9.9.2006 10:43
FrisCo kirjoitti:mitäs oon kuullu juduu että jos laittaa liian "reilun" vaimentimen mopoo kiinni nii alkaa teho vähenee? onko totta ja jos on niin miten on mahollista?
9.9.2006 11:03
tuzma kirjoitti:Mopomies7 kirjoitti:ajattelin tehdä jonkinlaisen äänenvaimentimen..
Kuinka tiuhaan siihen sisempään putkeen täytyy tehdä niitä reikiä?
Ja pitääkö sitä teräsvillaa tunkea ihan kunnolla sinne ja sitten painella niitä kasaan että mahtuu vieläkin enemmän sitä villaa? vai riittääkö että laittaa sitä villaa sinne silleen ihan hepposesti että sinne jää vähän ilmaakin?
Ja siis ajattelin tehdä vaan semmosen (miten se mun käsittääkseni menee) että laitan jonkun pikkuputken täyteen reikiä, sitten laitan sen pikkuputken isomman putken sisään ja sinne sisään tietty teräsvillaa ja sitten päät umpeen. Eikös se niin mene? Ja kuinka iso siitä kannattaa tehdä yms.?
teräsvilla ei kuulu pakoputkeen laitettavaksi..
9.9.2006 11:36
9.9.2006 11:51
Mopomies7 kirjoitti:tuzma kirjoitti:Mopomies7 kirjoitti:ajattelin tehdä jonkinlaisen äänenvaimentimen..
Kuinka tiuhaan siihen sisempään putkeen täytyy tehdä niitä reikiä?
Ja pitääkö sitä teräsvillaa tunkea ihan kunnolla sinne ja sitten painella niitä kasaan että mahtuu vieläkin enemmän sitä villaa? vai riittääkö että laittaa sitä villaa sinne silleen ihan hepposesti että sinne jää vähän ilmaakin?
Ja siis ajattelin tehdä vaan semmosen (miten se mun käsittääkseni menee) että laitan jonkun pikkuputken täyteen reikiä, sitten laitan sen pikkuputken isomman putken sisään ja sinne sisään tietty teräsvillaa ja sitten päät umpeen. Eikös se niin mene? Ja kuinka iso siitä kannattaa tehdä yms.?
teräsvilla ei kuulu pakoputkeen laitettavaksi..
no mitäs sinne sitten laitetaan?
9.9.2006 21:51
9.9.2006 22:24
Mopomies7 kirjoitti:ok..
Mutta mites kun ihmiset puhuu äänenvaimentimen jostain "virtauksesta" niin mitäs se tarkottaa ja mitä pitäis siis tehdä siihen äänenvaimentimeen?
20.9.2006 23:25
21.9.2006 14:28
Journeyman kirjoitti:Ajattelin tehdä ite änkkärin uusenskaan (mbk x-limit -99) ja en oo iha varma noista mitta suhteista enkä siitä mitä villaa kannattas käyttää.. pitäskö reikäputken halkaisia olla sama kuin paisuntakammion ja änkkärin välisen putken halkaisia? ajattelin teräsvillaa ja talo villaa, kumpi on parempi ja miltä kannalta? pitäiskö änkkäristä tehä suurin piirtein saman kokonen kuin vakio änkkäri on? mitä vaikutusta on reikä putken suuruudella ääniin ja tehoihin? en ole ikinä tehnyt änkkäriä niin tarttisin apua
21.9.2006 16:18
21.9.2006 16:47
21.9.2006 16:52
21.9.2006 16:58
Journeyman kirjoitti:Joo.. kiitos.. siihen reikäputkeksi käy varmaan joku kestävä verkko? ja mietin että mitenkä ois ihan kannattavin, helopoin ja siistein tarkaisu siihen "avattavaan änkkäriin" ku ei siihen iha mitään vetoketjua saa laitettua ja mulla on tavote tehä siitä hienon näkönen ku se tullee liikenne käyttöön..
21.9.2006 19:29
21.9.2006 21:14
21.9.2006 21:48
Varmaan aika stydit.cheece kirjoitti:gilerace1 kirjoitti:Millaset äänet tulis jos ei laita sinne mitään villoja
no mietippä hiukan