Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
29.5.2013 0:23
Aivan sama oliko käynnissä vai sammuksissa vaihteita ei saanut kuin väkisin päälle
29.5.2013 6:55
Niin, mutta kokeilitko ajaa sillä? Ei niitten vaihteitten välttämättä kuulukkaan mennä paikoillaan päälle ja eihän mullakaan sillon menny edes käynnissä ollessa paikallaan vaihteet päälle, mutta ajossa meni. Sitten vaan säädin kytkimen ja nyt menee vaihteet niin hienosti sisään
29.5.2013 23:55
Ootko muistanu pistää vaihdeakselin päälle prikan, mulla ei vaihteet pelittäny ennenku tajusin kattoo sen räjäytyskaaviosta
29.5.2013 23:57
Tein konerempan, sain vaihteiston munkilla toimimaan ja ajoin sen 10km niin kolmosvaihde poksahti ja jouduin uuden rattaan hommaamaan. Vikana oli varmaankin ne prikat.. Nyt ollaan taas samassa tilanteessa että pitäs vaihteisto saada kasaan mutta ei nyt oikee millää mene. Onko vaihderummulla mitään väliä missä asennossa on kun laittaa lohkot kiinni? Aika monta yritystä oon kokeillu ja tuloksina on ovat nämä: Vaihteenvaihtaja ei liiku ollenkaa, liikkuu vain ykköselle mutta sekin on vapaa, jokainen vaihde on vapaa tai jotkut vaihteet antavat jonkulaista tuntoa vetoakselille mutta jotkut ovat vapaita. Kokeilut on kokeiltu lohkot kiinni. Eikö netissä ole yhtäkään kuvasarjaa / videota mistä näytettäisiin vaihteiston kasaus:D?
30.5.2013 10:17
Ootko ettiny youtubesta? Sieltä löytyy aina kaikkea jännää
30.5.2013 17:17
Mitenkäs ton kytkinvivun saa kunnolla paikoilleen, kun mulla tahtoo muutamien rämpyttelyjen jälkeen aina nousta pikkuhiljaa paikoiltaan poies. Onko siinä joku pikku jippo vai pitääkö rueta lohkoja aukomaan?
30.5.2013 18:06
Eikö mene vaan painamalla takas? Toinen vaihtoehto on avata kytkinkoppa ja laittaa se paikoilleen.
31.5.2013 12:20
Mitä se kytkinkopan avaus siihen muka vaikuttaa? Ota vaijeri irti siitä vivusta ja kääntele joka suuntaan reilusti ja samalla painat alaspäin. Kannattaa joku patentti laittaa mikä pitää sen vivun alhaalla.
1.6.2013 13:35
mikä kolo minarelli am6 koneessa pakoaukon alla lohkossa?
1.6.2013 13:36
Se on lohkojen auki kampeemista varten.
1.6.2013 15:36
kuuluuko siihen reikään mitään tulpaa? ja toinen kysymys mitä nuo 2 o renkaan tapaista tiivistettä ovat rms tiivistesarjassa? eli musta ja ruskea
https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/758
1.6.2013 21:42
kuuluuko sen kytkimen keskikohdan johon tulee painelevy olla ihan paikallaan ettei sitä pysty pyörittämään, kytkinkruunu kuiteskin pyörii. Samoin vetoakselia ei pysty pyörittämään, onko normaalia?
3.6.2013 0:14
Miten siirtäjät kuuluu tulla? Ne toisessa akselissa ovat ylimpään ja alimpaan ja toisen akselin yksinäinen siirtäjä keskimmäiseen vaihderummun loveen?
3.6.2013 14:31
juurikin niin
3.6.2013 18:14
tietääkö joku mihin kaikkiin akseleihin tulee minarellissa prikat ku oon löytäny nii ristiriitaista tietoa, eli mul on nyt vetoakselin ala ja yläpuolel ja kytkin akselin yläpuolel vaihderummun yläpuolel ja vaihdeakselin ylä ja alapuolella, oliko oikein?