Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Rabasa

24.9.2015 19:17

syyläri oli joka paikasta lämmin, vaihdoin vesipumpun n.1kk sitten koska se oli hajonnut, nyt avasin kytkin kompan ja siellä oli valkoista tahmeaa ainetta.

Re: Rabasa

24.9.2015 19:21

tuukkaaaah kirjoitti:syyläri oli joka paikasta lämmin, vaihdoin vesipumpun n.1kk sitten koska se oli hajonnut, nyt avasin kytkin kompan ja siellä oli valkoista tahmeaa ainetta.

niin ja suutin on 84 ja putkena toimii enox.

Re: Rabasa

24.9.2015 19:27

Katoppa ne stefat ja onko termostaatti kiinn? Itsellä ainakin kun oli termari kii airsalin kanssa nii keitti heti

Re: Rabasa

24.9.2015 19:55

paikallaanhan se on, stefat tarkistan huomenna, mutta tosiaan kaasarin säätämisen jälkeen rupes temppuulemaan

Re: Rabasa

24.9.2015 21:31

84 suutin on vakio putkelle ihan sopiva suutin. Koitas jotain 100, vois teharille olla parempi.

Re: Rabasa

30.9.2015 21:37

Tuossa joku sivu taaksepäin oli juttua kolinasta ensiörattaasta ja kytkinkruunusta. Tuossa tutkailessani löytyi tuollaiset jäljet kruunusta. kolina tulee aina samassa kohti kytkinkruunua niin tais vika selvitä?!!
Kuva
jos ostan käytetyn kytkinkruunun niin pitääkö ensiörataskin vaihtaa? entä käytkö nuo osat ristiin uuden ja vanhemman mallin koneessa?

Re: Rabasa

30.9.2015 22:07

noniin, laitoin kiinni 90 suuttimen, sama vika eli sylinteri kuuma kuin mikäkin ja letkut sekä syyläri oli kuumia, mutta suuttimen vaihdon jälkeen kone rupesi huutamaan tarkastin ettei ole imuvuotoja eikä ollut, eli missä olisi viat? :s

Re: Rabasa

1.10.2015 10:23

Teleman kirjoitti:Tuossa tutkailessani löytyi tuollaiset jäljet kruunusta. kolina tulee aina samassa kohti kytkinkruunua niin tais vika selvitä?!!
jos ostan käytetyn kytkinkruunun niin pitääkö ensiörataskin vaihtaa? entä käytkö nuo osat ristiin uuden ja vanhemman mallin koneessa?

Tuo on kyllä melko todennäköinen syypää kolinaan. Kannattaa selvittää, mistä vaurio on aiheutunut, ettei sama ongelma uusiudu korjauksen jälkeen.
Ja mitä tulee ensiörattaaseen, kannattaa sekin vaihtaa uuteen, tai samasta moottorista peräisin olevaan, kuin mistä kytkin kruunu tulee. Muuten on vaarana, että rattaiden hampaat eivät asetu kunnolla toisiinsa, josta voi aiheutua ylimääräisiä värinöitä ja mahdollisesti vaurioittaa samat rattaat pidemmän päälle.

Re: Rabasa

1.10.2015 11:27

Okei.. syy on selvitetty ja se oli rikkoutunut Sokka käynnistys polkimesta.

Re: Rabasa

1.10.2015 22:28

Jooh siis sattusko joku tietämää minkä kokone mäntä on 2011 vuoden derbi x-racessa vakiona?

Re: Rabasa

1.10.2015 22:29

39,85mm

Re: Rabasa

1.10.2015 22:39

Kiitoksia!

Re: Rabasa

2.10.2015 9:35

Ei ole välttämättä 39.85mm. Derbiin saa A/B/C/D -kokoisia mäntiä.
A-koko on 39.84mm tai 39.85mm valmistajasta riippuen, loput 0.01mm isompia edellisestä. Eli:

A: 39.85mm
B: 39.86mm
C: 39.87mm
D: 39.88mm

Joillakin valmistajilla koot lähtevät tosin 39.84mm (Italkit tms?).

Re: Rabasa

2.10.2015 10:22

Juu no itsellä oli -14 -vuotisessa DRD Xtremessä 39,85, niin veikkaisin, että sama mäntä on -11 -vuotisessakin.

Re: Rabasa

2.10.2015 11:33

No saanko muuten tietää minkä kokoinen mäntä on kun mittaamalla entisen?