7.6.2010 16:35
7.6.2010 18:12
7.6.2010 19:02
7.6.2010 22:05
jt-87 kirjoitti:tulee takahuuhteluiden kautta "ylimääräistä" seosta, joka ei olekkaan peräisin kampikammiosta...
jt-87 kirjoitti:Tällöin kampikammiolle saadaan yksiselitteinen(mikäpä 2-t:ssä olisi yksiselitteistä) tilavuus, jolla se toimii parhaiten tietyllä kierrosluvulla
tanteri kirjoitti:Jos mulla on kaksi identtistä pyttyä jossa toisessa on suuremmat huuhtelut kuin siinä toisessa, niin mun pitäis maalaisjärjen mukaan (oli sitten tyhmä tai viisas järki) pystyä saamaan sama virtauskapasiteetti pienemmän huuhtelun omaavasta pytystä lisäämällä painetta? tässä tapauksessa siis pienentämällä kampikammion tilavuutta mahdollisesti.
8.6.2010 1:09
8.6.2010 18:43
Betaversio kirjoitti:Tavallaan muutes "kaksonen" sellyn sylinteriin verrattuna, käytössä on sama läppäventtiili hieman syvemmälle asennettuna (mäntään on venttiililtä noin 7mm lähimmästä kohdasta), asennettuna likimain samaan paikkaan. Porausta on tosin viitisen milliä vähemmän.
8.6.2010 22:48
Tanteri kirjoitti:periaatteessa 5mm putkesta tulee sama määrä vettä läpi ellei enemmän kun 10mm putkesta lorottelemalla?
Mutupointti on se, että periaatteessa pienemmällä kampikammiontilavuudella pitäis saada kompensoitua huuhtelujen pienuutta suurempiin nähden, niin että sama määrä tavaraa liikkuu läpi?
Tyrmätkää jos kauheen vituralleen meni.
8.6.2010 22:56
Betaversio kirjoitti:http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/518007/cat/23873
Keskeneräinen.
8.6.2010 22:58
8.6.2010 23:38
Tanteri kirjoitti:No juu.. ei se maalaisjärjellä ajattelu näemmä vastaa todellisuutta alkuunkaan.
11.6.2010 19:46
11.6.2010 21:49
Veli-Vihannes kirjoitti:Keksimpä (tyhmän) kysymyksen: jos pakoputken eristämisellä saa tehoaluetta hilattua ylöspäin, niin muuttuuko pakoputken toiminta teoriassa, jos verrataan mattamustaa pakoputkea peilikiiltävään kaksoisolentoonsa? Eli lämpösäteily kiiltävästä putkesta poispäin on heikompaa, jolloin..
12.6.2010 14:52
12.6.2010 22:31
13.6.2010 12:37