla ei mitään jälkeä.