Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
3.12.2011 3:44
Sanoit juuri todennäköiset viat itse. Imuvuoto tai mahdollisesti liian pieni tyhjäkäyntisuutin(molemmat?). Koitappa ruuvata seosruuvi niin rikkaalle kun saa ja testaa sitten. Jos käynti paranee niin isompaa tk-suutinta
Niin ja voihan pääsuutinkin olla liian pieni. Ja esimerkiksi pytyn alatiiviste tai magneeton puoleinen stefa voi vuotaa.
3.12.2011 11:16
Ite koittaisin ihan ekaks reilusti isompaa pääsuutinta, jos ei kerta ees lähe ilman ryyppyä käyntiin.
3.12.2011 11:27
Ite ruuvaisin ensimmäisenä tuon kanssa sen 120 suuttimen kiinni...
3.12.2011 12:42
miten päin tuo seosruuvi nyt menikää? Ja muuten sitte ku laittaa ryyppyä nii kierrokset vaa nousee? Ja vaikkei tänne kuulukkaan niin voiko vaikuttaa se et laitoin tiivistemassaa alatiivisteeks jos seon tursunnu sinne sisää? Mut joo meen nyt ekana hakee sen suuttimen
3.12.2011 13:33
Kiinni päin rikkaammalle ja auki päin laihemmalle.. Tyhjäkäyntisuutinta aika harvoin täytyy vaihtaa, silloin jos seosruuvia täytyy avata kauheesti.. Otappa seosruuvi kokonaan pois sieltä kaasarista/ruuvaat sen irti. Itellä oli siellä päässä jotain möhnää ja teki aivan samoin.. niin ja jos siellä on jotain möhnää ni kannattaa putsata koko kaasari samalla
3.12.2011 13:43
juu nyt kun sitä tossa koittelin ni täyskaasulla toimii hyvin... Analysointi jatkuu mut täytyy kattoo toi seosruuvi
3.12.2011 14:56
Ainiin, ja imuvuotojahan voi testata vaikka jollain crc. kun suihkuttelee sitä imukaulaan yms paikkoihin mistä voisi vuotaa.. Ja noista keihineistä en kyllä tiedä, mutta tuo 102 suutin voisi kuulostaa ihan hyvältä.. kun ottaa kaasarin koon huomioon. Imuvuodollahan kone ärjyy välillä ihan kunnolla kun ottaa ilmaa sieltä välistä -> kiekat nousee.. Jos pyörii/toimii paremmin ryypyllä niin varmaan suutinta kannattaa isontaa.
Mutta tosiaan ainakin delluissa jos ilmanputsarin läpi päässyt jotain möhnää niin tuppaa kertymään sitä siihen seosruuvin päähän.. :p
Ja vielä semmonen että seosruuvi ja tyhjäkäynti- ruuvi & suutin vaikuttaa lähinnä tyhjäkäynnillä. Neulan asento 3/4 kaasuun asti ja siitä ylöspäin pää suutin. Eli noista voi miettiä millä alueilla booausta tapahtuu..
3.12.2011 20:45
Onko kellään kokemuksia Motoforce PWK kaasareista? Onko ihan laatukamaa?
3.12.2011 22:16
Eiköhän asiansa hoida. Varmaan joku keihin kopio..
4.12.2011 5:48
varmasti jo kyselty mutta en haun perusteel löytäny mitää järkevää... joten kysymys kuuluu, mistä löydän jonku taulukon mistä näkee minkä koon mikunin suutin vastaa minkäkin koon dellorton suutinta? koska eihän esim. 200 koon mikunin suutin vastaa 200 koon dellorton suutinta?
4.12.2011 12:51
Jeba_96 kirjoitti:mikä on ongelma ku airsal nyt kiinni ja sen kanssa 24mm keihin nii just sain pytyn kasaa ja nyt ei lähe millää ilma ryyppyy käymää, sammuu jos ei anna kaasuu, ei vastaa kaasuu yhtää booaa vaa ja sit ku saa kierroksii (ottaa kyl kierroksii mut booaa) ni kierrokset laskee tosi hitaasti ja joskus vähä hirttää :S nyt o 102 suutin ja tyhjäkäynti 1,5 kierrost, seos 1,5 kierrost ja neulan sokka toisiks alimmas. Onks jollai kokemust noist keihineist et onks ihan liian pieni suutin? Imu vuotoo en löytäny mut ei 100% varmaa... Voiko tulla konepuolelt esim. vuotavat tiivisteet? Ketuttaa kun ei pääse testaa.
tosta ongelmasta vielä että voiko johtua siitä että neulaventtiili ei aukee kokonaan? Ajattelin tota kohoa säätää ku tuntus kokeillessa että koho saa laskea aika pitkän matkaa ennen kun bensaa pääsee läpi... Mikä merkitys tolla joustavalla neulaventtiilillä on?
4.12.2011 12:58
Gothicium kirjoitti:varmasti jo kyselty mutta en haun perusteel löytäny mitää järkevää... joten kysymys kuuluu, mistä löydän jonku taulukon mistä näkee minkä koon mikunin suutin vastaa minkäkin koon dellorton suutinta? koska eihän esim. 200 koon mikunin suutin vastaa 200 koon dellorton suutinta?
Tarkkaa taulukkoa ei ole missään, mutta mikunin suutin esim. 180 vastaa noin 116-118 dellortoa.
4.12.2011 20:04
Mikunin kuuskantit vastaa omasta mielestä aika lähelle dellun suuttimia, koska sama suutinviila meni 120 mikunin suuttimeen ja dellun 120 suuttimeen, eikä ollut väljä kumpaankaan, saman mittasia oli.
4.12.2011 21:24
Mutta eikai siinä se koko, vaan virtausnopeus (vai mikä se hieno nimitys nyt oli) ja kaikki muut sellaisethan siihen vaikutti aika paljonki.
4.12.2011 22:02
Jep, se suuttimen pituus vaikuttaa myös virtausnopeuteen.