Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
17.4.2021 17:43
Nyt tarvis apua tieto ja taito loppuu.
Elikkä kyseessä ois derbi senda x race 04. Mopo lähtee käyntii 98 suutimella, mutta pysyy juuri ja juuri kännissä tyhjäkäyntiä ja saattaa sammua silloinkin ja jos antaa kaasua yhtään sammuu. Savuttaa ja pätkii myls tosi paljon. No kokeilin pienentää suurinta nii nyt ei enää lähde ollenkaan käyntii ja aikasemmin sain hetkeksi käyntii mutta sama jatku vaikka laitoin 92 suuttimen. Yhtään pienemmällä suutimella ei saa käyntiin enää ja suuremmalla saa mutta oireilua en saa pois. Mopo myös paukuttaa putkeen välillä.Tekniikkana 73cc airsal ja 19mm phbg ja enox. Olen yrittänyt vaikka ja mitä mutta tietoa ja taito loppuu.
17.4.2021 21:55
Onko tuo paketti joskus toiminut ihan moiteettomasti vai onko nyt kyseessä vain se että oikeat säädöt eivät ota löytyäkseen? Tietopankin artikkelista löytyy vinkkejä sopivien seosten hakuun:
http://www.motot.net/wiki/2t_kaasuttime ... C3%A4minen
18.4.2021 12:06
Vauhtiviivatarra kirjoitti:Onko tuo paketti joskus toiminut ihan moiteettomasti vai onko nyt kyseessä vain se että oikeat säädöt eivät ota löytyäkseen? Tietopankin artikkelista löytyy vinkkejä sopivien seosten hakuun:
http://www.motot.net/wiki/2t_kaasuttime ... C3%A4minen
Ajoin hetken aikaa ensiajoja kun sain käyntii silloin kövi liian rikkaalla mutta aloin pienentää suutinta ja toimitamme paremmin, mutta sitten mulla oli pääsuutin ollu liian löysällä ja se oli tippunut. No laitoin sen takaisin kiini ja nyt oli pitänyt uusia staatorikin kun se ei antanut kipinää, mutta nuttaas tulee kipinää.
18.4.2021 12:08
Vika ei ole siis selvinnyt vika mikö on tässä derbissä
18.4.2021 23:01
Mihin asentoon olet säätänyt seosruuvin?
19.4.2021 13:14
Nonii updatea dööbii se lähtee hyvin käyntii kiertää hyvin tuntuisi olevan säädöissä mutta sitten sammuu kuin tyhjään. Sitten hetken odottaa pari minuuttia ja löhtee uudestaa ilman mitää ongelmia ja käy hetken ja sammuu.
19.4.2021 18:30
Ei oo detsin booaus loppunut. Oon nyt puhdistanut ja öljynnyt ilmanputsarin, lämpimällä koneella säätänyt kaasaria ja isompaa suutinta kokeillut eikä mikään auta. Varmaan pitää katsoa että onko imuvuoto, mutta eikös sen oire ole se että kierrokset leijaa? Sitä se mopo ei nimittäin tee. Tulpankin muuten tarkistin ja sekin oli kunnossa. Onko kellään ideaa?
19.4.2021 20:59
Mitä siellä kaasarissa aikaisemmin oli? Jos tankkiin on syystä tai toisesta päätynyt jotain murusia, niin kyllähän ne sieltä kaasariin kulkeutuvat uudemman kerran jos ei tankkia putsata. Onko bensaletkussa suodatin ja voisiko se olla tukossa?
Ferree45, luitko tuon linkkaamani artikkelin?
20.4.2021 1:22
Tuleehan hanasta kunnolla bensaa? Jossei virtaa kunnolla, ni toimii sen verran ku kohokammiossa on tavaraa ja sit sammuu. Hetken oottelu, ni pienelläki lirutuksella täyttyy kohokammio ja sama homma?
20.4.2021 20:30
Kyselen tässä uudestaa ku ei oo ongelman syytä vielä löytyny. Eli mopon tehopiikki siirtyi joskus ennen talvea todella korkealle, ja loppuu melkein heti (piikki alkaa jossain 9000rpm+ ja loppuu melkein heti). Ennen piikki tuli jo jossain 6000-7000rpm kohdilla ja kesti paljon kauemmin, jonka takia mopo otti myös huippuja paljon paremmin. Ongelma ilmeni joskus abouttirallaa niihin aikoihin kun vaihdoin suutinta, jonka takia säätelin sitä lisää ja kokeilin 105, 110, ja 115 suuttimilla ilman eroa. Kaasari on putsattu, joten mistä ongelmaa voisi alkaa etsimään? Mopo on 2017 vuoden Drac Supermoto (Rieju MRT Europa) jossa tekniikkana tyhjennetty vakioputki, kuristamaton ilmanputsari, joilla huippuja on testattu, ja malossin hiilikuituläpät ja kuristamaton ja viilattu imukaula millä en ole vielä ajanut. Mopo huiputti 11-58 väleillä ennen vikaa noin 70kmh, mutta kun vika alkoi huiput laskivat sinne 60kmh kohdille. Isommalla eturattaalla mopo huiputtaa silti samanverran.
21.4.2021 8:35
Eli tossa eilen vaihoin detsiin hyvin viilatun 50cc ja sen jälkeen mopo ei ottanut kierroksia kunnolla ja meinasi tukehtua kaasuun. Mopo alkoi myös ampumaan painetta pakoputkesta ja savuttamaan valkoista savua. Ei voinut ajaa kuin vain suunilleen kävelyvauhtia jos sitäkään. Huomasin myös semmoisen että sylinterin kannen tiiviste vuotaa savua siitä etuosasta ja kaasari vuotaa bensaa kohokammiosta mutta en tiiä onko noi viat noista johtuvia? Mopo toimi aijemmin samalla kaasarilla vaikka vuotikin bensaa. Ja seosruuvin pyörittäminen ei muistaakseni vaikuttanut mitenkään.
E: vaihoin kaasarin pienempään joka ei vuoda bensaa. Huomasin myös että se savu saatokin tulla alkukäyrästä koska se holkki on vähän pien joten osa savusta tulee putken ja holkin välistä. Kokeilin myös pienempää vaihtaa suutinta 100->88 ja sillä ei ollut mitään vaikutusta.
22.4.2021 9:16
Se on se vuotava kansipahvi. Valkonen tai harmahtava paksu savu mikä haisee makeelle, on palavaa jäähynestettä. Ja siittä johtuu tukkosuus ja huono toiminta.
22.4.2021 12:01
Mulla siis on kannessa semmoset silikooni tiivisteet ja ne on hyvässä kunnossa. Kansi on vakiopytystä ja sitten tää uus sylinteri on tarvikepytty. Pystyykö niitä käyttämään yhdessä jos sen takia vuotaisi?
23.4.2021 0:45
Kansipahvi on vaan siis yks nimi kannentiivisteelle, rakkaalla lapsella on monta nimee. Jos ne tiivisteet ei ollu uudet, ni koittasin uusilla tiivisteillä ja tarkistaisin pytyn ja kannen tasopinnat. Jos on kiero, ni ei oo tiivis.
23.4.2021 15:43
Laitoin vakiopytyn takasin kiinni ja samalla vaihoin sen tiivisteen joka menee sylinterin alle ja ainankin vakiooytyllä toimii. Käyn jokupäivä hakemassa uudrt tiivisteet ja koitan uusiksi viilatulla pytyllä.