Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

28.8.2012 1:03

Juuh selvä ja kiitokset informaatiosta ni nyt ei tarvi ruveta ton bensahanan kanssa pelleilemään! Sitä vielä pitää kysyä että onkos sillä nipan reiän koolla suurta merkitystä kun kuitenkin tota vakio kaasaria kattoo niin sen nipassa on melko pieni reikä , varmaan jotain 1,5mm luokkaa niin pitääkö olla sitä luokkaa vai voiko olla suht saman kokoinen tuon toisen nipan kanssa? Saattaa olla ehkä hiukan tyhmä kysymys, mutta mielummin teen kerralla toimivan systeemin kuin korjailen jälkikäteen tota. :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

28.8.2012 8:13

Suht saman kokonen. Ite laittaisin ehkä mielummin hiukka isomman, kun pienemmän.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

29.8.2012 17:49

J__L kirjoitti:Käypiköhän metran hm vanhanmallin detsistä uudempaan malliin? Onko noissa koneissa pytyissä mitään eroa?



Sylinteriä on tehty tietääkseni kahta versiota, 113 ja 114(vaiko 112, viisaammat korjatkaa!) mallista. Noista 113 oli tietääkseni hieman tehokkaampi. Muuten kone on pysynyt samana.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

29.8.2012 17:55

Onko kaikilla, jotka ovat ostaneet Stage6 pinnotetun sylinterisarjan derbiin (uudemmalla koneella) tullut sen sylinterisarjan mukana ATHENAN YKSI renkainen mäntä. Myös helmat vähän vakiomäntää pidemmät. Muutenhan toi setti vastaa aika lailla vakiosettiä.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

29.8.2012 18:11

Ite muistelisin että 112 ja 113, joista 112/"vanhanmallinen" tehokkaampi. Ja sitten vedetään vielä vähän lisää mutuilua, että 112 sylkkä ei mee suoraan 113 tilalle, tarvitsisi lohkoja avartaa. Tämä johtuu siitä että 112 pytyn sylinteriputki paksumpi, mutta meinaahan se silti pientä eroa myöskin lohkoissa. Taitaa olla 112 pytyssä isompi pakoaukkokin 27mm? 113 tais olla about 24 tai jotai.. Taisi vaihtua tuo pytty jossain pikkusen 2000 jälkeen..

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

29.8.2012 22:20

Noinhan se taitaa olla. Paitsi että 112:ssa pakoaukko 28mm ja 113:ssa 25mm.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

30.8.2012 18:14

Moro, tämä ei tavallaan liity virisylkkiin, -> mutta asiaan.
Eli onkos kukaan koittanut viilata (pakoaukkoa) tommosesta rabasan sylinteristä :roll: Ajattelin vain kun tommonen aprilia sx vm 08 tulossa niin haluaisin tehdä vähän "oldschool" virityksiä :D siksi asiaa kysyn että onko mitään järkeä lähtemään viilaamaan kun en oikein haluis heti pilata tuota sylkää :roll: mutta jos kukaan ei ole niin kai se sitten on pakko kokeilla :lol:

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

30.8.2012 19:24

Nonii nyt on setti kasassa ja itseasiassa tuli huomattua että tilasin 74cc barikitin enkä 70cc mutta kuitenkin eli siis 74cc barikit, 21mm kaasari, jäykemmät kytkinjouset ja vakio putkula kiinni. Nyt ei ole muuta vikaa kuin tuntuu että kytkin luistaisi vieläkin hiukan , siis todella vähän mutta kuitenkin kuullostaa vähän siltä aina silloin kun antaa vähän enemmän kierroksia. Eli voisko johtua vaikka kytkinlevyistä? Tuli muuten myös huomattua että kyllä se täysin tyhjä vakioputkikin toimii suht hyvin tossa pytyssä vaikka tietysti joku 70cc pytylle tarkoitettu olisi parempi mutta ei tosta ole tarkoitus kuitenkaan mitään rakettia tehdä. Sitten kun sisäänajo ajettu niin pääsee vielä testaamaan tota itsetehtyä alakauttasta ja kattelemaan että paljon kulkee sillä ja 14-53 välityksillä.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

30.8.2012 20:43

juu eli kysyn sellasta juttua et mikä mun mopoa vaivaa kun on airsal 73cc, 21mm dellorto, hebo ja 14/53 välit ja kulkee 95? olisko ideoita miten saa kulkemaan? :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

30.8.2012 20:53

Ei sitä mikään vaivaa. Pytylle viilaa, parempaa putkea niin alkaa kulkee.

Jokelii, jos on vanhat kytkinlevyt niin voi johtua niistä. Millaset öljyt on? Uudet? Ja toimiihan se vakioputkella toki, eri asia on sitte tehot.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

30.8.2012 20:57

mutta pitäis ilman viilaakin mennä jo yli sata. :lol:

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

30.8.2012 21:00

No jos aavikkoväleillä haluu ajaa. Jotenki voisin uskoo että noi sun välit on jo liian pitkät, ettei jaksa vetää loppuun asti. Meneekö alamäessä enemmän?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

30.8.2012 21:07

Saako mun räsän kulkeen vielä paremmin? Vireinä 80cc airsal 21 mm dellorto ja putkena e-nox?? millä sais kulkeen viel enemmän? nyt menee oikeeta 100 km/h
Kulkisko esim lujempaa ja paremmin turbokitillä?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

30.8.2012 21:09

en oo alamäkeen kokeillut :D mutta kyllä tuo vääntää jaksaa ku on kuitenki alavääntösylinteri :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

30.8.2012 21:26

Mutta ei välttämättä jaksa vääntää loppuun asti. Kokeileppa pieneen alamäkeen, meneekö reilusti enemmän.

Maapertaja, laita muu putki. Ei nyt TK:ta, Giannelli tai Arrow.