Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
8.9.2012 0:31
Kuinka korkealle sen kytkimen tapin tulee jäädä? Edellinen ongelma ratkesi mutta nyt kun pistää ilman kuulaa sen kasaan se jää minun mielestä normaalisti ja kun kuulan pistää niin silloin sen tapin "lautanen" jää noin 5mm ilmaan. Eli onko sillä kuulalla kuinka suuri merkitys siellä?
8.9.2012 13:22
Mikäs olis vikana betan kytkimessä kun laittaa kytkimen pohjaan ja ykkösen silmään ni lähtee liikkeelle vaik ei päästä kytkintä? tarvis nyt kipeesti apuu..
8.9.2012 13:41
ootko purkanu koneen kytkinpuolta? Ei nuo itekseen hajoile kovin usein.
Mitenkäs tuo kytkimen esijännityspultti siinä kytkinlevyjen päälle tulevassa osassa tulee säätää? Voisko vika olla siinä kun ylin kytkinlevy pääsee jotenkin sijoiltaa aina silloin tällöin...
8.9.2012 16:01
Sitä painelevyn pulttia säädetään niin, että ottetaan kytkinkoppa pois. Kammetaan kytkinruunu vaikka jalkatappia vasten. Avataan se mutteri kruunupultin ympäriltä. Kierrä sormilla pulttia niin kauan sisään kunnes tuntuu ettei kierry enempää. Silloin se on kiinni kytkinakselissa.
Kierrä sitten pulttia kierros ulospäin, ettei kytkin jää laahaamaan. Kampea kruunu uudelleen runkoon ja kiristä painelevyn pultissa ollut mutteri. Ja se kuula on aika tärkeä ilmeisesti siellä, itse en ainakaan käsitä miten kytkimesi toimii ilman kuulaa?
8.9.2012 22:29
Haageni kirjoitti:Onko sulla kannen termostaatti paikollaan, ja miten oikeen olet lämmitelly koneen ennen ajoa? Nimittäin kylmäleikkaaminenkin on mahdollista
Ennen ajoa kone oli lähes vartin vain tyhjäkäynnillä päällä
9.9.2012 0:28
Eii en enään ymmärrä tätä konetta... Edellisen ongleman sain ratkaistua niin seuraava tulee, eli kytkin lähti toimimaan ja kone muutenkin. Noh kerkesin sisään ajaa n.100km lenkin ja jokin laukesi nyt sitten vaihteistossa? Vaihteisto ja vaihdepoljin tärisee ikävästi tehopiikin kohdalla n.6500 kierroksessa. Alle 6000 kierrosta tai yli 7000 niin tärinää ei tunnu. Mikähän mahtoi nyt hajota, oli kuitenkin kaikki uudet kuulalaakerit sisässä. Kiertokanki se ei voi olla koska se meni viimeksi ja silloin kone tärisi aivan kauttaaltaan. Ajoin vaihtelevasti käyttäen 6000-8600 kierrosta. Kertaakaan en ajanut kaasupohjassa vaan juurikin max 80% kaasulla matkaa.
9.9.2012 9:47
Nakuttaako alakierroksilla? Katsos piruttas että vauhtipyörä on tiukasti paikallaan. Mulla mh:ssa alkoi nakuttamaan alhaalta ja siinä tehopiikin kohtaa tärisytti. Enää ei tärise kun laitto lukitetta kampiakselin ja siihen tulevan mutterin väliin, niin ei pääse tärinästä aukeemaan.
9.9.2012 14:18
Miten tuo kampiakselin kytkimen puoleinen pää pitää kasata? Ensinhän siihen tulee kampiakselin stefa, sitten tasapainoakselin ratas. Mutta sitten on jäljellä vielä kytkimen ratas ja tuommonen toisesta päästä kartiomainen holkki. Missä järjestyksessä palikat pitäisi laittaa akselille?
Ja muuten, pitääkö stefa työntää pohjaan asti vai jättää lohkon tasalle?
E: Enibadi?
9.9.2012 19:43
Ei johdu vauhtipyörästä. Yritin tiukentaa niin ei auttanut. Tuossa videon pätkää koneesta, toivottavasti siitä vähän edes aukeaisi mitä tuo kone tekee:
View My VideoVideossa ei ihan selvästi saa selvää tuosta tärinästä.
Mutta mistä nyt sitten voisi johtua? Kuitenkin uudet laakerit ja kampura koneessa. 100km kerkesin ajamaan.
9.9.2012 21:50
Näyttäs ihan puhtaasti resonoinnilta.
http://img216.imageshack.us/img216/1381 ... lijker.jpgOisko tuosta mitään apua?
9.9.2012 22:03
Mikähän tuota resonointia voisi aiheuttaa? Laakerin luulisi rahisevan jos menossa rikki, mutta rahinaa ei tule. Vain tuo tärinä ongelmana.
Itselle ei tule muuta mieleen kuin liian vähäinen öljynmäärä koneessa? Toinen asia mikä voisi olisi että koneenkiinnikkeet löysällä, mutta nekin ovat kyllä kiinni. Pitääpä ottaa magneetto vielä kokonaan irti ja kiinnittää uudelleen.
9.9.2012 22:20
Noihin aikaisempiin riejuani koskeviin viesteihin liittyen. Renkaan lukkoon meneminen oli ehkä vähän huono sanavalinta, koska nämä sammumiset tapahtuivat kuutosvaihteella ja liukkaalla asfaltilla, joten tottakai rengas menee ns. lukkoon. Edelleenkään sylinterin sisältä ei löydy mitään, joka voisi sammumiset aiheuttaa. Päähuomio on nyt tällä hetkellä puola-tulppavälillä. Antoi nimittäin todella heikkoa kipinää. Uuden puolan, tulpanhatun ja tulpanjohdon pitäisi tulla huomenna. Moottoripyöräliikkeissä veikkailevat sähköistä vikaa. Jos tämäkään ei auta, niin kaiketi pitää mennä kaikki johdot uudelleen läpi. Edelleen otan silti vastaan ehdotuksia jotka saattaisivat ratkaista ongelmani. Kiitän
9.9.2012 23:28
Muuten hyvä mutta ei kyllä ole am6 räjäytyskuva. Am6 kytkintappi sijaitsee magneeton puolella ja se nostaa painelevyä parin tapin välityksellä eikä tollasella hammastuksella. Eli kyseessä on todennäkösesti rabasan kuva tms.
11.9.2012 19:43
Yamaha DT:n kytkimen palautinjousi hajosi, ja koska hajosi niin neutraalissa tilanteessa, en usko, että mikään muu kuin jousi hajosi.
Kysymykseni onkin, että saako kytkimen palautinjousta vaihdettua purkamatta koko kytkintä?