Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

11.3.2014 0:53

Jos imuääniä ei kuulu niin kyseessä on imuvuoto, jos kuuluu niin kaasuvaijeri hirttää.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

11.3.2014 0:57

Alkoiko yhtäkkiä tehdä tuota vai onko aina ollut sama ongelma? Todennäköisesti johtuu vaijerista tai kaasarin säädöistä / imuvuodosta. Eli kone saa enemmän ilmaa kuin sen pitäisi saada, onko imukaulassa halkeamia? Kaasarin tiivisteet, imukaula, läppärunko ja magneeton puolen stefa nyt ainakin on yleisiä paikkoja imuvuodolle.

E: Hidas :paha:

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

13.3.2014 21:59

säilyykö nuo uudet laakerit ehjänä, jos otan ne pois toisista lohkoista, naputtamalla sisäkehään? ainakin miulle on sanottu, et hajoaa, mut onko kukaan 100% varmuudella todennut, että kestääkö ehjänä?

joudun ottamaan sen takia toisista lohkoista ne laakerit pois, koska huomasin niiden olevan huonossa kunnossa, eikä vaihteisto toimi sen takia (mm. toisessa lohkossa halkeama).

meinaan, noihin laakereihin meni jo päälle 30e, eikä huvittais ostaa uusia uudestaan.

ja onks noista FAGin laakereista tullut minkälaista palautetta? itse ostin alunperin FAGin 6204 Tn9/C3 petilaakerit tohon koneeseen, mutta huomasin niiden olevan rikkinäiset, kun otin pakkauksesta. :eek: tietenkin palautin takaisin kauppaan ja sain rahat takaisin. tilalle tuli KOYOn 6204 C3 laakerit (vahvistamattomat).

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

13.3.2014 23:48

Ei tee hyvää hakata sisäkehää, vetää laakerin väljäksi heti. Voi toki kestää jos on laadukkaat laakerit. Lohkon lämmittäminen ja kylmäsprayn käyttö lienee erittäin suositeltavaa.

Mulla FAGin laakerit takapyörässä, on nyt kestänyt paremmin kuin entiset Koyot. Joka merkillä varmaan maanantaikappaleita, mutta esim. SKF on tunnettu hyvästä laadustaan.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

14.3.2014 16:00

no, kokeilen nyt alkuun irroittaa ne.. eipä siinä häviä mitään -- muutenkin käyttökelvottomia nuo toiset lohkot. :roll:

eli jos ei säily ehjänä, laitan tilaukseen uudet laakerit. venyy vaa kokoajan tää remontti.
laittaa kyl vituttamaan nää viivästykset. :x

nuo SKFn vastaavat vahvistetut petarit maksaa melkein 2 kertaa enemmän, mitä FAGin.. joten melkein jo sen takia kannattavampaa ostaa FAGin valmistamat. toki itselläni oli todella paska tuuri ton kanssa, et molemmat olivat maanantaikappaleita. :roll:

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

14.3.2014 20:20

Onko jollain antaa vinkkejä ensiörattaan ulosvetoon ? Tähän mennessä purku mennyt mallikkaasti , mutta ensiöratas ei lähde sitten millään irti. On lämmitetty ja vedetty ulosvetäjät solmuun ja tehty vaikka mitä mutta ei lähde. :x Oisko jollain jotain vinkkiä antaa että saisi derbin taas kasaan ja myyntiin ? :)

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

24.3.2014 18:37

Missä hoonataan mopon sylintereitä tampereella? Kiitos jo valmiiksi!

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

25.3.2014 2:01

Käytännössä kaikki MP/mopohuoltoja suorittavat liikkeet voivat tehdä hoonauksen, hintaa kannattaa toki tiedustella etukäteen. Lisäksi koneistamoilla, metallipajoilla ja esimerkiksi ammattikoulujen metallipuolilla on mahdollisuus tuohon toimintaan. Moposport, EMC ja useat muut liikkeet tarjoavat palvelua myös postimyynnin kautta, eli lähettämällä heille sylinterin he poraavat/hoonaavat sen, valitsevat sopivan männän ja postittavat paketin takaisin tarvittavine oheishilppeineen. Rohkeasti siis kyselemään tai googlen kautta etsimään, hakusanoina vaikkapa sylinterin hoonaus Tampere.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

25.3.2014 8:20

Kiitos ;)

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

25.3.2014 12:55

Mitäs tarvis tehdä, että saisi koneen kunnolla käymään, kun ei tuon 2t-kaasuttimen säätäminen nyt onnistu millään.. Ryyppy päällä käy ihan suhteellisen hyvin, mutta kun ottaa pois niin sammuu käytännössä samantien. Antaa kaasua niin tulee kuuluisa "moooo" ja sammuu.

Suutin on sama millä mopo on käynyt ennenkin, niin ei luulisi siitä johtuvan, vai?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

25.3.2014 18:28

Minulla on am6 mopo ja on käynyt parikertaa näin että kannen tiiviste on hajonnut ja kampikammioon mennyt jäähdytysnesteet. Voiko johtua vesipumpusta? Se kyllä pyörii mutta pieniä jälkiä roottorissa. Termostaatissa lukee 70c. Pytty ja kansi ovat aivan uudet naraku merkkiset. Kantta hioin lasia vasten ennen toista tiivisteen hajoamista. Kenties valuvirhe ja o renkaat ei asetu kunnolla? Männässä huomasin naarmuja. Jos mitään ei ole tehtävissä niin ehdottaisitteko jotain parempaa pytty-kansi sarjaa. :itku:

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

25.3.2014 18:59

Ei ei ei, Naraku on niin täydellistä paskaa.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

25.3.2014 19:08

Airsal, Motoforce, Stage6... muita hyviä? Mikä hintalaatu suhteeltaan paras?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

26.3.2014 3:20

lli. kirjoitti:Suutin on sama millä mopo on käynyt ennenkin, niin ei luulisi siitä johtuvan, vai?
Voi johtua vaikkapa suuttimeen joutuneesta roskasta eli avaa ja putsaa kaasari jos et ole sitä jo tehnyt.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

26.3.2014 9:46

peevee55 kirjoitti:Airsal, Motoforce, Stage6... muita hyviä? Mikä hintalaatu suhteeltaan paras?


Airsal erittäin hyvä setti hintaisekseen. 70cc sarjaa saa noin 115 - 130€ hintaluokkaan ja 50cc ehkäpä vielä halvemmalla. 50cc aika lailla vakiopytyn oloinen, ehkä ihan vähän tehokkaampi. 70cc erittäin vääntävä verrattuna vakiopyttyyn, mutta ottaa silti myös hyvin jenkaa. Alumiininen pytty ja Nicasil-pinnoite.